  • 61. Data: 2007-04-18 05:20:05
    Temat: Re: kradzież forum
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f03ls0$qmr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > W sumie, na dobrą sprawę, dość dużo osób wniosło w pewnym momencie jakiś tam
    > wkład, ale czy w ten sposób należy ten artykuł interpretować? W zasadzie,
    > idąc tym tropem, każdy kto napisze posta na tej grupie wnosi wkład w
    > tworzenie bazy danych usenetu.

    Nie. To będzie wkład w tworzenie rekordu bazy danych.

    > żeby zmusić go do wycięcia moich, musiał bym udowodnić że forum nie jest
    > jego własnością, a jakbym już to zrobił, nic by nie musiał wycinać - bo nie
    > miałby skąd.

    Nie. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.

  • 62. Data: 2007-04-18 05:21:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem utworzenie nastąpiło w chwili powstania silnika bazy danych.
    Reszta, to administrowanie.

  • 63. Data: 2007-04-18 06:59:48
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Czy taka umowa może być ustna?

    Moze byc. Problemem jest natomiast ewentualne udowodnienie takiej umowy, gdyby
    ktoras ze stron sie z niej wycofala.

    > Ewentualnie w formie dokumentu
    > elektronicznego, który z definicji nie wymaga podpisu :P

    Odrecznego nie ;-).
    Ale obawiam sie, ze nie chcesz wchodzic w kwestie stosowania kwalifikowanego
    podpisu elektronicznego.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 64. Data: 2007-04-18 07:04:28
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Moim zdaniem utworzenie nastąpiło w chwili powstania silnika bazy danych.
    > Reszta, to administrowanie.

    Po raz kolejny bede sie zgadzac z p. Robertem.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 65. Data: 2007-04-18 07:05:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.04.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem utworzenie nastąpiło w chwili powstania silnika bazy danych.
    > Reszta, to administrowanie.

    Ale przecież silnik to oprogramowanie, a chroniona powinna być zawartość.
    Ta zmienia się dynamicznie (zwykle powiększa).

    --
    Marcin

  • 66. Data: 2007-04-18 07:11:40
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Materialnie może i tak, ale chyba nie tylko o kasę ustawodawcy chodziło...

    Oczywiscie, ale naklad ilosciowy jest tu istotniejszy od jakosciowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 67. Data: 2007-04-18 07:13:54
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Moim zdaniem utworzenie nastąpiło w chwili powstania silnika bazy danych.
    > Reszta, to administrowanie.

    Dorzuce definicje producenta z art.2:

    "producentem bazy danych jest osoba fizyczna, prawna lub jednostka
    organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która ponosi ryzyko nakładu
    inwestycyjnego przy tworzeniu bazy danych."

    To chyba pozostaje wiec kwestia bezdyskusyjna.

    Jednak skoro forum powstalo przed stworzeniem domeny i nie bylo w zaden sposob
    z ta domena zwiazane, producentem bedzie pierwsza osoba, ktora stworzyla to
    forum (a poniewaz musiala forum gdzies wstawic na jakis serwer, to zapewne
    poniosla naklad inwestycyjny ilosciowy, poniewaz wymagalo to okreslonych
    nakladow pracy - takze jakosciowy i ew. ilosciowy).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 68. Data: 2007-04-18 07:15:45
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Ale przecież silnik to oprogramowanie, a chroniona powinna być zawartość.
    > Ta zmienia się dynamicznie (zwykle powiększa).

    Oczywiscie. Ale od momentu wstawienia 2 rekordow do bazy danych, stajesz sie
    jej producentem (przy zachowaniu pozostalych warunkow).

    Jej dalsze rozszerzanie odbywac sie juz moze wylacznie za zgoda i ew. na
    zlecenie producenta, w zaden sposob nie naruszajac jego interesow.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 69. Data: 2007-04-18 07:21:49
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Można się równiez upierać przy koncepcji, że to autorzy forum (np. phpBB)
    > są autorami bazy.

    Alez pojecie "bazy danych" (jako bytu tak naprawde abstrakcyjnego,
    niezaleznego od uzytej technologii) jest zupelnie niezalezne od jej silnika!
    Jak napisze sobie baze danych na kartce papieru, to producentowi kartek nic do
    tego ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 70. Data: 2007-04-18 10:27:02
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Maciek" <f...@e...one.nospam.pl> napisał w wiadomości

    > A czy ja gdziekolwiek pisałem inaczej?
    Nie, ja to podkreśliłem w intencji podkreślenia. Inicjator watku bowiem
    miał - jak mi się wydaje zbyt daleko idące nadzieje :)

    --
    Maciek
    Polska Grupa Freesco