  • 151. Data: 2012-08-06 15:39:28
    Temat: Re: kto wtrynil policji winzgroze?!
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2012 15:10, kamil pisze:

    > Tak, tak, każda dystrybucja linuxa ma kodeki do wszystkiego, zwłaszcza
    > jakąś zainstalowana 5 lat temu na komputerze w budżetówce przez
    > "informatyka" zarabiającego 1500/mc.

    Pakiet kodeków do mplayer'a zawiera wszystkie kodeki - przy
    automatycznej aktualizacji pojawią się i ewentualne nowe kodeki.
    Trywialna sprawa.

    [ciach]

    > A dokumenty przeznaczone do edycji to jak ma finansowy głównemu wysłać?

    Normalnie i wyraźnie, bez szlaczków, ozdóbek i innych bajeranckich
    błyskotek. I wtedy wszystko działa.

    > A po co mi aplikacja HP do drukowania?

    Dostajesz drukarkę. Do drukarki płytkę ze "serownikiem". Zgadnij, co się
    zainstaluje, jak naiwnie wybierzesz domyślną instalację sterownika (w
    sumie nie wiem, czy jest opcja zainstalowania "gołego" sterownika bez
    bajerów)

    > http://www.netmarketshare.com/operating-system-marke
    t-share.aspx?qprid=8&qpcustomd=0

    LOL

    Domyślna konfiguracja wielu przeglądarek linuxowych to podawanie się za
    w miarę aktualną (ale nie najnowszą) wersję IE chodzącą na jakimś windowsie.

    Inaczej niektóre strony się plują, że przeglądarka im się nie podoba.

  • 152. Data: 2012-08-06 15:41:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2012 10:30, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > brak wspierania danej wersji.... Niestety przerabiałem to już kilkukrotnie.

    A konkretnie?

    Bo ja problem ze zbyt nowymi (!) bibliotekami miałem w przypadku
    jakiegoś dawno już nie rozwijanego starocia do prostego monitoringu, ale
    to była moja fanaberia że chciałem właśnie to.

  • 153. Data: 2012-08-06 15:51:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-06 15:41, Andrzej Lawa pisze:

    > A konkretnie?

    Linux, który był przez kilka lat nie aktualizowany, ma problem z
    aktualizacja, jesli wsparcie dla danej dystrybucji przestanie być
    wspierane. Jest to bardzo duża upierdliwość i wynika ona głównie z
    konstrukcji samego linuksa. Zbyt dużo powiązań między konkretną binarką
    i dystrybucją.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 154. Data: 2012-08-06 16:30:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:501fc8f6$1@news.home.net.pl...

    > Pakiet kodeków do mplayer'a zawiera wszystkie kodeki - przy
    > automatycznej aktualizacji pojawią się i ewentualne nowe kodeki.
    > Trywialna sprawa.

    Nie trywialna, jeśli chodzi o to, o czym piszesz. Systemy zapisu
    monitoringu - bo zakładam, że nie o oglądanie teledysków chodzi - stosują
    takie dość udziwniione kodeki, któych nie ma w normalnych paczkach. Dlatego
    normalnie najlepiej, by mądrze zapisywał ten, kto zabezpiecza. Większość
    systemów pozwala na zapisanie do normalnego formatu albo w formie takiego
    programinu exe, że na każdym kompie to pójdzie.

    > Normalnie i wyraźnie, bez szlaczków, ozdóbek i innych bajeranckich
    > błyskotek. I wtedy wszystko działa.

    Przykładowo wspólnie przygotowujemy jakieś sparwozdanie. Jeden jedna część,
    drugi drugą. Chtyba najwygodniej powpisywać to jednak w normalnym formacie,
    by osoba to składajaca nie musiała się zastanawiać czemu akurat tak.

  • 155. Data: 2012-08-06 16:46:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Większość systemów pozwala na zapisanie do normalnego formatu albo w
    > formie takiego programinu exe, że na każdym kompie to pójdzie.

    I jeszcze jeden szczegół. W jednej z jednostek Policji próbowano przejść
    kilka lat temu na otwarte oprogramowanie. Nie był problemem system, nie był
    problemem kodek. Sprawa rozbiła się o prozaiczną i podstawową rzecz, jaką
    są edytory tekstu. Większość druków tu używanych jest zapisana w postaci
    plików tzw. szablonów WORD-a. Można to otworzyć OPEN OFFICE, ale pola
    tekstowe otwierają sie jako okienka, a nie są wypełniane jak WORD-zie w
    tekście. Nie problem, jak tam trzeba wpisywać nazwisko. Ale wpisanie zeznań
    świadka w okienko o wymiarach 30 znaków x 4 linijki (z palca piszę, więc
    mniej wiecej) jest niefunkcjoalne. Nie dało sie niczego wymyślić, by
    namówić jakikowliek darmowy program do ludzkiego wyświetlania tych druków.
    Ja spędziłem nad tym dwa tygodnie urlopu. Siedziało kilku mniej lub
    bardziej zaprzyjaźnionych informatyków. Mogę Ci, jak podasz maila, przesłać
    wzór takiego jednego protokołu. Jak rozwiążesz problem, to przyczynisz sie
    do spełnienia Twoich marzeń. Jest jeszcze kilka innych, ale ten spowodwał,
    nad pozostałymi nikt nie myślał.

  • 156. Data: 2012-08-06 16:55:42
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 06/08/2012 14:39, Andrzej Lawa wrote:

    > Pakiet kodeków do mplayer'a zawiera wszystkie kodeki - przy
    > automatycznej aktualizacji pojawią się i ewentualne nowe kodeki.
    > Trywialna sprawa.

    Z ciekawości - wersja Mplayer pod Windows tego nie robi?

    > [ciach]

    > Normalnie i wyraźnie, bez szlaczków, ozdóbek i innych bajeranckich
    > błyskotek. I wtedy wszystko działa.

    Nie wątpię, że taki mitoman jak Ty chodzi do głównego dyrektora
    opierdolić go, że powinien dokumenty w .txt wysyłać bo inaczej nasz nowy
    super darmowy alternatywny office się wysypie, ale ja jednak swoją pracę
    lubię.

> [...]
    > zainstaluje, jak naiwnie wybierzesz domyślną instalację sterownika (w
    > sumie nie wiem, czy jest opcja zainstalowania "gołego" sterownika bez

    Czego nie zrozumiałeś w prostym wyjaśnieniu, że żadnych płytek nie
    używam bo Windows Update sam dociąga sterowniki?

    > Domyślna konfiguracja wielu przeglądarek linuxowych to podawanie się za
    > w miarę aktualną (ale nie najnowszą) wersję IE chodzącą na jakimś windowsie.
    >
    > Inaczej niektóre strony się plują, że przeglądarka im się nie podoba.

    I jeszcze mgłę pewnie rozpyla.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 157. Data: 2012-08-06 20:54:52
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

> [...]
    > tylko o wirusach komputerowych. Więc nikt nie powie zainstalujcie linuksa
    > tylko kupcie oprogramowanie antywirusowe. TAk więc szansa na rozstanie z
    > windowsem jest tylko w przypadku pracy w chmurze. tam gdzie nasza maszyna
    > będzie tylko zdalnym wyświetlaczem i zdalną klawiaturą. Ja uważam że to
    > może się przytrafić. JEst taki projekt, aby windows 8, korzystał z takich
    > samych repozytoriów jak iPhone czy Android. Narazie tylko Steam zareagował
    > (raczej blef pokerowy), "przenosząc" gry na linuksa. JEśli MS rzeczywiście
    > się odważy..... To będzie początek końca.....

    Praca policji w chmurze ? Kolejne pierdoły

  • 158. Data: 2012-08-06 21:04:08
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

    > jakaż ważna i odkrywcza opinia. Dzięki Tobie usenet będzie lepszy.

    Idźże chłopie na jakieś specjalistyczne forum douczyć się tego łindołsa a
    potem na forum nt wyboru systemu by zobaczyć ile warte te twoje kawałki.

  • 159. Data: 2012-08-06 21:15:18
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przyczynisz sie do spełnienia Twoich marzeń. Jest jeszcze kilka innych,
    > ale ten spowodwał, nad pozostałymi nikt nie myślał.

    Do tego się prosty program zamawia. I taki prosty program można napisać np w
    mono by działał w dowolnym systemie. Czy tam w przeglądarce, też
    praktykowane już w urzędach. Używanie jakiegokolwiek pakietu biurowego jest
    zbyteczne. Tak, że w tym akurat spokojnie można użyć dowolnego systemu.
    Mówiąc szczerze nie rozumiem tej całej dyskusji. Głównym kryterium systemu
    powinno być bezpieczeństwo. Z tego powodu systemy zamknięte nie powinny mieć
    prawa by pełnić istotne funkcje w policji czy państwie. Ale nie oddałbym
    zarządzania takimi systemami większości linuksiarzy bo to jeszcze bardziej
    chore niż używanie łindołs.

  • 160. Data: 2012-08-06 21:48:48
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Do tego się prosty program zamawia.

    "Prosty program"... Tfu...
    Jaaaaaasne. Przetarg, kilka miesięcy na realizację, a potem kasa za
    przerabianie formularzy...

    I taki prosty program można napisać np w
    > mono by działał w dowolnym systemie.

    A potem do tego "prostego" programu trzeba coś dorobić albo musi się z innym
    "prostym" programem dogadywać i zaczynają się schody.
    W instytucji pojawia się z czasem wiele takich "niezastąpionych" protez, a
    firemki szwagra zarabiają na "supporcie"...