  • 1. Data: 2004-02-21 12:24:41
    Temat: koszty uzyskania przychodu - pytanie
    Od: "Marek B." <marek@NO_SPAM-bratek.ogr.ar.krakow.pl>

    witam szanownych grupowiczow,
    mam problem z kosztami uzyskania przychodow. w roku 2003 pracowalem u
    jednowegopracowdwacy, na umowe o prace przez caly rok. czyli mam jeden
    pit 11 na ktorym koszty uzyskania przychodzu to 1199,52. jednak
    pracowalem w krakowie, zas stale zameldowanie mam 500km o krakowa.
    oczywiscie mieszkam na codzien w krakowie wynajmujac na czarno jakies
    mieszkanie.
    zgodnie z tym co pisza np na
    http://www.money.pl/podatki/pit_2003/koszty/
    to jesli uzyskalem przychod
    "..z jednego stosunku pracy, z tymże zakład pracy jest położony w
    innej miejscowości niż miejsce zamieszkania..",
    to moje koszty to
    1499,40.

    i teraz pytanie do Was. czy moge sobie podwyzszyc kosty uzyskania,
    mimo, ze oczywistym jest, ze nie dojezdzalem codziennie 500km do
    pracy, ale faktem tez jest, ze staly meldunek mam 500km od krakowa :)
    nie wiem sam, bo oni pisza o 'miejscu zamieszkania', a nie wiem jak
    prawo definiuje 'miejsce zamieszkania'.
    dzieki za pomoc i wszelkie wskazowki

    --
    Marek B.

  • 2. Data: 2004-02-21 12:40:28
    Temat: Re: koszty uzyskania przychodu - pytanie
    Od: "Jan Galazka" <j...@i...pl>

> [...]
    > pracy, ale faktem tez jest, ze staly meldunek mam 500km od krakowa :)
    > nie wiem sam, bo oni pisza o 'miejscu zamieszkania', a nie wiem jak
    Miejsce zamieszkania zdefiniowane jest w kodeksie cywilinym jako
    "miejscowosc, w ktorej osoba przebywa z zamiarem stalego pobytu" i nie ma to
    nic wspolnego z zameldowaniem, chociaz co do zasady miejsce zameldowania
    powinno pokrywac sie z zmiejscem zamieszkania. Skoro przepisy podatkowe
    przyjmuja definicje z kodeksu cywilnego, to Twoje miejsce zamieszkania jest
    tam, gdzie trwale przebywasz, czyli nie dojezdzasz. Tym samym zwiekszone
    koszty uzyskania przychodu Ci nie przysluguja.
    JG

  • 3. Data: 2004-02-21 16:17:31
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

> [...]
    > pracy, ale faktem tez jest, ze staly meldunek mam 500km od krakowa :)
    > nie wiem sam, bo oni pisza o 'miejscu zamieszkania', a nie wiem jak

    Jesteś dojeżdżającym do pracy i tyle. Jesteś spoza miejsca zatrudnienia (w
    rozumieniu zamieszkanie/zameldowanie). O tym powinieneś wcześniej pracodawcę
    powiadomić. Teraz nie miałbyś problemu - pracodawca by to już w Twojej
    pensji ujął.

    pozdrowienia

  • 4. Data: 2004-02-23 08:36:13
    Od: "Marek B." <marek@NO_SPAM-bratek.ogr.ar.krakow.pl>

[...]
    :
    :
[...]

    ale szczerze, to ten twoj post NIC nie wnosi. niewazne co moglem zrobic kiedys,
    ale co moge zrobic teraz.

    --
    Marek B.