  • 11. Data: 2013-12-04 19:15:59
    Temat: Re: kto dziedziczy - zgłupiałem...
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-04 19:05, Jacek Klepak pisze:

    > Prawdę mówiąc, w tym momencie i z tego co prawnik naświetlił, to chyba
    > było by lepiej sprawę po prostu olać i poczekać pół roku na "automat" ze
    > spadkiem wprost...

    Nie. Bez postanowienia sądu nie staniesz się właścicielem spadku. Nic
    nie załatwisz w żadnym urzędzie. Jeśli innych spadkobierców nie ma, to
    będzie to tylko formalność. Ale postaraj się wszystko co możliwe
    (składniki spadku) wypisać, bo nie wiadomo z czym kiedyś będziesz musiał
    walczyć.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 12. Data: 2013-12-04 21:21:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Klepak wrote:

> [...]
    > bo wartość i pieniądze z tego będą prawie żadne.
    >
    > Co gorsza, o ile radcę zrozumiałem, to po to się ich wpisuje do tego
    > oświadczenia o nabyciu spadku, że np. mieszkanie, które zostało mi
    > podarowane (aktem notarialnym) przed upływem 5 lat od śmierci też
    > wchodzi w masę spadkową i niby bracia mają "mieć coś do tego" ale
    > niesety do końca nie zrozumiałem co... mogą chciceć kawałek, spłaty
    > kawałka mieszkania czy cokolwiek? Przecież to bez sensu - bracia nigdy
    > nic do mieszkania nie mieli, to był majątek ojca i ex-żony ojca.

    chodzi o zachowek.
    ale to jakbys ty miał braci a nie ojciec. Wiecej do tego prawnika nie
    chodz, bo za duzo pije.

    > Tylko dalej nie rozumiem, po co? Coś się zmieniło w przepisach na tyle,
    > że dzieci (ja jestem jedynym dzieckiem ojca) nie dziedziczą aż tak
    > priorytetowo?

    Nic sie nie zmieniło.

    > Prawdę mówiąc, w tym momencie i z tego co prawnik naświetlił, to chyba
    > było by lepiej sprawę po prostu olać i poczekać pół roku na "automat" ze
    > spadkiem wprost...

    nic to nie zmienia bo sprawę spadkową i tak trzeba odbebnic.

    Masz dwie wersje.
    bierzesz akt zgonu, rozwodu, swoj urodzenia i idziesz do notariusza i
    załatwiasz wszystko w jeden dzien, ale drożej.

    Druga wersja składasz wniosek do sądu spadku , opłata stała nie pamiatem
    ile i czekasz.

    wez googlnij "jak napisac wniosek o stwierdzenie nabycia spadku" i
    bedziesz madrzejszy niz ten prawnik

  • 13. Data: 2013-12-04 22:28:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Dec 2013, Michał Jankowski wrote:

    > Kuzynów cioteczno-ciotecznych też wpisywać, bo w którejś kolejności
    > dziedziczą (poprzez dziadków)?

    Hm... IMVHO nie, o ile jest to "poprzez żyjących".
    Ale jak nie żyją to kto wie... ja nie wiem, ale z przepisu
    z grubsza wychodzi ze tak :]

    > Gminę, bo też dziedziczy w ostatniej kolejności?

    No "jeszcze bardziej na końcu" jest Skarb Panstwa :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-12-04 22:30:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Dec 2013, Jarek Pudelko wrote:

    > A propos zakladajac, ze gmina dziedziczy w ostatniej kolejnosci to czy
    > dziedziczy "obowiazkowo"? Tzn. z dobrodziejstwem inwentarza MUSI przyjac
    > spadek

    Oczywiscie.

    > i np. splacac dlugi zmarlego

    Na pewno wiesz, co to znaczy "z dobrodziejstwem inwentarza"?
    Wiem, niby może się zdarzyć że w spadku jest "wysokocenny" lecz
    trudno zbywalny składnik, ale co do zasady jest to właśnie
    zabezpieczenie przed spłacaniem długów!

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-12-04 23:05:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    awa-z-dnia-17111964-r-kodeks-postepowania-cywilnego.
    html

    > Kuzynów cioteczno-ciotecznych też wpisywać

    Rzuciłem googlowi na pożarcie i wyszło mi:
    http://www.infor.pl/prawo/pozwy/wnioski/82926,2,Jak-
    napisac-wniosek-o-stwierdzenie-nabycia-spadku.html
    +++
    Tu należy wymienić wszystkich znanych spadkobierców
    [...]
    <przykład>
    Np. Opisać dlaczego po zmarłym dziedziczš jego wnuki, a nie dzieci
    ---

    http://www.spadek.info/wniosek_o_stwierdzenie_nabyci
    a_spadku,48,p.html
    +++
    Wymienić należy również wszystkie osoby wchodzšce w rachubę jako
    spadkobiercy ustawowi
    ---

    http://www.poradaprawna.pl/porady/czy-we-wniosku-o-s
    twierdzenie-nabycia-spadku-mam-wpisac-wszystkich-zyj
    acych-ustawowych-spadkobiercow-tj-w,130617.html
    +++
    Czy we wniosku o stwierdzenie nabycia spadku mam wpisać wszystkich
    żyjšcych, ustawowych, spadkobierców, tj. w moim przypadku: brata zmarłej
    Mamy[...]
    [...]
    Tak we wniosku o stwierdzenie nabyci spadku należy zawrzeć informacje
    o wszystkich żyjšcych spadkobiercach ustawowych spadkodawcy
    [...]

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-12-05 01:32:02
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > osób należących do kręgu spadkobierców ustawowych"
    >

    > [1] oczywiście piję do "posiadać", co wiąże się z rozporządzaniem :)

    Spadkobiercy powinni sami się zgłosić. W ciągu pół roku. Jak się nie
    zgłoszą to im spadek przepada.

    --
    animka

  • 17. Data: 2013-12-05 01:34:42
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-12-04 19:15, sqlwiel pisze:

> [...]
    > będzie to tylko formalność. Ale postaraj się wszystko co możliwe
    > (składniki spadku) wypisać, bo nie wiadomo z czym kiedyś będziesz musiał

    Nie trzeba iść do sądu. Te sprawy załatwia Sp-nia mieszkaniowa. Chyba,
    że to DOM własny.

    --
    animka

  • 18. Data: 2013-12-05 01:43:08
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 04.12.2013 21:21, witek pisze:
    > Masz dwie wersje.
    > bierzesz akt zgonu, rozwodu, swoj urodzenia i idziesz do notariusza i
    > załatwiasz wszystko w jeden dzien, ale drożej.

    A oprócz tego nie trzeba jeszcze pozostałych spadkobierców?

    p. m.

  • 19. Data: 2013-12-05 02:10:29
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-12-05 01:43, m pisze:

    > A oprócz tego nie trzeba jeszcze pozostałych spadkobierców?

    A co Ciebie pozostali obchodzą. Oni sami niech się martwią o swoje sprawy.

    --
    animka

  • 20. Data: 2013-12-05 02:46:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    animka wrote:

    awa-z-dnia-17111964-r-kodeks-postepowania-cywilnego.
    html

    > Spadkobiercy powinni sami się zgłosić. W ciągu pół roku. Jak się nie
    > zgłoszą to im spadek przepada.

    ty sie animka chyba po rozum nie zgłosiłaś w terminie i ci przepadł jak
    spadek.