  • 21. Data: 2008-05-22 06:09:42
    Temat: Re: kradzież karty kredytowej - Raiffeisen Bank (POMOCY !!)
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 21 May 2008 23:27:03 +0200, Tristan napisał(a):

    > Tak, tak... I dlatego przez lata latasz z limitem na 20 tysięcy. No to
    > piszę -- stać cię. Przecie nie kupujesz plazmy na KK, jeśli nie możesz jej
    > spłacić w miesiąc.

    Wyobraź sobie, że niektóre karty pozwalają rozłożyć większe zakupy na raty,
    nieraz na warunkach lepszych niż sklep. I owszem, zapas limitu przydaje
    się.

    > Słowem -- babka straciła 1 miesięczną pensję. Nie jest
    > to dużo.

    OK, jak ukradną ci miesięczną pensję, możesz przejść nad tym do porządku
    dziennego, ale nie wymagaj tak głupiego zachowania od innych.

    AK

  • 22. Data: 2008-05-22 06:17:45
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 21 May 2008 23:35:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Hehehe.

    No, nie każdy, nie zawsze i nie od razu, ale zaczynając nawet od głupich
    kilku (dwóch - trzech) tysięcy limitu "na piękne oczy", w ciągu kilku lat
    może się z tego zrobić kilkanaście tysięcy lub więcej. Raiffeisen i Citi
    podnoszą limit same z siebie, przenosząc kartę z jednego banku do innego
    też zwykle otrzymuje się wyższy limit. Ja sam w żadnym banku nie
    dokumentowałem dochodów i w pewnym momencie miałem łączny limit ok. 50000.
    Dziś pewnie byłby jeszcze wyższy, ale zrezygnowałem z nieużywanych kart.

    AK

  • 23. Data: 2008-05-22 06:21:12
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 21 May 2008 23:28:20 +0200, szomiz napisał(a):

    > Ale to i tak nie zmienia faktu, iz ktos popelnil co najmniej dwie glupoty:
    > 1. Dal se wcisnac absurdalny limit.

    Muszę tę światłą myśl przekazać znajomemu, który taką kwotę wydaje
    miesięcznie.

    > 2. Nie ubezpieczyl karty.

    A to ująłbym inaczej: korzysta z niewłaściwej karty. To nie pierwsza tego
    typu wpadka Raiffeisena, niestety.

    AK

  • 24. Data: 2008-05-22 09:36:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 22 maj 2008 08:17
    (autor Andrzej Kubiak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <z...@4...net>):

    > Raiffeisen i Citi
    > podnoszą limit same z siebie

    No cóż, obowiązku korzystania z Rajszajsen i Siki nie ma. To przecież
    straszna żenada. Mi tak Real podniósł limit bez zapytania. Tak, wiem,
    pewnie małą czcionką w umowie było... Ale kartę już przeciąłem, a jak
    spłacę aktualne zadłużenie, to idę ją oddać. Nie lubię złośliwych.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 25. Data: 2008-05-22 09:39:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 22 maj 2008 08:09
    (autor Andrzej Kubiak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <vb3zkaarlaqt$.1n93h31lntkza.dlg@40tude.net>):

    > Wyobraź sobie, że niektóre karty pozwalają rozłożyć większe zakupy na
    > raty, nieraz na warunkach lepszych niż sklep.

    Możliwe, choć wydawało mi się, że KK to warunki takie sobie daje i że
    kredyt/raty taniej.

    > I owszem, zapas limitu
    > przydaje się.

    Tak, wiem, na plazmę za 20 tysięcy. No to w takim razie trzeba karty
    pilnować.

    > OK, jak ukradną ci miesięczną pensję, możesz przejść nad tym do porządku
    > dziennego, ale nie wymagaj tak głupiego zachowania od innych.

    Ale ja nie mówię, żeby przechodzić do porządku dziennego, wręcz podziwiałem
    babkę, że zarabia kilkanaście tysięcy miesięcznie, bo ja niestety tylko
    koło 2400.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 26. Data: 2008-05-22 11:02:08
    Od: "PawelK" <h...@m...com>

    Robert Tomasik r...@g...pl nabazgrał(a)
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Przede wszystkim złożyć zawiadomienie o przestępstwie. Policja ma trochę
    > większe możliwości. Można w sklepie zabezpieczyć nagranie video
    > przykładowo. No i Policji tego slipa pokazać będą musieli. Potem
    > grafologia i ewentualny pozew przeciwko bankowi o zwrot bezpodstawnie
    > pobranych z konta środków.

    Dlaczego przeciw bankowi?
    Czy przypadkiem to nie sklep zawinił? Przypuszczam, że powinien jakoś
    zweryfikować posiadacza karty. Wiem, że nikt tego nigdy nie robi. Ale
    przyjmowanie płatności kartą kredytową nakłada na sklep jakieś obowiązki.

    --
    Paweł

  • 27. Data: 2008-05-22 11:06:36
    Od: "PawelK" <h...@m...com>

    Andrzej Kubiak n...@i...invalid nabazgrał(a)
    > Wyobraź sobie, że niektóre karty pozwalają rozłożyć większe zakupy na
    > raty, nieraz na warunkach lepszych niż sklep. I owszem, zapas limitu
    > przydaje się.

    Tak jest dokładnie.
    Najprostszy przykład z jakiego ja skorzystałem to zakup samochodu płacąc
    kartą.
    Odsetki jakie mam są o kilka punktów niższe niż najtańszy kredyt
    samochodowy.

    --
    Paweł

  • 28. Data: 2008-05-22 11:27:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "PawelK" <h...@m...com> napisał w wiadomości

    > Najprostszy przykład z jakiego ja skorzystałem to zakup samochodu płacąc
    > kartą.
    > Odsetki jakie mam są o kilka punktów niższe niż najtańszy kredyt
    > samochodowy.

    No widzisz, a mój kolega jak powiedział dealerowi, że jak nic więcej nie
    dostanie to zapłaci kartą, to dostał klimatyzację w ramach opustu
    gotówkowego :)

  • 29. Data: 2008-05-22 11:50:02
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 22 May 2008 11:39:25 +0200, Tristan napisał(a):

    > Możliwe, choć wydawało mi się, że KK to warunki takie sobie daje i że
    > kredyt/raty taniej.

    Standardowo (czyli: przychodzi wyciąg, nie spłacasz go w całości) owszem,
    to nawet nie są warunki takie sobie, a koszmarne :) Natomiast często jest
    tak, że możesz zadzwonić do banku i powiedzieć "tę i tę transakcję proszę
    mi rozłożyć na raty) i oprocentowanie tych wybranych robi się bardziej
    przyzwoite, a resztę zadłużenia oczywiście spłacasz w okresie
    bezodsetkowym.

    > No to w takim razie trzeba karty pilnować.

    Fakt bezdyskusyjny.

    > Ale ja nie mówię, żeby przechodzić do porządku dziennego, wręcz podziwiałem
    > babkę, że zarabia kilkanaście tysięcy miesięcznie, bo ja niestety tylko
    > koło 2400.

    Trochę słabo ten podziw się przebijał :) No ale teraz wyobraź sobie, że
    tracisz kartę i wspomniane 2400. Byłbyś zachwycony albo chociaż obojętny?

    AK

  • 30. Data: 2008-05-22 11:55:23
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 22 May 2008 11:36:39 +0200, Tristan napisał(a):

    > Rajszajsen i Siki

    Bez piaskownicy, bardzo proszę.

> [...]
    > pewnie małą czcionką w umowie było... Ale kartę już przeciąłem, a jak
    > spłacę aktualne zadłużenie, to idę ją oddać. Nie lubię złośliwych.

    Nie dostrzegam problemu, co najwyżej dla kogoś występującego np. o kredyt
    hipoteczny problemem byłoby zmniejszenie zdolności kredytowej. Oba banki
    przysyłają papiórki informujące o podwyższeniu limitu i można się na to nie
    zgodzić, jeśli z jakiejś przyczyny komuś to nie odpowiada.

    AK