  • 1. Data: 2007-06-09 15:11:38
    Temat: koszty sądowe w sprawie z ZUS
    Od: k...@g...com

    Witam :-)

    Mam pytanie czysto techniczne dotyczące spraw sądowych toczących się w
    wyniku odwołania od decyzji ZUS:
    Chodzi mi mianowicie o to czy osoba składająca takie odwołanie jest
    automatycznie (z mocy prawa) zwalniana od kosztów sądowych czy też
    musi z takim wnioskiem występować sama.

    Z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2007-06-09 20:54:16
    Temat: Re: koszty sądowe w sprawie z ZUS
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 09 Jun 2007 08:11:38 -0700, kluczynski.krzysztof napisał(a):

    > Chodzi mi mianowicie o to czy osoba składająca takie odwołanie jest
    > automatycznie (z mocy prawa) zwalniana od kosztów sądowych czy też musi
    > z takim wnioskiem występować sama.

    Mówisz o wpisie czy o zwrocie kosztów procesu ZUSowi, jeśli odwołanie
    zostanie przez sąd oddalone?
    Dopytuję, bo wiem, że ostatnio sporo ludzi poległo podpuszczone przez
    jakiegoś przygłupa, poszły na niepotrzebny proces i poległy; a teraz
    muszą płacić.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 3. Data: 2007-06-09 20:57:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Mówisz o wpisie

    O opłacie sądowej .... :) Wpisów w tym znaczeniu już nie ma.

    > Dopytuję, bo wiem, że ostatnio sporo ludzi poległo podpuszczone przez
    > jakiegoś przygłupa, poszły na niepotrzebny proces i poległy; a teraz
    > muszą płacić.

    Podobno z tej okazji polegał również pani prezes ZUS-u. PiS potraktował
    jako pretekst odwołania jej ze stanowiska, to że całkiem słusznie
    chciała zwrotu kosztów procesu od ludzi.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 4. Data: 2007-06-09 21:07:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 09 Jun 2007 22:57:09 +0200, Johnson napisał(a):

    > O opłacie sądowej .... Wpisów w tym znaczeniu już nie ma.

    No tak, tak, ale ludzie prędzej pamiętają "wpis". Tak to się nadal
    potocznie nazywa.

    > Podobno z tej okazji polegał również pani prezes ZUS-u. PiS potraktował
    > jako pretekst odwołania jej ze stanowiska, to że całkiem słusznie
    > chciała zwrotu kosztów procesu od ludzi.

    Mnie rozbawia postawa Gwiazdowskiego, który odkąd został członkiem RN
    Zakładu czasem nie wie co powiedzieć. Jedną nogą wolnorynkowiec, drugą -
    biuralista.

  • 5. Data: 2007-06-10 06:38:22
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    W sprawach z ZUS koszty sądowe pojawiają się dopiero przy apelacji za którą
    musisz zapłacic 30 zł. Odwołanie do Sądu Okregowego jest bezpłatne.

    pozdr
    Janek