  • 1. Data: 2006-04-21 09:33:07
    Temat: Re: kupiłam towar i cos jest nie tak
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1148114608.122421.86380@j33g2000cwa.googlegroup
    s.com...
    >Czy w chwili zamawiania widziała Pani towar fizycznie przed sobą?
    >Jeżeli tak, to nie można od takiej umowy odstąpić.

    cytat:

    Na miejscu
    okazało się, że pudełko jest zniszczone - "w takim stanie do nas dotarł. Nie
    mieliśmy na to wpływu". Żachnęłam się - to miał być prezent przecież, ale
    trudno, rozum mi odebrało, asertywność zawiodła i kupiłam. Poprosiiłam o
    gwarancję. Pan nie dał - powiedział, że paragon wystarczy.

  • 2. Data: 2006-05-19 16:08:09
    Temat: kupiłam towar i cos jest nie tak
    Od: Irena<i...@w...pl>

    Przedwczoraj kupiłam mp3 w prezencie dla bratanka, mam go wręczyć w niedzielę.
    Zamówiłam go w sklepie internetowym, miałam problem bo się na tym nie znam i
    sprzedawca polecił mi odtwarzacz. Sprawdziłam jak wygląda i złożyłam zamówienie,
    chciałam żeby był czerwony (występuje w 3 wersjach kolorystycznych), ale
    sprzedawca powiedział, że nie bo "z tego co widzi to jest biało-szary",
    zgodziłam się, chociaz się troche zdziwiłam, bo przecież mieli go specjalnie dla
    mnie sprowadzić, więc jak widzi (?). "Sprowadzili" jeszcze tego samego dnia,
    miałam odebrać towar osobiście w sklepie. I niestety to zrobiłam. Na miejscu
[...]
    gwarancję. Pan nie dał - powiedział, że paragon wystarczy. Słyszałam o tym, więc
    OK. Pytam o serwis - "Proszę wejść na stronę producenta", adresu już nie podał.
    Znalazłam, weszłam. A tam: że owszem prowadzą serwis, procedura przyjemna, ale
    druk o nazwie Gwarancja jest niezbędny. Zadzwoniłam do nich - potwierdzili i
    zdziwili się, że w sklepie nie otrzymałam, powiedzieli, że jeśli sklep do nich
    wystąpi dostarczą druk w ciągu 24h. Wczoraj zadzwoniłam do sklepu, pan zapewnił,
    że w takim razie skontaktuje się z producentem. Wczoraj mu się nie udało, bo
    miał awarię telefonów (a ja się przecież do niego dodzwoniłam), dziś mu się nie
    udało, bo nie może się z kolei dodzwonić do producenta, podobno wysłał mail'a.
    Czyli wręczę dziecku prezent w zepsutym pudełku i bez gwarancji /mam obawy czy
    ją w ogóle otrzymam/. Prosiłam też (niestety już zapłaceniu) o wymianę towaru na
    taki w niezniszczonym opakowaniu - nie zgodzili się. Wiem, że teoretycznie nie
    muszę tej gwarancji mieć, bo zepsuty sprzęt mogę serwisować przez sklep, ale ...
    w tym sklepie już mi powiedzieli, że się tym nie zajmują, poza tym dziecko
    mieszka w innym mieście i co ma przyjeżdżać do W-wy jak się coś zepsuje i
    wykłócać się w sklepie o swoje prawa? Pomóżcie. Mam podejrzenie, że wcisnęli mi
    towar, którego chcieli się pozbyć. Mieli go na stanie, bo ktoś inny go zwrócił
    lub nie odebrał (na pudełku jest ślad po nalepce, jakby z ceną). Mam tylko
    nadzieję, że jest w pełni sprawny, nie umiem sprawdzić wszystkich jego funkcji.
    Czy mogę go zwrócić na tej podstawie, że nie otrzymałam Gwarancji lub że pudełko
    było zniszczone? A jeśli nie to, jakich mogę użyć argumentów gdyby to
    dostarczanie mi gwarancji się przedłużało?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-05-20 07:12:44
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

    Irena wrote:
> [...]
    > dostarczanie mi gwarancji się przedłużało?
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Ma Pani prawo odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny,
    składając oświadczenie w tej kwestii sprzedawcy. Sprzedawca ma
    obowiązek zwrócić pieniądze. Jeżeli tego nie zrobi pozostaje
    Rzecznik Konsumentów, który może wnieść sprawę do sądu. Na
    odstąpienie ma Pani 10 dni od wydania tpowaru, o ile została Pani o
    takim prawie poinformowana, jeżeli nie, to ten termin liczy się od
    dnia, w którym się Pani dowiedziała o tym prawie, nie dłużej niż
    3 miesiące.

  • 4. Data: 2006-05-20 08:17:42
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Ma Pani prawo odstąpić od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny,
    >składając oświadczenie w tej kwestii sprzedawcy.

    kupiła w sklepie a nie wysyłkowo

  • 5. Data: 2006-05-20 08:43:28
    Od: "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2006-05-22 05:32:19
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Fri, 19 May 2006 16:08:09 +0000 (UTC), Irena napisał(a):

> [...]
    > mnie sprowadzić, więc jak widzi (?). "Sprowadzili" jeszcze tego samego dnia,

    Mógł "widzieć" - większość sklepów komputerowych ma dostęp on-line do
    swoich dostawców i może sprawdzić dokładnie co mają na stanie...

    Ale reszta historii może wskazywać, że to sprzęt używany... Niestety nie
    wiem, co z tym fantem zrobić.

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2006-05-22 09:16:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.05.2006 Irena <i...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > wykłócać się w sklepie o swoje prawa? Pomóżcie. Mam podejrzenie, że wcisnęli mi

    A jaką opcję widzisz? Gwarancji możesz się nie doczekać i przysługiwać Ci
    będzie jedynie reklamacja z tyt. niezgodności z umową a tę się zawsze
    składa w sklepie. Możesz to zrobić również wysyłkowo. Zresztą do gwaranta
    też byś pewnie słała.

    > Czy mogę go zwrócić na tej podstawie, że nie otrzymałam Gwarancji lub że pudełko
    > było zniszczone? A jeśli nie to, jakich mogę użyć argumentów gdyby to
    > dostarczanie mi gwarancji się przedłużało?

    Gwarancja nie jest obowiązkowa więc raczej dobrym argumentem to nie
    będzie, ale jeśli skontaktujesz się z Inspekcją Handlową i opiszesz im to
    co napisałaś tutaj, to są moim zdaniem pewne szanse na to, że następnym
    klientom już takich numerów odstawiać zbyt łatwo nie będą.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2006-05-24 19:10:08
    Od: Irena<i...@w...pl>

    Dziękuję za odzew. Nie widziałam towaru w momencie zamawiania - zrobiłam to
    telefonicznie. Zadzwoniłam by zamówić sprzęt innej firmy, przy okazji zapytałam
    czy jest może jego odpowiednik o lepszych parametrach i wówczas polecili mi to
    co ostatecznie kupiłam. Sprawdziłam w internecie jak to wygląda, ale nie na ich
    stronie. W momencie zakupu widziałam ten konkretny egzemplarz. Gwarancji,
    oczywiście nie mam do dziś - zaproponowali mi, ze "narazie wystawimy Pani
    gwarancję taką ze sklepu, a jak kolega pojedzie do hurtowni to przywiezie
    prawidłową" - kiedy? nie wiadomo. Ale dałam sie zrobić! No, ale w każdym razie,
    przynajmniej tyle dzięki Waszym poradom uzyskałam, ze jak się cos popsuje to
    sklep tym zajmie.

    -> http://usenet.pomocprawna.info