  • 1. Data: 2006-03-03 08:06:33
    Temat: koszty pozwu ?
    Od: pulsik7 <p...@w...pl>

    Po 2.03.2006 r. powód w postępowniu uproszczonym wnosi o wydanie nakazu
    zapłaty w postępowaniu upominawczym i zasądzenie kwoty 5.000,00 złotych
    z tytułu zaległości czynszowych. Czy z tego tytułu obowiązany jest on
    uiścić 1/4 opłaty stosunkowej w myśl art. 13 i art. 19 ust. 2 Ustawy o
    kosztach sądowych, tj. kwotę 63,00 złotych, czy też pełną opłatę stałą w
    wysokości 100,00 złotych w myśl art. 28 Ustawy? Jeżeli ma to być opłata
    stała, to co się stanie w przypadku złożenia sprzeciwu przez pozwanego?
    (tzn. co z dopłatą?)

  • 2. Data: 2006-03-03 08:19:48
    Temat: Re: koszty pozwu ?
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "pulsik7" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sądowych, tj. kwotę 63,00 złotych, czy też pełną opłatę stałą w wysokości

    imho tutaj odpowiedz jest

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-03-03 08:52:11
    Od: pulsik7 <p...@w...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > imho tutaj odpowiedz jest
    >
    > pozdrawiam

    Czyli stała czy stosunkowa ?

  • 4. Data: 2006-03-03 10:25:33
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    pulsik7 <p...@w...pl> napisał(a):

    > Czyli stała czy stosunkowa ?

    art. 19 ust 2 in fine : " z wyłączeniem spraw podlegajacych rozpoznaniu w
    postępowaniu uproszczonym",

    pzdr,

    marek radwanski

  • 5. Data: 2006-03-03 10:58:52
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > wysokości 100,00 złotych w myśl art. 28 Ustawy? Jeżeli ma to być opłata
    > stała, to co się stanie w przypadku złożenia sprzeciwu przez pozwanego?

    kwestia juz byla poruszana na grupie.

    oczywiscie problem jest jedynie przy zarzutach od nakazu w nakazowym,
    primo bo wiadomo, ze placi sie w uprosczonym stala oplate, a nie
    stosunkowa (verba legis), a po drugie wiadomo przy sprzeciwie w
    upominawczym pozwany nic nie placi.

    stad powod w up. i nak. uprosczonym placi stala, a co do zarzutow, to
    faktycznie ktos zaspal przy pisaniu ustawy, bo pozwany w nak. nak.
    powinien imho placic te 3/4, zeby nakaz w nak. cos w ogole znaczyl poza
    mozliwoscia zabezpieczenia. tj. jest to swietny instrument, nawet w
    uprosczonym i powinien nadal istniec.

    jezeli ukuje sie interpretacja ( imho zgodna z ustawa) ze pozwany nic
    nie placi, to ze szkodą dla wym. spr., o ktorego dobro tak nam zalezy :)

    no ale poczekamy zobaczymy, juz pewnie w marcu beda takie kontrowersje i
    zaraz szybciutko trafi ZP do SN.

    ...no ale generalnie szlag mnie bierze!

  • 6. Data: 2006-03-03 14:49:46
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    vel konrad napisał(a):

    , a po drugie wiadomo przy sprzeciwie w
    > upominawczym pozwany nic nie placi.

    Jest problem, bo czy przy sprzeciwie od nakazu zapłaty w upominawczym
    powód musi "dopłacić" do opłaty stałej 3/4 opłaty - zgodnie z art. 19
    ust 4 pkt 2 tej ustawy, czy też przyjąć, że powód uiszczając opłatę
    stałą zapłacił już wszystko i w uproszczonych nie stosuje się tego
    przepisu. Gdyby przyjąć pierwszą koncepcję, to nakaz dla powoda byłby
    "droższy" niż gdyby sprawa szla na rozprawę, a chyba nie o to chodziło ?

    Pzdr.

  • 7. Data: 2006-03-03 16:21:15
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > Czyli stała czy stosunkowa ?

    imho stala

  • 8. Data: 2006-03-04 11:02:17
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > przepisu. Gdyby przyjąć pierwszą koncepcję, to nakaz dla powoda byłby
    > "droższy" niż gdyby sprawa szla na rozprawę, a chyba nie o to chodziło ?

    no tutaj to ja nie widze problemu. jasne jest, ze placi 100% juz przy
    wniesieniu pozwu i nic nie doplaca po sprzeciwie. argument jak wyzej.

  • 9. Data: 2006-03-04 15:37:50
    Od: moris123 <m...@i...pl>

    vel konrad napisał(a):

    > no tutaj to ja nie widze problemu. jasne jest, ze placi 100% juz przy
    > wniesieniu pozwu i nic nie doplaca po sprzeciwie. argument jak wyzej.

    Ale przepis art. 19 ust 4 pkt nie ma wyłączenia co do post.
    uproszczonego jak art. 19 ust 2 ustawy.

  • 10. Data: 2006-03-04 18:44:52
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > Ale przepis art. 19 ust 4 pkt nie ma wyłączenia co do post.
    > uproszczonego jak art. 19 ust 2 ustawy.

    no ale oplata sadowa jest przeciez jedna w okreslonej wysokosci i jak
    ktos zaplaci calosc, to nie ma co doplacac. wczesniej byl inaczej
    rozlozony ciezar, ale nie bylo watpliwosci, ze oplata jest jedna. tak
    samo teraz. jak wierzyciel nie placi 1/4 lecz 100% to forsowanie tezy,
    ze pozwany ma zaplaci 3/4 jest dosc ryzykowne, choc roznie oczywiscie
    bywa...