  • 21. Data: 2013-05-20 14:25:19
    Temat: Re: kruczki prawne umowy z Polkomtelem czy po prostu złodziejstwo?
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:519a125f$0$1267$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie udaj że nie wiesz, że to jest celowe działanie i dokładnie policzone
    > są straty wizerunkowe, pieniężne i inne... A chodzi tylko i wyłącznie o
    > kasę a nie o dbanie o dobro klienta.
    > Wyzyskanie błędu (aczkolwiek też karalne) jest teraz ubierane w piękne
    > słówka a ludzie którzy się takiemu wyzyskaniu poddali nazywani debilami
    > nie potrafiącymi czytać.

    Otóż to. Te telefony mają pre-instalowane oprogramowanie, które
    nie znalazło się tam w wyniku kaprysu przypadkowego informatyka,
    tylko zostało świadomie umieszczone. Do tego niekiedy rzeczywiście
    bardzo trudno do końca wyłączyć "internet" (vide mój poprzedni post)
    - a przecież mógłby być on domyślnie wyłączony, co jest zdecydowanie
    bezpieczniejszą opcją z punktu widzenia abonenta.

    W praktyce, abonament klienta staje się droższy o bliżej nieznaną kwotę.
    Moim zdaniem, to ewidentnie sprawa dla UOKiK, który niestety nie
    dość dobrze spełnia swoją rolę.

  • 22. Data: 2013-05-20 14:28:55
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-20 14:19, Andrzej Lawa pisze:
    > Jeśli nowoczesne urządzenie telekomunikacyjne przerasta ciebie -
    > zatrudnij fachowca do konsultacji lub wybierz jakieś prostsze urządzenie.

    "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    "

    A teraz czekam na piękny wywód o bezsensowności, nieżyciowości i
    nieprzystawalności tego art. do omawianej sytuacji.
    Zwłaszcza od słów "wyzyskania błędu"

    Idę po chipsy. Ale będzie ubaw na prawniczej grupie. :-)

  • 23. Data: 2013-05-20 14:39:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2013 14:28, z pisze:

    > "Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    > inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    > za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności

    W błąd nie został wprowadzony. Jedyny "wyzyskany błąd" to bezmyślność i
    lenistwo. Przy twojej "logice" wystarczy nie przeczytać podpisywanej
    umowy, żeby potem wykręcać się od każdych jej skutków.

    > do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
    > podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    > "

    Czyli musiałbyś (jako operator) założyć, że SJS jest upośledzony
    umysłowo. Może i coś w tym jest, ale formalnie nie ma ku temu podstaw.

  • 24. Data: 2013-05-20 14:40:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-20 14:22, Andrzej Lawa pisze:
    > Zatem przestań być szują, kłamco.

    O widzisz mógłbym użyć dwóch słów: poplecznictwo i współudział ale to
    kolejne trudne słowa... Trzeba będzie konstruować kolejny misterny wywód
    oderwany od logiki i przyzwoitości. :-)

  • 25. Data: 2013-05-20 14:42:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2013 14:40, z pisze:

    > Trzeba będzie konstruować kolejny misterny wywód
    > oderwany od logiki i przyzwoitości. :-)

    Jesteś w tym specjalistą, zakłamana szujo ;->

  • 26. Data: 2013-05-20 14:46:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-20 14:39, Andrzej Lawa pisze:
    > Czyli musiałbyś (jako operator) założyć, że SJS jest upośledzony
    > umysłowo. Może i coś w tym jest, ale formalnie nie ma ku temu podstaw.

    Tak jak się spodziewałem. Niewygodne zapisy prawne są za trudne do
    zrozumienia. Może sprawdź co znaczy "wyzyskanie" :-)
    No spoko... Wiem że jesteś inteligentniejszy. To jest tylko taktyka,
    manipulacja i odwracanie kota ogonem. Dajmy chociaż niewinnym
    stworzeniom spokój... :-)

  • 27. Data: 2013-05-20 15:05:26
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 20.05.2013 14:39, Andrzej Lawa wrote:

    > W błąd nie został wprowadzony. Jedyny "wyzyskany błąd" to bezmyślność i
    > lenistwo. Przy twojej "logice" wystarczy nie przeczytać podpisywanej
    > umowy, żeby potem wykręcać się od każdych jej skutków.

    Nie kazdy konsument jest kancelarią prawną specjalizujaca sie w uslugach
    telekom.

    Jedyny sposob to glosowanie portfelem. Mnie jeszcze jeden z kilku
    numerow zostal na abo. Ale wkrotce dolaczy do prepaidow.

    To jedyny sposob miec cos pod kontrolą. Inaczej sie z operatorami nie
    da. Jest coraz wiecej kruczkow sruczków w tych umowach, coraz bardziej
    skomplikowane urzadzenia/telefony z preinstalowanymi/brandowanymi
    androidami, same sie lacza jak chca. Jak sie tego w cholere nie
    powylacza, to ssie kase nie wiadomo za co.

    zen.aspx

  • 28. Data: 2013-05-20 15:57:53
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 20 May 2013 14:09:00 +0200, z napisał(a):

    > Nie udaj że nie wiesz, że to jest celowe działanie i dokładnie policzone
    > są straty wizerunkowe, pieniężne i inne... A chodzi tylko i wyłącznie o
    > kasę a nie o dbanie o dobro klienta.

    Jak w każdym biznesie. Chodzi o kasiorę, a jeśli przy okazji klient jest
    zadowolony, to też dobrze.

    > Wyzyskanie błędu (aczkolwiek też karalne) jest teraz ubierane w piękne
    > słówka a

    Ale - co operator miał wdług ciebie jeszcze zrobić? Za 7 złotych
    miesięcznie miał ubezpieczenie od zrobienia sobie krzywdy, żeby się później
    fakturą nie pociął. Sam z tego ubezpieczenia zrezygnował.

    > ludzie którzy się takiemu wyzyskaniu poddali nazywani debilami
    > nie potrafiącymi czytać.

    A jeśli ktoś celowo wymontuje sobie hamulce z samochodu, po czym rozpędzi
    się i ruszy na spotkanie ze ścianą, to jak go nazwiesz?

    > Gawiedź i tak zapłaci tylko jest pytanie czy firma która ludzi oszukuje

    Na czym dokładnie polega oszustwo? Przy zastrzeżeniu, że:
    - w materiałach reklamowych jest ostrzeżenie,
    - na pudełku z telefonem jest ostrzeżenie,
    - w umowie jest ostrzeżenie,
    - jest dodatkowa usługa blokująca maksymalny koszt na niskim poziomie,
    - sam telefon pozwala na wyłączenie transmisji przez sieć komórkową, i sama
    z siebie się nie włączy.

    > i wyłudza od nich pieniądze

    Uzasadnij, z uwzględnieniem jak wyżej.

    > jest godna zaufania i pozyskiwania kolejnych klientów.

    Nie, żebym Plusowi jakoś specjalnie ufał, ale nie narzekam.

    > Tak wiem... Prawo jest prawem a etyka etyką. :-)

    Konkretnie, jakie rozwiązanie proponujesz? Anulować opłaty wszystkim,
    którzy twierdzą, że "oni nie wiedzieli"? Jeśli tak, to wypadałoby ich
    hurtowo ubezwłasnowolnić, bo podpisali, że wiedzieli. Jeśli nie
    ubezwłasnowolnić, to za chwilę mamy wysyp cwaniaczków, którzy z telefonu
    zrobią sobie router, a po otrzymaniu faktury będą płakać, że nie wiedzieli.
    I co dalej?

    > O 10 przykazaniach już nie będę bo to będzie zbyt wysoki poziom dla
    > swołoczy prawniczo-marketingowej. :-)

    Wszystkich przykazań ad hoc nie pamiętam, ale skoro piszesz o 10, to jak
    chcesz tu wtrynić kilka pierwszych lub szóste?

    AK (no, szóste to w pewien sposób można by odnieść do ciebie)

  • 29. Data: 2013-05-20 16:00:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.05.2013 14:46, z pisze:

    > Tak jak się spodziewałem. Niewygodne zapisy prawne są za trudne do
    > zrozumienia.

    Dla ciebie? Najwyraźniej. Chyba że tylko udajesz idiotę. Może jako wstęp
    do wyłudzenia darmo jakiejś usługi?

  • 30. Data: 2013-05-20 17:44:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-20 15:57, Andrzej Kubiak pisze:
> [...]
    > zrobią sobie router, a po otrzymaniu faktury będą płakać, że nie wiedzieli.

    1. Już pisałem. Włączyć to co klient chce. Przecież idiotą nie jest ;-)
    2. Zaproponować automatyczne powiadomienie o stanie rachunku.
    Co za trudne?
    Wiem... Może powodować zmniejszenie "ukrytych zysków" a tego nowoczesne
    marketingi by nie zniosły :-)

    Nie jestem fanem państwa opiekuńczego. Państwo opiekuńcze ani się tymi
    biednymi, ułomnymi nie opiekuje ani nie pozwala normalnie żyć tym
    normalnym czy bardziej zaradnym.
    Ale... Skoro żyjemy w ustroju przesyconym socjalizmem i obowiązują
    konkretne przepisy prawne to...

    Wytłumacz przeciętnemu Kowalskiemu dlaczego taki pobieraczek zasłużył
    sobie kary finansowe i zainteresowanie sądów a inni "cfaniacy" (piszę
    specjalnie bo na CWANIAKA to sobie trzeba zasłużyć) robiący dokładnie to
    samo może na inną skalę, z większym lobbingiem i kapitałem nie doznają
    takiego "zaszczytu"???

    Osobiście przy podpisaniu umowy (której nie mogłem negocjować jako
    słabsza strona - nie moje spostrzeżenie tylko organów państwowych)
    wmuszano mi dodatkowe usługi które dały się wyłączyć tylko po
    odpowiednim terminie. Usług tych nie potrzebowałem. Dodatkowe minuty
    przez 3 mies., poczta głosowa, sranie ba banie, powiadamianie bleble...
    Po wyjściu z "salonu" miałem na liście kilka pozycji i dat których
    musiałem pilnować żeby zapłacić abo. w wysokości takiej jakiej chciałem
    i otrzymać to co chciałem. Nie każdy pracownik "salonu" ma tak dobre
    serce i nie podpowie. Ułatwieniem dla mnie jest stary telefon który sam
    się nie połączy z siecią bez pozwolenia.
    Ja sobie poradziłem i pilnuję domowych abo. ale potrafię sobie wyobrazić
    kogoś kto nie czyta paru grup dyskusyjnych ;-) nie miał nigdy do
    czynienia z komputerami i został stosownie zmanipulowany przez ładną
    panią w "salonie"

    Czy się komuś podoba czy nie obowiązują w Polsce stosowne zapisy prawne
    chroniące konsumentów i artykuły wyszczególniające co jest
    przestępstwem. Albo się do nich stosujemy albo nie.
    Jeśli do kogoś nie przemawia wprost _oszustwo_ to niech doczyta (może
    trzeba kilka razy ;-) ) ciąg dalszy ze szczególnym uwzględnieniem
    _wyzyskania błędu_.
    Może ten przepis jest zbyt szeroko napisany. Można podyskutować.
    Ale do jasnej ch... TAKI JEST i OBOWIĄZUJE!