  • 31. Data: 2010-12-11 18:55:16
    Temat: Re: kosciol - zaklocanie ciszy nocnej
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    wiadomości news:ie03lc$e71$1@news.onet.pl...

    > Pudło! Przez wiele lat mieszkałem w rynku, blisko ratusza który na wieży
    > miał zegar z takim gongiem. Praktycznie "nie słyszałem" tych dźwięków,
    > tak do nich przywykłem.

    Dlatego napisałem - punkt widzenia zależy od poziomu_słyszalnych_decybeli.
    Jeśli nie słyszysz tych gongów, bo przywykłeś, to siłą rzeczy Ci nie
    przeszkadzają. Zaczęłyby Ci przeszkadzać, gdybyś je mimo wszystko
    faktycznie słyszał. Przyzwyczajenie to kwestia pośrednia - nie do
    wszystkiego da się przyzwyczaić, nie zawsze w krótkim czasie, nie każdy
    potrafi. Mnie kilka dobrych lat zajęło przyzwyczajenie się do hałasów ulicy
    w centrum miasta. Teraz, po przeprowadzce muszę się z kolei przyzwyczajać
    do dzwoniącej w uszach ... ciszy ;-)

    > Tak więc swoje gwarancje możesz... wiesz co ;)

    Pożyjemy, zobaczymy :)

    K.

  • 32. Data: 2010-12-11 19:40:48
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    wiadomości news:ie0gao$o9e$1@news.onet.pl...

    > Mamy też beton
    I to w dużej ilości...

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2010-12-11 22:19:17
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 19:36:02 +0100, Alek napisał(a):
    /.../
    > Mamy też beton i asfalt po którym się jeździ lepiej niż po bruku a
    > jednak w miastach w wielu miejscach układa się kamienny bruk. I nikt nie
    > protestuje przeciw konnym bryczkom hałasującym po tym bruku, mimo że
    > można by je zastapić cichymi meleksami.

    A może właśnie protestuje? Skąd wiesz?
    Obecne rozwiązania są woda na młyn nihlistów, abnegatów, hypohondryków i
    wszelakiej psychopatii..
    /.../

    > Bredzisz. Sprawa nie ma nic wspólnego z katolicyzmem i Kościołem.

    No trochę ma. Zegar na wieży kościelnej. Co innego jakby robili disco z
    gigantofonów. To by było po cichu.

  • 34. Data: 2010-12-11 22:45:33
    Od: Cubus <c...@n...spam.pl>

    W dniu 2010-12-11 17:27, andrzej pisze:

    > Państwo policyjne jest wtedy, gdy z byle powodu po policje dzwoni władza.
    > Państwo gdzie z byle powodu dzwonią po policje obywatele nazywa się
    > państwem prawa.

    Nie. Nazywa się krajem pieniaczy. Państwo prawa jest wtedy jak 98%*
    obywateli przestrzega prawa, gdyż są głęboko przekonani, że kiedy inny
    obywatel z PRAWDZIWEGO powodu zadzwoni po policję to uniknięcie kary
    nie będzie łatwe.

    (*) 2% - złodzieje, bandyci, itp.

  • 35. Data: 2010-12-11 22:57:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/11/2010 4:45 PM, Cubus wrote:

> [...]
    > obywateli przestrzega prawa, gdyż są głęboko przekonani, że kiedy inny
    > obywatel z PRAWDZIWEGO powodu zadzwoni po policję to uniknięcie kary

    dokładnie właśnie tak.

  • 36. Data: 2010-12-12 00:09:12
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 11 Dec 2010 14:28:21 +0100, Telesfor napisał(a):

    > Walczcie, walczcie... Muezini tylko na to czekaja...
    Właśnie, może pół minutki przed każdym dzwonieniem głośniki o odpowiedniej
    mocy i wezwanie muezina na full?

    --
    pozdro
    poreba

  • 37. Data: 2010-12-12 00:13:42
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    wiadomości news:ie01ki$8d7$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > A dziś są elementem dziedzictwa, tradycji, kultury. Nie spełniają funkcji
    > praktycznej ale mają prawo dzwonić bo jest to zwykły element akustycznego
    > pejzarzu miasta.

    Ale to nie są dzwony kościelne, to nagranie z melodyjką, dośc popularne od
    patru ładnych lat w niektórych kościolach. To żaden element krajobrazu
    akustycznego, tylko całkiem nowy twór jak najbardziej zakłucający cisze
    jeżeli gra takżew nocy.

    Przemek

  • 38. Data: 2010-12-12 06:55:08
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał

> [...]
    > element krajobrazu akustycznego, tylko całkiem nowy twór jak
    > najbardziej zakłucający cisze jeżeli gra takżew nocy.

    W poście otwierającym wątek mowa przede wszystkim o dzwonach i o
    melodyjce granej na dodatek, rzadziej. Ja bronię dzwonów, tych
    melodyjek też nie trawię, ale ze względów estetycznych bo to straszny
    kicz.

  • 39. Data: 2010-12-12 06:57:39
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał

    > No trochę ma. Zegar na wieży kościelnej. Co innego jakby robili
    > disco z
    > gigantofonów. To by było po cichu.

    Chyba masz rację, zegary z gongiem są też na wieżach ratuszowych i tu
    protestów nie słychać.

  • 40. Data: 2010-12-12 07:46:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Alek

> [...]
    > jednak w miastach w wielu miejscach układa się kamienny bruk. I nikt nie
    > protestuje przeciw konnym bryczkom hałasującym po tym bruku, mimo że

    Układa się tam gdzie był i to tylko w wybranych miejscach. Nikt chyba nie
    ma pretensji o to, że na jakiejś istniejącej od 500 lat dzwonnicy nadal o
    wybranych godzinach używa się dzwonów, ale tutaj chodzi głównie o
    nowowybudowane kościoły, o jakieś melodyjki itp.

    > Bredzisz. Sprawa nie ma nic wspólnego z katolicyzmem i Kościołem.

    Ma bardzo dużo, pokazuje katolicką "tolerancję".

    --
    ignorance is bliss