  • 11. Data: 2004-05-14 06:54:02
    Temat: Re: kto ma prawo wylegitymowac
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    kam wyskrobał(a):
    > a jest "pracownikiem ochrony" w rozumieniu ustawy?

    To już zależy. Przecztaj definicję pracownika ochrony z ustawy to będziesz
    wiedział.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 12. Data: 2004-05-14 14:40:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Jotte" <t...@W...pl> napisał:

    >czy to znaczy, że ochroniarz np. w supermarkecie [..] może legitymować klientów?
    IMHO nie może. Z przepisu jasno wynika, że legitymowanie może być
    wykonywanie w celu ustalenia prawa przebywania w obiekcie.
    Z oczywistych względów klientów supermarketu to NIE dotyczy.

    Artur Golański

  • 13. Data: 2004-05-14 16:58:45
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Artur Golanski wyskrobał(a):
    > IMHO nie może. Z przepisu jasno wynika, że legitymowanie może być
    > wykonywanie w celu ustalenia prawa przebywania w obiekcie.

    No właśnie nie wynika. Przynajmniej z wykładni językowej tego nie można
    wywnioskować, a orzecznictwa ani literatury nie spotkałem na ten temat.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 14. Data: 2004-05-15 08:33:46
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał:

    >No właśnie nie wynika.
    A w jaki sposób można ustalić uprawnienie do przebywania ..... , jeśli
    nie za pomocą możliwości wylegitymowania. Po za tym trudno oczekiwać,
    że do supermarketu klienci zabierają ze sobą dokument tożsamości.

    Artur Golański

  • 15. Data: 2004-05-15 15:05:13
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Artur Golanski wyskrobał(a):
    > A w jaki sposób można ustalić uprawnienie do przebywania ..... , jeśli
    > nie za pomocą możliwości wylegitymowania. Po za tym trudno oczekiwać,
    > że do supermarketu klienci zabierają ze sobą dokument tożsamości.

    Ustalać uprawnienia można np. wzywając do pokazania przepustki albo innego
    dokumentu uprawniającego do przebywania. I nie jest to równoznaczne ze
    stwierdzaniem tożsamości, bo przepustka nie musi być dokumentem
    stwierdzającym tożsamość (przepustką może być np. kartonik o określonym
    wzorze graficznym ze zdjęciem).

    --
    Bartek Gliniecki

  • 16. Data: 2004-05-15 15:07:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    > A w jaki sposób można ustalić uprawnienie do przebywania ..... , jeśli
    > nie za pomocą możliwości wylegitymowania. Po za tym trudno oczekiwać,
    > że do supermarketu klienci zabierają ze sobą dokument tożsamości.

    Supermarket jest (w godzinach otwarcia), obiektem powszechnie dostępnym, a
    zatem sprawdzanie uprawnień do przebywania nie ma tu racji bytu i byłoby
    nadużyciem.
    Czyż nie?

    --
    Pozdrowienia