  • 131. Data: 2012-03-21 17:47:48
    Temat: Re: który kierowca winny ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.03.2012 12:22, Andrzej Lawa pisze:
    > Bo w tym kierujący autobusem sobie jechał, widział samochód z otwartymi
    > drzwiami i zachował odpowiedni dystans, ale potem kierujący samochodem
    > otworzył drzwi dużo szerzej kiedy kierujący autobusem nie miał już
    > możliwości dostrzeżenia tej zmiany.

    Jak sobie jechał? W momencie przejścia Pana z 666 stał w miejscu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 132. Data: 2012-03-21 17:48:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.03.2012 02:10, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:jkb38q$fph$2@inews.gazeta.pl...

    > Był skręcony, więc w lusterku mógł nie widzieć otwartych drzwi. To był
    > przegubowiec.

    Na pewno? Niewiele z tego autobusu widać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 133. Data: 2012-03-21 19:09:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Mar 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Przyczepię się tego, czy możemy mówić o włączaniu się do ruchu
    > w omawianym przypadku.

    Trzeba ustalić, czy autobus komunikacji miejskiej zatrzymujacy sie
    w celu wypuszczenia pasażerów wyłacza się z ruchu.
    To, że nikt nie wysiadł, nie zmienia faktu że to był przystanek.
    Art.18.1 PoRD wskazuje wprost ze "start z przystanku" *jest*
    właczaniem się do ruchu, niezależnie od próby naciagania
    dywagacji czy wypuszczanie pasażerów mogłoby być "spowodowane
    warunkami ruchu".

> [...]
    > drzwiami i zachował odpowiedni dystans, ale potem kierujący samochodem
    > otworzył drzwi dużo szerzej kiedy kierujący autobusem nie miał już

    Tego nie podważam, ze względu na fakt że "dootwarcie drzwi" miało
    miejsce tuż przed ruszeniem (lub nawet ciut po), skłonny jestem
    przyjać tezę że kierowca busa jest chroniony przez "niemożliwosć",
    zarówno z powodu obowiazku ogladania (również) innych stron swiata
    jak i skończony czas reakcji człowieka.

    Ale pytanie o różnicę w porównaniu do cofania jak najbardziej
    dotyczy *tego* przypadku - Maserati nie stał z tyłu i nie był
    w ruchu, więc zagrożenia *ruchu* nie widać (mimo że w ogóle
    zagrożenie jest) a tylko te elementy sa literalnie wymienione
    na liscie wyróżnionych zdarzeń szczególnych.
    "szczególna ostrożnosc" zas ma zachować zarówno właczajacy się
    jak i cofajcy.

    pzdr, Gotfryd

  • 134. Data: 2012-03-21 21:35:52
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba ustalić, czy autobus komunikacji miejskiej zatrzymujacy sie
    > w celu wypuszczenia pasażerów wyłacza się z ruchu.

    Przede wszystkim to to nie był autobus komunikacji miejskiej.
    Poza tym - on w ogóle nie zatrzymał się na przystanku -
    po prostu tamtędy przejeżdżał, a jego zatrzymanie
    wynikało z warunków ruchu.

    Przyjrzyjcie się dokładnie temu autobusowi.

    Piotr

  • 135. Data: 2012-03-21 23:23:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:jkba50$pd3$1@inews.gazeta.pl>:

    > Był skręcony, więc w lusterku mógł nie widzieć otwartych drzwi. To był
    > przegubowiec.

    Taki sam przegubowiec jak z TU bąblowiec...

    --
    Tomasz Nycz

  • 136. Data: 2012-03-22 01:12:17
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "KRZYZAK" napisał w wiadomości grup
    et...

    Zgadza sie. Ale to kierowca osobowki spowodowal wypadek(czy kolizje)
    rozwierajac wrota az na sasiedni pas.
    "Art. 45. 1. Zabrania się:
    3.otwierania drzwi pojazdu, pozostawiania otwartych drzwi lub wysiadania
    bez upewnienia się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
    jego utrudnienia"

    Pierwsza dobra odpowiedź. 10 pkt.

  • 137. Data: 2012-03-22 01:14:20
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup

    > Nie dorabiaj własnej ideologii.

    To, że posługujesz się potocznym słownictwem (kolizja, stłuczka, dzwon
    itp. ) nie daje ci prawa do krytykowania innych.

    Nie przejmuj się . Wiekszość tutaj się wypowiadających to popierdułki dla
    których zajrzenie do kodeksu jest za trudne.

  • 138. Data: 2012-03-22 01:20:52
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "BETON" napisał w wiadomości grup

    który kierowca własciwie zawinił ?
    http://www.youtube.com/watch?v=4Xsvb0c3huk

    Odpowiedź jakże prosta. Ten który naruszył art. 45. pkt 3 PORD.
    Reszta to filozofowanie popierdułek.

  • 139. Data: 2012-03-22 01:28:06
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > a autobus... po prostu tam był. :-)

    Ale był w ruchu.

    I zasranym obowiązkiem otwierającego drzwi było to wziąć pod uwagę. Winny
    dziennikarzyna.

  • 140. Data: 2012-03-22 08:18:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Trzeba ustalić, czy autobus komunikacji miejskiej zatrzymujacy sie
    > w celu wypuszczenia pasażerów wyłacza się z ruchu.

    Ale ten autobus nie zatrzymał się na przystanku - i ja nie widziałem
    żadnych pasażerów.