  • 31. Data: 2008-02-07 17:36:44
    Temat: Re: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    news:foff4f$sl5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Teddy" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

    > A co to zmienia w omawianej przez nas kwestii?
    Dokladnie to, ze urzadzenie nie jest nadawcze, jezeli nie NADAJE sygnalu-
    analogicznie wolno miec antyradar, ale nie mozna go uzywac. Inna sprawa jest
    to, ze Policja dziala wbrew prawu bo nie ma kasy na urzadzenie kryptujace o
    stopniu bezpieczenstwa, o ktorej mowi ustawa- koszt ok 1000 zl/sztuka.

    W omawianej w tym watku kwestii pytajacy pyta czy moze "rozmawiac przez
    urzadzenie", ktore przywiozl i tu odpowiedz brzmi NIE- (nawet w pasmie
    obywatelskim 27 Mhz) poniewaz zapewne nie posiada waznej homologacji oraz
    "czy moze sluchac nieprzeznaczonych do niego informacji" i tu odpowiedz
    brzmi MOZE, ALE nie wolno mu stosowac urzadzen deszyfrujacych.
    Eter jest wolny!

  • 32. Data: 2008-02-07 17:39:52
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

> [...]
    > "czy moze sluchac nieprzeznaczonych do niego informacji" i tu odpowiedz
    > brzmi MOZE, ALE nie wolno mu stosowac urzadzen deszyfrujacych.
    Dadam, ze osoba prowadzaca nasluch radiowy nie moze rowniez ropowszechniac
    informacji uslyszanych.

  • 33. Data: 2008-02-07 18:49:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebcio pisze:

    > Proszę bardzo - na przykład jeśli chodzi o częstotliwości lotnicze,
    > zakaz takowy ujęto w ustawie Prawo lotnicze, art. 125 ust. 1:
    >
    > "Zabrania się używania przez osoby nieuprawnione urządzeń radiowych
    > działających w pasmach częstotliwości wyznaczonych na podstawie
    > przepisów Prawa telekomunikacyjnego dla łączności lotniczej oraz
    > radiolokacji i radionawigacji lotniczej."

    Ale tam jest "działających" a nie "mogących działać".

    Ja bym się tego detalu przyczepił i trzymał ;)

  • 34. Data: 2008-02-07 18:53:08
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Karol Makowski pisze:
    >
    > Autor użył magicznego słowa "transreceiver" sugerującego posiadanie
    > urządzenia nadawczo-odbiorczego.

    Dokładnie to się nazywa "transceiver".

    Pozdro Przemek

  • 35. Data: 2008-02-07 18:58:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Trochę wyłączeń znajduje się w rozporządzeniach wydanych na podstawie
    > art. 144, ale nigdzie nie znajdziesz wyłączenia dla radiotelefonu
    > pracującego w paśmie przeznaczonym dla służb publicznych.

    Czepnę się podobnie, jak do tego przepisu lotniczego: 144-2-3-c mówi o
    urządzeniach "wykorzystujących", a nie "mogących wykorzystywać wyłącznie".

    Ja wiem, czepiam się słówek, ale ustawodawca powinien wyrażać się jasno
    i precyzyjnie ;->

    Inna sprawa, że kwestia zasadniczo powinna być czysto teoretyczna, jako
    że póki nie zacznie nadawać, to jest "niewidzialny".

  • 36. Data: 2008-02-07 19:44:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Czepnę się podobnie, jak do tego przepisu lotniczego: 144-2-3-c mówi o
    > urządzeniach "wykorzystujących", a nie "mogących wykorzystywać wyłącznie".

    Wykorzystujących = fabrycznie przystosowanych do nadawania w danym
    zakresie. Mogących wykorzystywać = po ingerencji, np. po przestrojeniu.

    M.

  • 37. Data: 2008-02-07 20:11:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pavka wrote:
    > Dziekuje za wyjasnienia, na pewno mi pomogly.

    > W jaki sposob motorole kupione w stanach posiadaja polska homologacje?

    A dlaczego nie?

  • 38. Data: 2008-02-07 20:17:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Wykorzystujących = fabrycznie przystosowanych do nadawania w danym
    > zakresie. Mogących wykorzystywać = po ingerencji, np. po przestrojeniu.

    a co z urzdzeniami fabrycznie przystosowanymi do nadawania a
    niefabrycznie przystosowanymi do nienadawania. ?

    Np. fabryczny radiotelefon, który został niefabrycznie przerobiony na
    inne częstotliwości.

  • 39. Data: 2008-02-07 20:23:55
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek pisze:

    > A dlaczego nie?

    Może dlatego, że od 7 lat nie istnieje pojęcie homologacji dla sprzętu
    elektrycznego/elektronicznego :-)

    M.

  • 40. Data: 2008-02-07 20:29:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Teddy" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie to, ze urzadzenie nie jest nadawcze, jezeli nie NADAJE sygnalu-

    Poziom Twojego wystąpienia jest mniej więcej taki, jakbyś próbował kogoś
    przekonać, że samochód nie jest samochodem, jak stoi na parkingu. Bo
    przecież nie jedzie :-))))

    > analogicznie wolno miec antyradar, ale nie mozna go uzywac.

    Analogii tu żadnej nie widzę. Przepis zakazuje posiadania gotowego do
    użytku antyradaru w pojeździe. Więc możesz go mieć przykładowo w domu.

    > Inna sprawa jest to, ze Policja dziala wbrew prawu bo nie ma kasy na
    > urzadzenie kryptujace o stopniu bezpieczenstwa, o ktorej mowi ustawa-
    > koszt ok 1000 zl/sztuka.

    W którym miejscu Policja działa wbrew prawu?

> [...]
    > "czy moze sluchac nieprzeznaczonych do niego informacji" i tu odpowiedz
    > brzmi MOZE, ALE nie wolno mu stosowac urzadzen deszyfrujacych.

    Oczywiście. Z tym, ze ta wolność doznaje ograniczeń wynikających z ustawy.