  • 11. Data: 2009-06-12 21:24:47
    Temat: Re: koszty pozyskania materialu dowodowego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:h0teki$2v3$1@node1.news.atman.pl...

    Coś to trochę bez sensu. Skoro Prokuratura w Polsce prowadzi postępowanie,
    to wnoszę, że i tu miał miejsce zabieg. A zatem obowiązuje Cię polskie
    prawo (włoskiego nie znam). Zgodnie z polskim prawem masz obowiązek jako
    lekarz posiadać stosowną dokumentację i wydawać ją na żądanie uprawnionych
    organów. Możesz ja sobie nawet zakopać na Antarktydzie, byłeś tylko ją
    wydał organom na żądane. Skoro zamiast w Polsce przechowujesz ją w Rzymie,
    to już jest Twój problem.

    Przy czym nie za bardzo podoba mi się ta kara porządkowa. Co do zasady
    wobec odmowy jej wydania należy przyjąć, ze jej po prostu nie ma z
    wynikającymi z tego faktu skutkami prawnymi.

  • 12. Data: 2009-06-13 06:58:54
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > wobec odmowy jej wydania należy przyjąć, ze jej po prostu nie ma z
    > wynikającymi z tego faktu skutkami prawnymi.

    OK, kto pokrywa koszty jej odkopania ?

    Mam, zakopalem. Aby ja odkopac trzeba zatrudnic koparke. Kto zaplaci za
    koparke ?

    Icek

  • 13. Data: 2009-06-13 08:46:23
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Icek napisał:

    > OK, kto pokrywa koszty jej odkopania ?
    >
    > Mam, zakopalem. Aby ja odkopac trzeba zatrudnic koparke. Kto zaplaci za
    > koparke ?
    >

    > Icek

    Widać że nie zrozumiałeś poprzedniego postu. Ty masz tą dokumentację
    posiadać i wydać (twoja sprawa gdzie ją posiadasz i ile cię kosztuje jej
    wydanie, ona ma być dostepna). Jak jej nie wydasz bo ją zakopałeś to
    poniesiesz wszystkie konsekwencje nie posiadania i/lub nieprowadzenia
    dokumentacji. (a jak ja zakopałeś może dojdzie umyślne ukrywanie lub
    niszczenie)

  • 14. Data: 2009-06-13 10:42:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > OK, kto pokrywa koszty jej odkopania ?
    > Mam, zakopalem. Aby ja odkopac trzeba zatrudnic koparke. Kto zaplaci za
    > koparke ?
    > Icek

    Ty masz wydać. Możesz sam wykopać, możesz komuś zlecić. Ty masz to mieć i
    na żądanie uprawnionych organów okazać. Z reguły przepisy przewidują
    sankcje za nieokazanie.

  • 15. Data: 2009-06-13 17:07:58
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Widać że nie zrozumiałeś poprzedniego postu. Ty masz tą dokumentację
    > posiadać i wydać (twoja sprawa gdzie ją posiadasz i ile cię kosztuje jej

    a co w przypadku gdy posiadaczem jestem przypadkowym ? Moge cos miec ale
    moge tez to zniszczyc.

> [...]
    > poniesiesz wszystkie konsekwencje nie posiadania i/lub nieprowadzenia
    > dokumentacji. (a jak ja zakopałeś może dojdzie umyślne ukrywanie lub

    umyslne ukrywanie nastepowaloby w przypadku gdybym zakopywal po
    powiadomieniu mnie, ze prokuratura ta rzecz chce. A ja mam ja bo mam.

    Czy to nie stwarza roznicy ? Nie mowie o przypadkach gdy przechowywanie
    czegos jest moim obowiazkiem.

    Np. mam sobie kamere internetowa. Wyglada sobie przez okno. Filmuje co sie
    dzieje na skrzyzowaniu. Jest to kamera, ktora publikuje w internecie co sie
    dzieje w miescie. I co jakis czas prokuratura pisze "daj Pan nagranie z z
    jakiegos dnia". A ja musze isc do sklepu, kupic CD/DVD, nagrac plyte i
    dostarczyc do do prokuratury.

    Czy musze to robic za darmo ?

    Icek

  • 16. Data: 2009-06-13 17:09:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ty masz wydać. Możesz sam wykopać, możesz komuś zlecić. Ty masz to mieć i
    > na żądanie uprawnionych organów okazać. Z reguły przepisy przewidują
    > sankcje za nieokazanie.

    OK, co z kosztami ??

    Generalnie chodzi mi o sytuacje w ktorych generowane sa koszty,ktorych tak
    naprawde zrodlem jest prokuratura.

    Icek

  • 17. Data: 2009-06-13 17:43:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Icek pisze:

    > OK, co z kosztami ??

    Podstawą przyznania takich kosztów (rzeczywistych, poniesionych) byłby
    art. 618 kpk.

    Przeczytaj sobie przykładowo uzasadnienie uch. SN z dnia 22 stycznia
    2003 r. (I KZP 45/02),OSNKW 2003/1-2/7, Biul.SN 2003/1/18, Prok.i
    Pr.-wkł. 2003/3/23, Wokanda 2003/7-8/40

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2009-06-13 17:45:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Icek pisze:

    > OK, co z kosztami ??

    Podstawą przyznania takich kosztów (rzeczywistych, poniesionych i
    uzasadnionych) byłby art. 618 kpk. Tylko wątpię czy udałoby się
    przekonać do tego w sytuacji gdy chodzi o dokumentacje medyczną
    wytworzoną w Polsce.

  • 19. Data: 2009-06-13 17:58:45
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ty masz wydać. Możesz sam wykopać, możesz komuś zlecić. Ty masz to mieć
    > i na żądanie uprawnionych organów okazać. Z reguły przepisy przewidują
    > sankcje za nieokazanie.

    A jak się ma od tego sytuacja gdy wskaże miejsce przechowywania
    dokumentacji jednocześnie informując, że obecnie fizycznie nie jest w
    jej posiadaniu. W jej posiadanie wejdzie dopiero np. za 60 dni.

    Prokuratura chyba powinna wystąpić o pomoc prawną do prokuratury
    włoskiej czyż nie?

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 20. Data: 2009-06-13 19:39:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a co w przypadku gdy posiadaczem jestem przypadkowym ? Moge cos miec ale
    > moge tez to zniszczyc.

    Co to znaczy "przypadkowym"? Znalazłeś, oddano Ci na przechowanie?