  • 61. Data: 2008-01-29 20:08:58
    Temat: Re: korzystanie z czyjejs sieci wifi
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Nawet niech będzie umyślne. Tyle że przez otwarte drzwi. Jakiś przepis
    > tego zakazuje, hmm?

    Hmmm, pisaliscie, ze nei moge tego podpiac pod wtargniecie i narusznei
    emiru domowego. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, zebym pozwal cywilnie
    gnoja co wchodzi mi do mieszkania bez pukania i np.podchodzi do telefonu
    i dzwoni.

    > Wolno mu.

    I zaraz potem ma wypierdalac w podskokach, bo mu to mowie.

    Po za tym chcialbym, zeby bylo jak w stanach - ze takiego kogos mozna po
    prostu zastrzelic

    > Podstawę prawną poproszę.

    Podstawie prawna na to, ze mnei nei interesuje ka ta osoba ma wiedziec,
    czy moze mi wejsc do mieszkania bez pukania?

    --
    Ja jestem Internet. Zanim Web 2.0 był jam jest. Stworzyłem posty.
    Stworzyłem flejmy. Stworzyłem tożsamości i miejsca przez nie

  • 62. Data: 2008-01-29 20:11:54
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Owszem. I póki te drzwi nie są zamknięte wejście przez nie nie stanowi
    > przestępstwa ani nawet wykroczenia.

    OK, podlaczenie si edo cuzego AP nie stanowi przestewpstwa ani
    wykroczenia. I tyle. Tyle, ze kolo podpiety do AP zaczyna krasc, bo
    zaczyna zasysac dane z netu i wysylac dane do netu.

    Czyli kolo wchodzi do mojego mieszkanai, bo mu wolno i zaczyna dzwonic
    do znajomych z mojego telefonu (za ktory JA place) i zaczyna np.
    smiecic, srac, gotowac herbate.

    > Przekonania właściciela mieszkania nie stanowią prawa.

    Jak nie? Wlasciciel kaze kolesiowi spierdalac w podskokach, i ten ma
    spierdalac w podskokach.

    > No i co? Wolno mu.

    Otwiera drzwi i slyszy "spiedalaj koles". i juz tu konczy si ejego "wolno".

  • 63. Data: 2008-01-29 20:12:27
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    > A nożem można kogoś zabić. Noże są nielegalne?

    Kradziez pasma jest legalna?

  • 64. Data: 2008-01-29 20:27:21
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Mr Internet <a...@a...pl> napisal:
    > Kradziez pasma jest legalna?

    Podobnie jak firmy softwarowe naduzywasz sformulowania 'kradziez'.
    Dobrze, ze sladem ambon nie zaczales mowic o grzechu :)
    Kopiujac twoje podejscie moge mowic, ze kradniesz moj czas,
    bo musze przeczytac twoj post zanim sie przekonam, czy z tego
    odniose korzysc :)

    Po pierwsze wlasciciel AP nie posiada wylacznosci na kanal,
    na ktorym wystawia AP. Male sieci WiFi bez wylacznosci sa
    blizsze koncepcji kanalu CB niz stacji radiowej lub radiolinii
    telekomunikacyjnej majacej wylacznosc na pasmo nadawania/odbioru
    na danym terenie. Jezeli wlasciciel AP chce miec wylacznosc
    powinien *zabezpieczyc* swoj AP przed niepowolanym dostepem.

    W odniesieniu do samochodow jest precedens: odpowiedzialnosc
    wlasciciela samochodu za niezabezpieczenie pojazdu przed
    niepowolanym uzyciem. Przypuszczam, ze ewentualne orzecznictwo,
    jezeli sie pojawi bedzie szlo w tym kierunku, o ile sedziowie
    beda rozsadni. Jezeli nie beda, to pojdzie w kierunku brytyjskim.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 65. Data: 2008-01-29 20:41:21
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Jacek_P napisał:

> [...]
    > Kopiujac twoje podejscie moge mowic, ze kradniesz moj czas,
    > bo musze przeczytac twoj post zanim sie przekonam, czy z tego

    Moment moment, podpinajac sie do mojego AP i zaczynajac sciagac
    cokolwiek z netu co rtobisz?

    Uzywasz mojego pasma, mojego lacza.

    Czy to nie jest kradziez pasma telekomunikacyjnego? Bo nie placisz, ani
    ni emasz zgody na sciaganie, po za tym dzialjac w sieci uzywasz mojego IP.

    > Po pierwsze wlasciciel AP nie posiada wylacznosci na kanal,
    > na ktorym wystawia AP.

    Nie miowie o kanale wifi, tylko juz ddalej, o tym co idzie kablem juz dalej.

  • 66. Data: 2008-01-29 20:41:34
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Mr Internet <a...@a...pl> napisal:
    > Chyba ze pojdzie w kierunku kradziezy sygnalu tv
    > http://piratnie.pl/kradziez.php

    A wlasciciel AP ma koncesje na nadawanie?
    Porownanie wiec chybione.

    > Korzystajac z mojego netu uzywasz tego, za co ja zaplacilem. To ze sie
    > podlaczasz przez wifi czy przez kabel - niczego nie zmienia.

    To go sobie zabezpiecz, bo twoj sygnal narusza *moja* przestrzen
    bez mojej zgody.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 67. Data: 2008-01-29 20:45:41
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

  • 68. Data: 2008-01-29 21:01:25
    Od: Mr Internet <a...@a...pl>

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > A wlasciciel AP ma koncesje na nadawanie?
    > Porownanie wiec chybione.

    Ale niewiele chybione. Tu i tu jest jakas usluga platna. Tu i tu osoba
    trzeca poodlacza si ebez zgody i wiedzy abonenta do jego zrodla sygnalu.

    A to wymagana jest jakas zgoda?

  • 69. Data: 2008-01-29 21:12:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Mr Internet pisze:

    > Czy to nie jest kradziez pasma telekomunikacyjnego? Bo nie placisz, ani
    > ni emasz zgody na sciaganie, po za tym dzialjac w sieci uzywasz mojego IP.

    Nie ma w polskim prawie przypisania "kradzieży pasma" do jakiegokolwiek
    przestepstwa. No, może wyjątkiem będzie usługa "neostrada na godziny".

    M.

  • 70. Data: 2008-01-29 22:05:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mr Internet pisze:

> [...]
    > emiru domowego. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, zebym pozwal cywilnie
    > gnoja co wchodzi mi do mieszkania bez pukania i np.podchodzi do telefonu

    Pozwać możesz nawet o to, że się krzywo patrzy. I co z tego?

    > I zaraz potem ma wypierdalac w podskokach, bo mu to mowie.

    Ale dopiero jak powiesz. I to lepiej grzecznie, bo jak nie, to może dać
    ci w pysk i potem się obronić twoim wyzywającym zachowaniem ;->

    > Po za tym chcialbym, zeby bylo jak w stanach - ze takiego kogos mozna po
    > prostu zastrzelic

    Lecz się, dzieciaku...

    > Podstawie prawna na to, ze mnei nei interesuje ka ta osoba ma wiedziec,
    > czy moze mi wejsc do mieszkania bez pukania?

    Żeby ktoś musiał coś zrobić lub żeby nie wolno mu było czegoś zrobić
    musi istnieć na to podstawa prawna w postaci ustawy.

    Pokaż mi ustawę nakazującą pukanie i zakazującą wchodzenia przez otwarte
    drzwi.