  • 21. Data: 2008-02-07 14:03:55
    Temat: Re: krótkofalówka x 2 = skaner radiowy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Autor użył magicznego słowa "transreceiver" sugerującego posiadanie
    > urządzenia nadawczo-odbiorczego.

    A co stoi na przeszkodzie, żeby skaner działał w pełnym zakresie, a
    nadajnik tylko w legalnym?

    PS: po polsku to się chyba "nadbiornik" nazywa ;)

  • 22. Data: 2008-02-07 14:21:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Teddy" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

    > To nie do końca prawda. Nie potrzeba blokować nadawania by nie nadawac.

    To nie ma nic do rzeczy. Zmieniono ustawę. Zabronione jest używanie
    urządzenia nadawczo-odbiorczego, a nie nadawanie.

  • 23. Data: 2008-02-07 14:44:30
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > To ja poproszę o podanie tych, jak to nazywasz, szczegółowych przepisów.

    Proszę bardzo - na przykład jeśli chodzi o częstotliwości lotnicze,
    zakaz takowy ujęto w ustawie Prawo lotnicze, art. 125 ust. 1:

    "Zabrania się używania przez osoby nieuprawnione urządzeń radiowych
    działających w pasmach częstotliwości wyznaczonych na podstawie
    przepisów Prawa telekomunikacyjnego dla łączności lotniczej oraz
    radiolokacji i radionawigacji lotniczej."

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 24. Data: 2008-02-07 16:03:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 07 Feb 2008 15:03:31 +0100, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >Nie dopisałem, że w kontekscie przywołanego tekstu, czyli policji ;)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/TETRA

    "W 2002 r. Motorola przekazała do eksploatacji najnowocześniejszy w
    Europie System Wspomagania Dowodzenia (SWD) dla Komendy Stołecznej
    Policji w Warszawie. Jednym z głównych elementów SWD jest system
    cyfrowej łączności radiowej TETRA.

    Systemy TETRA Motoroli zostały również zainstalowane we wszystkich
    pozostałych SWD dla policji w Łodzi, Szczecinie i Krakowie."

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 25. Data: 2008-02-07 17:02:25
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > działających w pasmach częstotliwości wyznaczonych na podstawie przepisów
    > Prawa telekomunikacyjnego dla łączności lotniczej oraz radiolokacji i

    Nadinterpretujesz ten zapis.
    Gdyby przyjac ten zapis tak jak go interpretujesz okazalo by sie, ze kazdy z
    rodzicow kupujacych Walke-talke popelnia przestepstwo pomimo iz urzadzenie
    nie ma mocy nadawczej wiekszej niz 200 mW. Uzywanie pasma to nadawanie na
    nim, a nie prowadzenie nasluchu. Jedyno z nielicznych pasm, ktore nie wymaga
    zadnych zezwolen to pasmo obywatelskie (czestotliwosc 27 Mhz)- czestotliwosc
    CB-Radio. Nie oznacza to jednak zakazu sluchania (prowadzenia nasluchu
    radiowego) na czestotliwosciach zastrzezonych. Jezeli uzytkownik pasma nie
    chce, aby go sluchano musi zabezpieczyc pasmo np koderem sygnalu. Zreszta
    normuje to prawo telekomunikacyjne.:)

  • 26. Data: 2008-02-07 17:05:29
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    > Użytkownik "Teddy" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

    > To nie ma nic do rzeczy. Zmieniono ustawę. Zabronione jest używanie
    > urządzenia nadawczo-odbiorczego, a nie nadawanie.
    W ktorym roku?

  • 27. Data: 2008-02-07 17:07:10
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    > Teddy pisze:
    >
    > Masz może to orzeczenie albo przynajmniej sygnaturę?

    Kilka dni musze miec. Mam do Andrzeja zaproszenie na kawe. Poprosze o
    sygnature. :)

  • 28. Data: 2008-02-07 17:09:02
    Od: "Teddy" <t...@N...pl>

    > Użytkownik "Teddy" <t...@N...pl> napisał w wiadomości

    > To nie ma nic do rzeczy. Zmieniono ustawę. Zabronione jest używanie
    > urządzenia nadawczo-odbiorczego, a nie nadawanie.
    To poszukaj jeszcze w ustawie o Policji nalozonego na te instytucje
    obowiazku zakodowania danych, w prawie telekomunikacyjnym kiedy mowimy o
    uzywaniu pasma (czestotliwosci).

  • 29. Data: 2008-02-07 17:21:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:fof47a$lol$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > W ktorym roku?

    Obecny tekst ustawy jest pod adresem
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20041711800&type=3&name=D20041800Lj.pdf .
    nie mam niestety LEX-a, by Ci powiedzieć, kiedy i czy w ogóle art. 208 tej
    ustawy był zmieniany. Ale opisana przez mnie wykładnia nigdy nie była
    krytykowana i znam trzy wyroki skazujące na niej oparte "od podszewki".

    Przepis dokładnie brzmi:

    Art. 208. 1. Kto bez wymaganego pozwolenia używa urządzenie radiowe
    nadawcze lub nadawczo-odbiorcze podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 143 tej ustawy zobowiązuje do posiadania pozwolenia na używanie
    jakiegokolwiek urządzenia radiowego. AR. 144 zawiera wyłączenia od tej
    zasady. Generalnie wyłączone są urządzenia będące tylko odbiornikami.
    Trochę wyłączeń znajduje się w rozporządzeniach wydanych na podstawie art.
    144, ale nigdzie nie znajdziesz wyłączenia dla radiotelefonu pracującego w
    paśmie przeznaczonym dla służb publicznych.

  • 30. Data: 2008-02-07 17:22:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To poszukaj jeszcze w ustawie o Policji nałożonego na te instytucje
    > obowiązku zakodowania danych, w prawie telekomunikacyjnym kiedy mowimy o
    > używaniu pasma (częstotliwości).

    A co to zmienia w omawianej przez nas kwestii?