  • 21. Data: 2009-06-13 19:39:54
    Temat: Re: koszty pozyskania materialu dowodowego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:h10mgg$mi0$1@node2.news.atman.pl...
    > OK, co z kosztami ??
    > Generalnie chodzi mi o sytuacje w ktorych generowane sa koszty,ktorych
    > tak
    > naprawde zrodlem jest prokuratura.

    To nie wywoź do Włoch, a przechowuj pod ręką. Nie będzie kosztów.

  • 22. Data: 2009-06-13 19:41:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > A jak się ma od tego sytuacja gdy wskaże miejsce przechowywania
    > dokumentacji jednocześnie informując, że obecnie fizycznie nie jest w jej
    > posiadaniu. W jej posiadanie wejdzie dopiero np. za 60 dni.
    > Prokuratura chyba powinna wystąpić o pomoc prawną do prokuratury włoskiej
    > czyż nie?

    Tak. generalnie oczywiście powinni sie zwrócić w tej sytuacji do włoskich
    włądz. Ale jednocześnie wyciągając konsekwencje prawne w stosunku do
    założyciela wątku za nieokazanie dokumentów.

  • 23. Data: 2009-06-13 22:16:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Icek pisze:

    > Np. mam sobie kamere internetowa. Wyglada sobie przez okno. Filmuje co sie
    > dzieje na skrzyzowaniu. Jest to kamera, ktora publikuje w internecie co sie
    > dzieje w miescie. I co jakis czas prokuratura pisze "daj Pan nagranie z z
    > jakiegos dnia". A ja musze isc do sklepu, kupic CD/DVD, nagrac plyte i
    > dostarczyc do do prokuratury.
    >
    > Czy musze to robic za darmo ?

    Ja bym powiedziała, żeby mi najpierw dali płytkę CD/DVD, bo nie mam w domu
    zapasu.

    --
    animka

  • 24. Data: 2009-06-14 00:20:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.06.2009 Icek <i...@d...pl> napisał/a:

    > OK, co z kosztami ??
    >
    > Generalnie chodzi mi o sytuacje w ktorych generowane sa koszty,ktorych tak
    > naprawde zrodlem jest prokuratura.

    Nie jest prokuratura a system administracyjno-prawny. Jest elelemntem
    jego funkcjonowania i w przypadku wystąpienia określonego czynnika
    danych dokumentów się wymaga. Pewnie będzie to na zbyt wysokim poziomie
    abstrakcji, ale analogiczną sytuację masz wyjeżdzając za granicę gdy
    zostawisz paszport w domu ale ponieważ jest to dla Ciebie sytuacja
    "oczywista" to godzisz się pewnie z myślą, że koszt przywiezienia tego
    dokumentu na granice poniesiesz Ty.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2009-06-14 06:26:15
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Tak. generalnie oczywiście powinni sie zwrócić w tej sytuacji do
    > włoskich włądz.

    Właśnie

    > Ale jednocześnie wyciągając konsekwencje prawne w
    > stosunku do założyciela wątku za nieokazanie dokumentów.

    A tego już nie jestem taki pewien. Tutaj mamy dość komfortową sytuację i
    miejscem przechowywania są Włochy.
    A co by miał zrobić gdyby np miał te dokumenty na terenie powiedzmy
    stacji badawczej na Antarktydzie? Przecież tam wyprawy tylko 2 razy do
    roku jeżdżą, a warunki pogodowe nie ułatwiają tego.

    Specjalnie utrudniłem ale chodziło mi tylko o wskazanie braku fizycznego
    dostępu do materiałów, które ma wydać. Przecież nie unika wydania
    dokumentacji tylko na chwilę obecną nie jest w jej posiadaniu, a to już
    różnica.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 26. Data: 2009-06-14 08:12:04
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Co to znaczy "przypadkowym"? Znalazłeś, oddano Ci na przechowanie?

    1. znalazlem
    2. poszedlem na policje zglosic, ze znalazlem
    3. oddali mi bo wlasciciel sie nie zglosil
    4. zakopalem jako kamien wegielny mojego fundamentu ;)
    5. prokuratura po 3 latach sobie przypomniala i chce odemnia ta rzecz

    kto pokryje koszty odkopania ?

    Icek

  • 27. Data: 2009-06-14 08:14:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > dostępu do materiałów, które ma wydać. Przecież nie unika wydania
    > dokumentacji tylko na chwilę obecną nie jest w jej posiadaniu, a to już

    tez specjalnie utrudnilem na poczatku, zeby ktois nie powiedzial, ze sa
    latwo dostepne.

    Poprostu liczylem, ze jest jakis akt prawny normujacy koszty ktore ponosi
    podmiot za udostepnienie danych/materialow/rzeczy/informacji prokuraturze
    zakladajac, ze do ich pozyskania ten podmiot musi cos
    zainwestowac/wydac/pokryc koszty

    chyba jak zwykle sie przeliczylem ;)

    Icek

  • 28. Data: 2009-06-14 08:15:37
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Czy musze to robic za darmo ?

    Ja bym powiedziała, żeby mi najpierw dali płytkę CD/DVD, bo nie mam w domu
    ===================

    nie no na logike jest takie podejscie OK. Ale rozumiem, ze podstawy prawnej
    na to nie ma ;)

    icek

  • 29. Data: 2009-06-14 08:22:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Podstawą przyznania takich kosztów (rzeczywistych, poniesionych i
    > uzasadnionych) byłby art. 618 kpk. Tylko wątpię czy udałoby się
    > przekonać do tego w sytuacji gdy chodzi o dokumentacje medyczną
    > wytworzoną w Polsce.

    pytanie co to jest "zamkniety zaklad". Jest to srednio zrozumiale

    > Przeczytaj sobie przykładowo uzasadnienie uch. SN z dnia 22 stycznia
    > 2003 r. (I KZP 45/02),OSNKW 2003/1-2/7, Biul.SN 2003/1/18, Prok.i
    > Pr.-wkł. 2003/3/23, Wokanda 2003/7-8/40

    dobre dobre. Czy jest cos wiecej w sieci dostepne niz tylko takie krotkie
    podsumowanie o co chodzilo w sprawie ? Jakies uzasadnienie ? bo na stronie
    sn.pl jest tylko taki siedmiolinijkowiec

    Icek

  • 30. Data: 2009-06-14 09:20:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Icek pisze:

    > pytanie co to jest "zamkniety zaklad". Jest to srednio zrozumiale

    A co ma do rzeczy "zamkniety zaklad"? Wyliczenie w art. 618 kpk jest
    tylko przykładowe.

    > Czy jest cos wiecej w sieci dostepne niz tylko takie krotkie
    > podsumowanie o co chodzilo w sprawie ?

    Szukaj. orzeczenie dotyczy co prawda prawa telekomunikacyjnego, ale w
    uzasadnieniu jest między innymi o art. 618 kpk, który może stanowić
    podstawę zwrotu przez SP wydatków związanych z gromadzeniem i
    udostępnieniem dowodów przez osoby 3-e.

    --
    @2009 Johnson