  • 41. Data: 2009-06-14 20:35:34
    Temat: Re: koszty pozyskania materialu dowodowego
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > nie ma. Wykonanie kopii to już rzecz organu prowadzącego. potem zwraca się
    > oryginały, o ile nie zachodzą przesłanki wymuszające zachowanie
    oryginałów.

    > Naprawdę odnoszę wrażenie, ze niektóre osoby w tym wątku na siłę starają
    > się skomplikować generalnie proste zagadnienie. A wystarczy zajrzeć nawet
    > do protokołu zatrzymania rzeczy. Tam są podstawy oraz w zasadzie
    procedura.
    > Żądamy wydania rzeczy. W razie odmowy dokonujemy odebrania siłą, albo
    > przeszukania w miejscu, co do którego mamy podejrzenie, że pożądanych

    nie na sile tylko tak podpowiada doswiadczenie.

    A glupia prokuratura jest jeszcze gorsza jak nie wie czego szuka. Daje nakaz
    wydania rzeczy i czasami nie interesuje jej ze tego nie masz albo pozyskanie
    tego czegos jest bardzo drogie.

    Icek

  • 42. Data: 2009-06-14 20:47:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > nie na sile tylko tak podpowiada doswiadczenie.

    Czyje?

> [...]
    > nakaz wydania rzeczy i czasami nie interesuje jej ze tego nie masz albo
    > pozyskanie tego czegos jest bardzo drogie.

    Oczywiście bęłdy się zdarzają, ale jeśli prokuratorz żąda czegoś, czego nie
    ma, to po prostu tego nie dostanie. Chyba, że ową rzecz powinieneś mieć, to
    wóczas sie generaują problemy uboczne.

  • 43. Data: 2009-06-15 06:18:10
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Czyje?

    moje

> [...]
    nie
    > ma, to po prostu tego nie dostanie. Chyba, że ową rzecz powinieneś mieć,

    taa, a jak nie powinienem miec to wtedy dostaje sie 10kpln kary porzadkowej
    ;) (z przepisow nie wynika, ze mam to miec)

    Sad juz ja klepnal. Pisemne uzasadnienie bede mial lada chwila a z ustnego
    wynika, ze "... bez znaczenia czy swiadek rzecz ma czy nie ma. Z materialu
    wynika, ze niezbyt dobrze wspolpracowal z prokuratura, a dobra wspolpraca i
    chec udostepnienia wszystchuch informacji wynika z ogolnych przepisow kpk".

    A poszlo o to, ze przesluchany do protokolu powiedzialem,ze nie mam a po
    miesiacu przyszlo pismo z "nakazem wydania rzeczy". I jej nie wydalem. Temat
    rzeka. Niewazne. Wk.....ny jestem i tyle.

    moze RPO cos pomoze.

    Icek

  • 44. Data: 2009-06-15 10:38:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > miesiacu przyszlo pismo z "nakazem wydania rzeczy". I jej nie wydalem.
    > Temat rzeka. Niewazne. Wk.....ny jestem i tyle.

    Od razu pisz do Prezydenta. Albo napisz po ludzko, o co chodzi. Za
    stwierdzenie, ze sie danej rzeczy nie ma, nikt nikogo - w znanych mi
    wypadkach - nie karze karami porządkowymi, bo to bez sensu.

  • 45. Data: 2009-06-15 11:40:33
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

> [...]
    > Temat
    > rzeka. Niewazne. Wk.....ny jestem i tyle.

    Krótkie pytanie: czy polskie prawo nakłada na Ciebie obowiązek posiadania
    tej rzeczy tu na miejscu (w Polsce)?

    Pozdrawiam Przemek

  • 46. Data: 2009-06-15 13:06:08
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Od razu pisz do Prezydenta. Albo napisz po ludzko, o co chodzi. Za
    > stwierdzenie, ze sie danej rzeczy nie ma, nikt nikogo - w znanych mi
    > wypadkach - nie karze karami porządkowymi, bo to bez sensu.

    wiesz, google wszystko zapamieta a sa to sprawy firmowe wiec niezbyt moge.

    ehh, moze bez sensu ale fakt jest faktem.

    Icek

  • 47. Data: 2009-06-15 13:06:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

  • 48. Data: 2009-06-16 19:18:59
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > nie

    No i tym samym prawo nie może Ciebie ukarac za nie posiadanie tych rzeczy.
    Jeżeli zostałeś ukarany, to bezprawnie i trzeba z tym walczyć.

    Pozdrawiam Przemek

  • 49. Data: 2009-06-17 06:19:07
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No i tym samym prawo nie może Ciebie ukarac za nie posiadanie tych rzeczy.
    > Jeżeli zostałeś ukarany, to bezprawnie i trzeba z tym walczyć.

    czekam na pisemne uzasadnienie. Z ustnego wynika, ze to nie kara za to ze
    nie udostepnilem tylko za to, ze "niewlasciwie wspolpracowalem".

    Tak z ciekawosci sa jakies granice kar porzadkowych nakladanych przez
    prokurature ??

    Icek

  • 50. Data: 2009-06-17 15:58:01
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2009 21:52:25 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > /.../ Naprawdę odnoszę wrażenie, ze niektóre osoby w tym
    > wątku na siłę starają się skomplikować generalnie proste

    A na przykład albo US/UKS, albo SR w sprawach cywilnych pyta
    o coś co znajduje się na dokumentach (wielu). Dane trzeba
    wyselekcjonować, przetworzyć i zestawić. Dokumenty są
    niszczone po jakimś czasie, informację można odtworzyć na
    podstawie innych wymaga to jednak dodatkowej pracy. To nie
    jest dodatkowy koszt?

    --
    pozdro
    poreba