  • 1. Data: 2006-01-24 13:50:45
    Temat: koszt ogrzewania
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    Witam serdecznie,

    zastanawiam sie nad czyms takim - w mojej spoldzielni koszt ogrzewania 1m2 mieszkania
    wychodzi ok 35 zł rocznie, co przy ok. 40m mieszkaniu wychodzi 1400 zl. Znalazlem na
    sieci, i nie tylko, ze domki jednorodzinne, elektrynie ogrzewane, podlogowo,
    wychodzi ok. 10 zl. Zreszta, inne koszty ogrzewania wychodza rowniez kilka razy
    mniej, w kazdym razie nie przekraczaja 10 zł za metr. Mam blok ocieplony, z
    wlasnych funduszy, wymienione okna, jak wszyscy sasiedzi, polowe grzejnikow mam
    zakreconych
    bo jest tak cieply dom.
    Co mogę zrobic w tym przypadku? Przeciez ogrzewanie mieszkania 60m wynosi tyle co
    200m domek, a należy pamietac, ze blok ma duzo mniejsza powierzchnie w stosunku do
    objetosci, tak wiec mniej ciepla traci.
    Czy mogę zaskarzyc spoldzielnie o niegospodarnosc.. no może nie zaczynajmy od sadow,
    chce wiedziec co mogę w tym przypadku zrobic, bo moim zdaniem jestem oszukiwany.

    Łukasz

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Grypa? Damy radę! Sprawdź jak jej zapobiegać, a jeśli już za późno
    ...jak leczyć - grypa.wp.pl
    http://klik.wp.pl/?adr=www.grypa.wp.pl&sid=636

  • 2. Data: 2006-01-24 16:59:57
    Temat: Re: koszt ogrzewania
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Łukasz Kuźma napisał(a):

    > Co mogę zrobic w tym przypadku?

    Zmienić zarząd spółdzielni na bardziej rozsądny.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość."

  • 3. Data: 2006-01-25 07:00:20
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Johnson wrote:

    > Zmienić zarząd spółdzielni na bardziej rozsądny.

    Lub zmienić mieszkanie na nie będące w zasobach spółdzielni.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 4. Data: 2006-01-25 07:13:51
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Lub zmienić mieszkanie na nie będące w zasobach spółdzielni.
    tak sie sklada ze bede zmienial mieszkanie na wieksze w tej samej spoldzielni. Chce
    po prostu uzyskac informacje skad takie koszty i jezeli okaza sie wziete z supitu
    albo jeszcze cus czy moge je jakos odzyskac?? tym bardziej ze teraz bede placil jak
    za 200m domek...
    czy liczniki ciepla nie powinny byc wprowadzone? czy mozliwe jest jeszcze w
    dzisiejszych czasach placenie ryczaltem??

    Łukasz Kuźma

    ---------------------

  • 5. Data: 2006-01-25 07:21:05
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Łukasz Kuźma wrote:

> [...]
    > 40m mieszkaniu wychodzi 1400 zl. Znalazlem na sieci, i nie tylko,
    > ze domki jednorodzinne, elektrynie ogrzewane, podlogowo, wychodzi

    To jest chyba koszt ogrzewania samej łazienki

    Skoro tak sobie przeglądasz sieć to zapewne znajdziesz wzór aby
    obliczyć ile potrzeba energii do ogrzania twojego mieszkania i to że
    ogrzewanie elektryczne jest jednak najdroższe.
    Mnie wyszło że wykorzystując I i II taryfę płaciłbyś ok. 15-20 zł
    dziennie ale to temat nie na tą grupę.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 6. Data: 2006-01-25 07:49:40
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

> [...]
    > ogrzewanie elektryczne jest jednak najdroższe.
    > Mnie wyszło że wykorzystując I i II taryfę płaciłbyś ok. 15-20 zł

    Adamie, ok, zalozmy ze masz racje. Powiedzmy ze sie pomylilem w ocenie (aczkolwiek
    cus takiego znalazlem), ale najlepszy dowcip polega na tym ze my mamy CO z
    elektrocieplowni, ktora jest opalana weglem, w fazie fluidalej itd itp. Koszt wegla
    jest duzo nizszy niz pradu, naklady inwestycyjne tez sa nizsze niz zalozenie 60-100
    tys pojedynczych piecow, wydajnosc piecow w elektrocieplowni jest wyzsza itd itp.
    Jedyne co jest drozsze w elektocieplowni to koszt transportu ciepla. Ale sumujac
    zyski i
    ta jedna strate wychodzi mi na chlopski zdrowy rozum, ze nie powinno to byc pi razy
    oko a trzykrotnie drozsze!! A jak wspominalem blok lepiej utrzymuje cieplo niz domek
    (zwlaszcza nasz blok, duzy i swietnie ocieplony).

    Łukasz Kuźma

    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    Harry Potter i Książę Półkrwi
    NIEZIEMSKI KONKURS i czarodziejskie gadżety!
    http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fwww.harrypotter.
    wp.pl&sid=637