  • 21. Data: 2004-04-04 09:20:56
    Temat: Re: kto odpowiada pełnomocnik czy pozwany?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    PS wrote:
    > Przedstawiający nieprawdziwe dane w piśmie procesowym (istotne) usiłuje
    > wpłynąć zarówno na sąd jak i drugą stronę celem uzyskania korzystnego
    > wyroku.

    1. wpłynąć masz na drugą osobę, a nie sąd. Nie ma mowy o wpłynięciu na
    drugą osobę i doprowadzenie jej do rozporządzenia mieniem w ten sposób.
    Bo niby na czym to rozporządzenie mieniem ma polegać?
    2. masz wprowadzić w błąd lub wyzyskać bład. Trudno mówić o tym w tej
    sytuacji. Druga strona raczej wie jak było.

    > Jeżeli wziąłeś, a w piśmie procesowym piszesz, że nie wziąłeś to jest jak
    > najbardziej oszustwo.

    Czyli konsekwencją prawie dużej częsci wyroków sądu cywilnego powinna
    być sprawa karna?

    KG

  • 22. Data: 2004-04-04 09:30:40
    Od: " Iwa" <p...@g...pl>

    > Czyli konsekwencją prawie dużej częsci wyroków sądu cywilnego powinna
    > być sprawa karna?

    gdyby tak się działo, z pewnością nauczyłoby to niektórych, że w sądzie mają
    mówić prawdę.

  • 23. Data: 2004-04-04 10:11:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Iwa" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > gdyby tak się działo, z pewnością nauczyłoby to niektórych, że w sądzie
    mają
    > mówić prawdę.

    Rzecz w tym, że przy okazji w tiurmę zamknęli byśmy cały szereg osób,
    które mówiły szczerą prawdę, tylko nie potrafiły tego udowodnić.

  • 24. Data: 2004-04-04 10:26:14
    Od: "PS" <P...@n...com>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    1. wpłynąć masz na drugą osobę, a nie sąd.

    Rzecz podstawowa, sąd to jest skład sędziowski. Podawanie nieprawdy w piśmie
    procesowym to wprowadzanie w błąd przede wszystkim sądu (osób ze składu
    sędziowskiego), który wydaje wyrok odnośnie przyznania /odrzucenia
    roszczenia. (rozporządzenie mieniem stron postępowania).

    PS

  • 25. Data: 2004-04-04 11:40:48
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    PS wrote:
> [...]
    > sędziowskiego), który wydaje wyrok odnośnie przyznania /odrzucenia
    > roszczenia. (rozporządzenie mieniem stron postępowania).

    A w jakich sytuacjach wyrok sądu ma skutek rozporządzenia mieniem? Bo
    przecież nie w każdej.

    KG

  • 26. Data: 2004-04-06 17:07:30
    Od: "Jen" <J...@w...op.pl>

    > Użytkownik " Iwa" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nikt. Ale zawsze możesz zażądać przesłuchania w charakterze świadka
    > pozwanego przez sąd na te okoliczności. Jeśli wówczas skłamie i będziesz
    > to w stanie dowieść, to będzie odpowiadał zgodnie z art. 233 kk. W pismach
    > procesowych, to można pisać w sumie co się chce.

    Mam takie pytanie: Czy radca/adwokat nie odpowiada z innych artykułów?
    Jeżeli adwokat pisze nieprawdę w piśmie procesowym (czyli świadomnie) to
    chyba odpowiada - przepisy dotyczące adwokatów?

    W kk jest artykuł mówiący o osobie wystawiającej dokumenty bodajże
    funkcjonariusz publiczny, czy adwokat/radca jest takim funkcjonariuszem, a
    pismo procesowe takim dokumentem?

    Jen

  • 27. Data: 2004-04-06 18:37:36
    Od: " Iwa" <p...@g...pl>

    Jen <J...@w...op.pl> napisał(a):

    > Mam takie pytanie: Czy radca/adwokat nie odpowiada z innych artykułów?
    > Jeżeli adwokat pisze nieprawdę w piśmie procesowym (czyli świadomnie) to
    > chyba odpowiada - przepisy dotyczące adwokatów?
    Wydaje mi się, że jest coś takiego jak kodeks etyki zawodowej adwokata,
    którego nieprzestrzeganie uzasadniałoby złożenie skargi do Izby (Rady?)
    Adwokackiej lub pozwania adwokata na drodze cywilnej z art. 23 kc.Jednak nie
    wyobrażam sobie, żeby w Polsce można było wygrać taką sprawę (-;

  • 28. Data: 2004-04-07 11:40:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jen" <J...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    com...

> [...]
    >
    > W kk jest artykuł mówiący o osobie wystawiającej dokumenty bodajże
    > funkcjonariusz publiczny, czy adwokat/radca jest takim funkcjonariuszem,

    Ten sam kodeks karny jednak definiuje odpowiednio co to jest dokument.
    Pismo procesowe nie jest dokumentem w rozumieniu tego kodeksu, ponieważ z
    takim pismem nie wiąże się żadne prawo. Jakby adwokat sfałszował wyrok, to
    by było co innego.