  • 1. Data: 2007-12-28 19:55:26
    Temat: kradzież czy hakerstwo? przedmiot wirtualny, kasa prawdziwa
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Ostatnimi czasy na portalach internetowych można było przeczytać o
    niesamowicie niewiarygodnych sytuacjach jak np. morderstwo za
    "wirtualny przedmiot w grze" , nie mogłem w to uwierzyć do wczoraj gdy
    znajomy kolega z pracy powiedział, ze został "okradziony" w grze
    online. Był naprawdę wzburzony, spytałem tak raczej z grzeczności czy
    to wiele było warte to powiedział , ze około 2500zł na allegro, od
    ręki.

    Sprawa wyglądała tak, że znał się z gościem w grze tylko po "ksywce" ,
    ten mu wysłał jakieś pierdoły z virusami , zalogował sie na jego
    komputer zdalnie, podsłuchał login i hasło do gry i wyczyścił jego
    postać. Następnie usunął zdalnie jego korespondencję o tym jak i sam
    program także cieżko mi było ustalić nawet ip delikwenta skąd się
    łączył.

    Postanowiłem trochę pogoglować i poszukać i znalazłem po nicku z gry
    na forach jego pozostałe nicki a te znowu doprowadziły mnie do numeru
    gg, ten do mojejgeneracji.pl gdzie było imie i nazwisko jak i
    miejscowość /dalsze googlowanie upewniło mnie, iż są to prawdziwe
    dane./

    Co dalej? Na policje? do jego rodziców? /chłopak to jeszcze dziecko/

    pogoglowałem dalej i może nadawać sie taki artykuł

    Art. 287.kk
    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub wyrządzenia innej
    osobie
    szkody, bez upoważnienia, wpływa na automatyczne przetwarzanie,
    gromadzenie
    lub przekazywanie danych informatycznych lub zmienia, usuwa albo
    wprowadza nowy zapis danych informatycznych,
    podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Siedziba tej gry znajduje się za wielką wodą , nie ma szans na
    "dogadanie" sie z ich adminami.

    Nie ma też żadnych dowodów nawet wirtualnych, że to on sie loguje na
    kolegi konto i je "czyści", jedyny dowód znajduję sie w siedzibie
    administratorów gry a jak pisałem wyżej nie będzie on raczej
    dostępny...

    Pozdrawiam serdecznie i dziękuje w imieniu swoim i kolegi :)

  • 2. Data: 2007-12-28 21:28:41
    Od: "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl>

    p...@g...com pisze:
    > Co dalej? Na policje? do jego rodziców? /chłopak to jeszcze dziecko/
    >
    > Art. 287.kk

    Jeżeli ma mniej niż to policja nie wiele zrobi, pewnie umorzy
    postępowanie kiedy tylko będzie to możliwe. Dlatego w pierwszej
    kolejności należałoby postarać się "przemówić do rozsądku" rodzicom,
    itp. Dopiero w dalszej kolejności próbować podjąć kroki prawne - ale
    jeżeli wszystkie dowody są na serwerze po za terytorium Wspólnot
    Europejskich to nikłe szanse na dostęp do nich.

    pzdr,
    Tomasz M. Klecor
    --
    Pingwinarium.pl - prawo nowych technologii

  • 3. Data: 2007-12-29 09:14:34
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 28 Dec 2007 11:55:26 -0800 (PST), p...@g...com napisał(a):

    > Co dalej? Na policje? do jego rodziców?

    Najpierw do lekarza. O mozgu.

    --
    KRZYZAK

  • 4. Data: 2007-12-29 13:20:36
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...com writes:

    [ciap]

> [...]
    > , ten mu wysłał jakieś pierdoły z virusami , zalogował sie na jego
    > komputer zdalnie, podsłuchał login i hasło do gry i wyczyścił jego

    Włam na komputer to jest normalne przestępstwo. To, że chodzi o grę
    komputerową, powinno być IMO sprawą drugorzędną.

  • 5. Data: 2007-12-29 13:26:44
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Tomasz M. Klecor" <t...@w...pl> writes:

    > Jeżeli ma mniej niż to policja nie wiele zrobi, pewnie umorzy
    > postępowanie kiedy tylko będzie to możliwe.

    Ja tu widzę pole do popisu dla specjalistów od art. 269b kodeksu
    karnego -- w końcu przesłany poszkodowanemu wirus komputerowy musiał
    być wcześniej pozyskany celem uzyskania dostępu do czyjegoś komputera
    bez zgody osoby uprawnionej. Za samo pozyskanie takiego wirusa grozi
    do 3 lat więzienia.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 6. Data: 2007-12-29 13:30:07
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl> writes:

    > Najpierw do lekarza. O mozgu.

    Na całym świecie ludzie handlują wirtualnymi przedmiotami (a także
    kartami do gier, antykami, opcjami na akcje i tym podobnymi -- często
    w pełni wirtualnymi -- dobrami). Jeśli wartość rynkowa określonego
    zapisu na serwerze gier wynosiła 2500 PLN, to tyle zostało utracone.
    Nawiasem mówiąc, chcesz wszystkich współczesnych ekonomistów wysłać
    do psychiatry?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 7. Data: 2007-12-29 15:03:50
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia 29 Dec 2007 14:30:07 +0100, Piotr Dembiński napisał(a):

    > Jeśli wartość rynkowa określonego
    > zapisu na serwerze gier wynosiła 2500 PLN, to tyle zostało utracone.

    Wlasnie to jest chore. jak cos moze miec wartosc 2500 PLN, skoro
    wytworzenie tego wymaga 0 nakladow?

    --
    KRZYZAK

  • 8. Data: 2007-12-29 15:28:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl> writes:

    > Wlasnie to jest chore. jak cos moze miec wartosc 2500 PLN, skoro
    > wytworzenie tego wymaga 0 nakladow?

    Bez przesady -- najprawdopodobniej są to godziny grania, który to czas
    można było poświęcić np. na analizę danych giełdowych :)

  • 9. Data: 2007-12-29 15:32:48
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 29 Dec 2007 16:03:50 +0100, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Wlasnie to jest chore. jak cos moze miec wartosc 2500 PLN, skoro
    > wytworzenie tego wymaga 0 nakladow?

    Takie samo zero nakladow jak np napisanie ksiazki. Czy wymyslenie tekstu
    piosenki
    --
    marcin

  • 10. Data: 2007-12-29 16:18:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 29 grudzień 2007 16:03
    (autor Jacek Krzyzanowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1lbrdokeojfdf$.1grt7dnusg9s3$.dlg@40tude.net>):

    A co to jest nakład?