eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupiłem telewizor...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 20

  • 11. Data: 2007-09-06 16:38:21
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fbpa24$o10$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:fbp8di$je3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >> Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> news:fbp7sm$f3t$1@inews.gazeta.pl...
    >>>
    >
    >>
    >> na twoim miejscu odstąpiłbym od umowy bo i tak nie wygrasz, skoro miałeś
    >> możliwość wyboru koloru i tak wynika też ze strony która podales; zamów w
    >> innym sklepie ale uważaj na wszystkie jego cechy techniczne i kolor no i
    >> w ogóle wnikliwie czytaj wszystko co dotyczy zamówienia; a 100zł na
    >> wysłanie im towaru z powrotem nie jest dużo, zwłaszcza że masz prawo
    >> zażądać odsetek - pisałem o tym wczesniej
    >>
    >> pzdr
    >> k
    >>
    >
    > czy mogę odstąpić od umowy jeżeli telewizor kupiłem z fakturą na moją
    > firmę?
    >
    > pozdr.
    > Tomek


    to sprawa wyjaśniona; juz pisałem w poprzednim poście jako odpowiedź do
    postu Roberta - tu niestety nie masz takiej możliwości bo masz art.556kc i
    nast. o rękojmi za wady sprzedanego towaru; z opisu na wskazanej przez
    ciebie strony internetowej wynika, że miałeś wybór między srebrny a czarnym
    bodajże, nie zaznaczyłeś, przysłali ci pierwszy z brzegu więc nie ma co
    reklamować - niestety jako przedsiębiorca musisz dochować wyższej zawodowej
    staranności przy zawieraniu wszelkich umów; przykro mi

    pzdr
    k



  • 12. Data: 2007-09-06 16:39:00
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > czy mogę odstąpić od umowy jeżeli telewizor kupiłem z fakturą na moją
    > firmę?

    nie?


  • 13. Data: 2007-09-06 16:47:46
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>


    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbpand$qkr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:fbpa24$o10$1@inews.gazeta.pl...
    >>
    >> Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    >> wiadomości news:fbp8di$je3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >>> Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>> news:fbp7sm$f3t$1@inews.gazeta.pl...
    >>>>
    >>
    >>>
    >>> na twoim miejscu odstąpiłbym od umowy bo i tak nie wygrasz, skoro miałeś
    >>> możliwość wyboru koloru i tak wynika też ze strony która podales; zamów
    >>> w innym sklepie ale uważaj na wszystkie jego cechy techniczne i kolor no
    >>> i w ogóle wnikliwie czytaj wszystko co dotyczy zamówienia; a 100zł na
    >>> wysłanie im towaru z powrotem nie jest dużo, zwłaszcza że masz prawo
    >>> zażądać odsetek - pisałem o tym wczesniej
    >>>
    >>> pzdr
    >>> k
    >>>
    >>
    >> czy mogę odstąpić od umowy jeżeli telewizor kupiłem z fakturą na moją
    >> firmę?
    >>
    >> pozdr.
    >> Tomek
    >
    >
    > to sprawa wyjaśniona; juz pisałem w poprzednim poście jako odpowiedź do
    > postu Roberta - tu niestety nie masz takiej możliwości bo masz art.556kc i
    > nast. o rękojmi za wady sprzedanego towaru; z opisu na wskazanej przez
    > ciebie strony internetowej wynika, że miałeś wybór między srebrny a
    > czarnym bodajże, nie zaznaczyłeś, przysłali ci pierwszy z brzegu więc nie
    > ma co reklamować - niestety jako przedsiębiorca musisz dochować wyższej
    > zawodowej staranności przy zawieraniu wszelkich umów; przykro mi
    >
    > pzdr
    > k
    >

    Czyli nie ma zupełnego znaczenia że dwukrotnie napisali SU (SU=srebrny) Czy
    czytając tę stronę i zamieniając SU>srebrny ZU>czarny, nie powinienem
    otrzymać srebrnego? Nie był to pierwszy sklep który przeglądałem przez
    zakupem i tylko oni posługiwali się symbolem SU.
    wielką tragedią to nie będzie ale było mi poprostu przykro jak zadzwoniłem
    tam a jakiś sprzedawczyk dwiącym głosem udowadniał moją niewiedzę.

    pozdr.
    Tomek


  • 14. Data: 2007-09-06 18:01:41
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    krzysiek pisze:

    > to sprawa wyjaśniona; juz pisałem w poprzednim poście jako odpowiedź do
    > postu Roberta - tu niestety nie masz takiej możliwości bo masz art.556kc i
    > nast. o rękojmi za wady sprzedanego towaru; z opisu na wskazanej przez
    > ciebie strony internetowej wynika, że miałeś wybór między srebrny a czarnym
    > bodajże, nie zaznaczyłeś, przysłali ci pierwszy z brzegu więc nie ma co
    > reklamować - niestety jako przedsiębiorca musisz dochować wyższej zawodowej
    > staranności przy zawieraniu wszelkich umów; przykro mi

    IMO nie bo w opisie zamowionego towaru jasno jest napisane ze jest to
    kolor srebrny.


    --
    Pozdrawiam
    Jacek


  • 15. Data: 2007-09-06 18:05:21
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fbpai8$q6e$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Wydaje mi się, że zanadto kombinujemy. W tym wypadku sprzedawca przesłał
    nie ten towar, który zamówiono, czyli zamówionego nie dostarczył.


  • 16. Data: 2007-09-06 20:30:26
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    cdorzuciłem go sobie do koszyka - można to zrobić bez rejestracji - i
    (może ślepy jestem) - gdzie tam się wybiera kolor?
    MAc


  • 17. Data: 2007-09-07 03:02:50
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:fbpo12$q1i$1@news.onet.pl,
    MAc <m...@t...poczta.onet.pl> typed:

    > cdorzuciłem go sobie do koszyka - można to zrobić bez rejestracji - i
    > (może ślepy jestem) - gdzie tam się wybiera kolor?

    Ciekawość mnie zmogła i jednak się zarejestrowałem, aby jakaś opcja
    dostępna tylko dla wtaje^^^zarejestrowanych klientów mnie nie omineła
    przypadkiem. Ja też nie widzę żadnej adnotacji mówiącej o tym, że jeżeli
    omiany jest telewizor srebrny, a obrazku jest telewizor srebrny, ale do
    wyboru jest telewizor srebrny i telewizor czarny, to trzeba w polu
    "Uwagi do zamówienia" wpisać, że chcemy nie brać tego co gały widziały.
    W regulaminie jest uwaga, aby przy odbiorze towaru należy sprawdzić czy
    jest zgodny z zamówieniem, no ale w tej sytuacji, jak mniemam,
    sprzedawca nie uznałby reklamacji.

    Natomiast mam pytanie, już tak na marginesie sprawy: czy sprzedawca może
    w oświadczyć, że towaru po zakupie w ciągu 10 pierwszych dni nie można w
    ogóle używać jeśli chce się skorzystać z prawa do zwrotu? Mają takie
    zastrzeżenie (tak mi się wydaje) w regulaminie sklepu:

    "Zgodnie z ustawą (...) klient może zrezygnować z towaru kupionego w
    naszym Sklepie bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania
    przesyłki. Jest to możliwe tylko wówczas, gdy towar jest sprawny, nie
    był używany, pozostaje w oryginalnym opakowaniu." Po pobieżnym
    przejrzeniu tekstu ustawy jestem zdania, że mam prawo normalnie
    korzystać z zakupionego towaru (Art. 7 ust. 3).

    Hipotetyczna sytuacja: kupiłem jakieś LCD. Matryca ma jeden czy dwa
    bad/hot/subpiksele, które w zasadzie nie umniejszają jego
    funkcjonalności, ale w****ją mnie nieziemsko. O ile wiem takie
    "drobiazgi" nie są podstawą do oficjalnej reklamacji (jakaś tam norma
    ISO), ale gdybym oglądał kupowany ekran w sklepie, to mógłbym dostrzec
    ten mankament i poprosić o pokazanie innego egzemplarza. A tu mi sklep
    powie, że opakowanie rozdarte, druciki pogięte, folia zerwana i ryba.

    --
    tbr


  • 18. Data: 2007-09-07 08:01:03
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomek wrote:
    > Użytkownik "zenek" <d...@d...dd> napisał w wiadomości
    > news:fbp7fv$la4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >>
    >> Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >> news:fbp2jt$mes$1@inews.gazeta.pl...
    >>> telewizora. Proszę o radę co z tym zrobić. Telewizor ni jak nie
    >>> pasuje do
    >>> wystroju sklepu gdzie miał być umieszczony.
    >>
    >> Zdaje się ,że do 10 dni możesz oddać bez podania powodu.
    >>
    >> Pozdrawiam
    >> zenek
    >
    > No tak ale jeżeli zwracam bez podania powodu to płacę za przesyłkę a
    > w tym wypadku to 100zł niby niewiele ale dlaczego mam płacić jak winą
    > jest opis na stronie sklepu market media.
    >
    > A tutaj odpowiedź sklepu na mojego maila z informacją że przysłali
    > nie ten telewizor:
    >
    > Witam.
    > Zamówienie zostało na LCD LT 42A80 , w zamówieniu nie widnieje, ze
    > jest to kolor srebrny. Na naszej stronie jest zanaczone, że ten model
    > występuje w dwóch kolorach (nie jest to wazne czy to na końcu czy na
    > poczatku danych technicznych, z którymi nalezy zapoznać sie w całości
    > przed zakupem). To, że nie zapoznał się Pan z specyfikacja nie
    > usprawiedliwia niewiedzy. Oczywiscie nie bedziemy mogli przyjąć
    > telewizora. Moglibyśmy zgodzic sie na wymianę lecz ten model nie jest
    > dostępny obecnie w kolorze srebrnym.

    odpowiedz grzecznie że zarówno zdjęcie jak i dane techniczne

    "producent:

    JVC

    opis:

    Dane techniczne JVC LT 42 A 80 SU:
    Telewizor LCD LT 42 A 80 SU JVC

    Dostępny w kolorach Srebrny oznaczenie SU, Czarny oznaczenie ZU "

    wskazują że zamówiony sporzęt to TV w kolorze srebrnym.

    Chyba że gdzieś była opcja wyboru wersji koloru tv. To że ich system w
    zamówineiu nie wpisał całych danych to wina ich a nei twoja.


  • 19. Data: 2007-09-07 12:25:51
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: "Steel" <d...@K...wp.pl>

    > Natomiast mam pytanie, już tak na marginesie sprawy: czy sprzedawca
    > może w oświadczyć, że towaru po zakupie w ciągu 10 pierwszych dni nie
    > można w ogóle używać jeśli chce się skorzystać z prawa do zwrotu?
    > Mają takie zastrzeżenie (tak mi się wydaje) w regulaminie sklepu:

    Nie moga... bo w jaki sposob mialbys sprawdzic czy towar ci odpowiada?
    musisz go utrzymywac w stanie nie wskazujacym na uzycie!

    > Hipotetyczna sytuacja: kupiłem jakieś LCD. Matryca ma jeden czy dwa
    > bad/hot/subpiksele, które w zasadzie nie umniejszają jego
    > funkcjonalności, ale w****ją mnie nieziemsko. O ile wiem takie
    > "drobiazgi" nie są podstawą do oficjalnej reklamacji (jakaś tam norma
    > ISO), ale gdybym oglądał kupowany ekran w sklepie, to mógłbym dostrzec
    > ten mankament i poprosić o pokazanie innego egzemplarza. A tu mi sklep
    > powie, że opakowanie rozdarte, druciki pogięte, folia zerwana i ryba.

    Nie moze wlasnie dlatego ze nie mozesz sie zapoznac ze stanem towaru na
    miejscu zakupu.

    Pozdrawiam
    --
    Steel



  • 20. Data: 2007-09-18 01:54:25
    Temat: Re: kupiłem telewizor...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.09.2007 zenek <d...@d...dd> napisał/a:
    >
    > Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > news:fbp2jt$mes$1@inews.gazeta.pl...
    > > telewizora. Proszę o radę co z tym zrobić. Telewizor ni jak nie pasuje do
    >> wystroju sklepu gdzie miał być umieszczony.
    > Zdaje się ,że do 10 dni możesz oddać bez podania powodu.

    Tylko przy sprzedazy konsumenckiej. Tu z kontekstu wynika, ze takiej nie
    bylo.

    --
    Marcin

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1