  • 31. Data: 2010-07-23 19:06:18
    Temat: Re: [kronika2prl] Kratki i wpadki
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > To zależy. Są wyborcy zadeklarowani na danego kandydata, a są
    > wahający
    > się. Np. głosował na Xa, ale X odpadł w I turze. No i teraz nie wie
    > czy
    > A czy B.

    Na takie rozmyślania ma czas między turami, duuużo czasu.

    > I w ostatniej chwili się decyduje losowo.

    A żebyś tak trafił do lekarza, który będzie losował diagnozę i
    terapię.
    W ostatniej chwili albo i później.

    > Poza tym, wszyscy kandydaci są równi w prawie i nie może być jeden z
    > nich wyróżniany graficznie.

    Jak są równi to dlaczego jeden jest na pierwszym miejscu listy a drugi
    na drugim? Dlaczego jeden ma dłuższe nazwisko a drugi krótsze? Itd.

    > Czy byłbyś za tym, żeby np. Twój najbardziej
    > znienawidzony kandydat w I turze miał nazwisko pogrubione, pisane
    > czcionkami o rozmiarze 76, a pozostali byli wypisani bladoszarą
    > 10-tką?

    Nie mówimy o radykalnie różnej pisowni nazwiska
    tylko o minimalnej różnicy w wielkości kratki.

  • 32. Data: 2010-07-23 19:06:53
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Takie techniki to są działania socjotechniczne i mają wpływ na wyborców!

    Wybacz, ale gołym okiem nawet nie byłbyś w stanie dostrzec różnicy 2 pkt. w
    wielkości kratki.
    Dlatego robienie z tego afery jest tak porażające, jak niektóre sceny z
    Misia.
    W dodatku ośmieszasz samego siebie, usiłując przekonać nas, że wielkość
    kratki przy nazwisku ma wpływ na wyborców. Na Ciebie miał wpływ? Ty
    kierowałeś się właśnie wielkością kratki? A dlaczego nie kolejnością
    umieszczenia kandydatów na karcie wyborczej?

    > Nie chodzi o to, że zadeklarowani wielbiciele Jarka nagle zagłosują na
    > Bronka, bo miał lekko większą kratkę. Chodzi o pewien odsetek losowo
    > głosujących.

    Ten odsetek lemingów, którzy rzekomo mieliby głosować losowo, skreśliliby
    pierwszego z brzegu kandydata, a był nim - tak się składa - Kaczor.

    > Więc to nie jest robienie kpin z wyborców tego czy innego kandydata, ale
    > właśnie z niewyborców, z czynnika losowego, który ma pozostać losowy, a
    > nie pseudolosowy ze wskazaniem na Bronka.

    Dżiiiz, naprawdę większych bredni dawno nie czytałem :/

  • 33. Data: 2010-07-23 19:25:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-23 21:01, Alek pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > Tylko na idiotów.

    Nieprawda.

    > No właśnie.

    Cieszę się, że się zgadzamy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2010-07-23 19:32:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-23 21:06, Krzysztof pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > Wybacz, ale gołym okiem nawet nie byłbyś w stanie dostrzec różnicy 2
    > pkt. w wielkości kratki.

    No ktoś ją dostrzegł, ale nie w tym rzecz, żeby to świadomie zauważyć.
    Socjotechnika polega na manipulacji bez świadomości manipulowanego.

    > W dodatku ośmieszasz samego siebie, usiłując przekonać nas, że wielkość
    > kratki przy nazwisku ma wpływ na wyborców.

    W dodatku ośmieszasz samego siebie, nie potrafiąc dyskutować
    merytorycznie i przedstawiając argumenty o ośmieszaniu.

    > Na Ciebie miał wpływ?

    Nie, bo ja miałem zadeklarowane preferencje wyborcze bardzo silne.

    > A dlaczego nie kolejnością
    > umieszczenia kandydatów na karcie wyborczej?

    Owszem, kolejnością również, jednak ta jest losowana przez życie i chyba
    nie istnieje jak na razie sensowne rozwiązanie na kolejność.

    > Ten odsetek lemingów, którzy rzekomo mieliby głosować losowo,

    O wielki pozwól mi oddać ci pokłon.

    > Dżiiiz, naprawdę większych bredni dawno nie czytałem :/

    Najwyraźniej więc nie czytujesz własnych ,,produkcji''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 35. Data: 2010-07-23 19:33:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Nieprawda.

    > Cieszę się, że się zgadzamy.

    Zgadzasz się, że głosujący "losowo" to idiota? To dobrze.

  • 36. Data: 2010-07-23 19:35:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-23 21:06, Alek pisze:
    > Na takie rozmyślania ma czas między turami, duuużo czasu.

    I sądzisz, że nie istnieją wyborcy, którzy do ostatniej chwili nie są
    zdecydowani?

    > A żebyś tak trafił do lekarza, który będzie losował diagnozę i terapię.
    > W ostatniej chwili albo i później.

    Bez związku.

    > Jak są równi to dlaczego jeden jest na pierwszym miejscu listy a drugi
    > na drugim? Dlaczego jeden ma dłuższe nazwisko a drugi krótsze? Itd.

    Tak, to słusznie zauważony problem, który również ma wpływ na część
    wyników. Niestety nie znam sensownego jego rozwiązania.

    > Nie mówimy o radykalnie różnej pisowni nazwiska
    > tylko o minimalnej różnicy w wielkości kratki.

    Kwestia stopnia oddziaływania socjotechnicznego....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2010-07-23 19:44:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > I sądzisz, że nie istnieją wyborcy, którzy do ostatniej chwili nie
    > są
    > zdecydowani?

    Tu nie ma nic do sądzenia, ja wiem, że świat jest zasiedlony przez
    liczne tabuny idiotów. Co ciekawe, zdaniem pisu to elektorat pisu. :O

    > Bez związku.

    Chciałbyś.

    > Tak, to słusznie zauważony problem, który również ma wpływ na część
    > wyników. Niestety nie znam sensownego jego rozwiązania.

    Rozwiązanie jest proste: pozbawić prawa głosu najcięższe przypadki
    kretynizmu i temu podobnych przypadłości.

    > Kwestia stopnia oddziaływania socjotechnicznego....

    Czy istnieje socjotechnika, która mogłaby cię skłonić do stwierdzenia,
    że 2x2=5?

  • 38. Data: 2010-07-23 20:01:55
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > No ktoś ją dostrzegł,

    Tak, ktoś, kto najwyraźniej nie ma w życiu większych problemów.

    > W dodatku ośmieszasz samego siebie, nie potrafiąc dyskutować
    > merytorycznie i przedstawiając argumenty o ośmieszaniu.

    Ależ dyskutuję merytorycznie wykazując Ci, że skoro zakładasz, że
    niewidoczna gołym okiem różnica 2 pkt. w wielkości kratki ma wpływ na
    decyzję wyborców, to sam siebie - jako wyborcę - ośmieszasz.
    Ja osobiście na wyborach nie zwracam uwagi na grafikę, układ liter czy
    wielkość czcionki na karty wyborczej.

    > Nie, bo ja miałem zadeklarowane preferencje wyborcze bardzo silne.

    Dlaczego więc zakładasz, że inni takich preferencji nie mieli?
    I dlaczego zakładasz, że nawet jeśli nie mieli, to akurat kierowali się
    wielkością kratki, a nie kolejnością nazwisk na karcie, brzmieniem głosu
    czy kolorem oczu kandydata?

    > Owszem, kolejnością również, jednak ta jest losowana przez życie i chyba
    > nie istnieje jak na razie sensowne rozwiązanie na kolejność.

    Na pewno by się znalazło, jednak nikt rozsądny nie zakłada, że kolejność
    nazwisk (podobnie jak różnica w kratkach) ma jakiekolwiek znaczenie przy
    wyborze kandydata.

    > O wielki pozwól mi oddać ci pokłon.

    Przecież to był Twój wymysł, że odsetek narodu nie myśli, tylko wybiera
    losowo.
    Ja ich tylko nazwałem po imieniu, bo do normalnych, tacy ludzie na pewno
    nie należą.

    K.

  • 39. Data: 2010-07-23 20:04:18
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:i2cqt7$jmm$2@news.onet.pl...

    > Dlaczego jeden ma dłuższe nazwisko a drugi krótsze? Itd.

    > Tak, to słusznie zauważony problem, który również ma wpływ na część
    > wyników. Niestety nie znam sensownego jego rozwiązania.

    A czy bolałeś nad tym problemem przy wcześniejszych wyborach prezydenckich
    :>
    Wtedy dysproporcja była znacznie większa.

    K.

  • 40. Data: 2010-07-23 20:05:44
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy istnieje socjotechnika, która mogłaby cię skłonić do stwierdzenia, że
    > 2x2=5?

    Wystarczy 5 napisać odpowiednio większą czcionką i sprawa załatwiona.

    Pozdr.
    K.