  • 1. Data: 2006-02-28 23:02:23
    Temat: kopia filmu
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Witam.
    Pytanie do znawców Ustawy o prawie autorskim ...
    Na grupie wideofilmowców spotkałem się z wypowiedzią, że wykonanie kopii
    wypożyczonego z wypożyczalni filmu jest całkowicie legalne. Piszący
    twierdził, że może to zrobić aby pokazać szwagrowi co oglądał.
    Pozdrawiam. Agaton

  • 2. Data: 2006-03-01 00:45:35
    Temat: Re: kopia filmu
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Agaton" <gigsa@USUN_wp.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanie do znawców Ustawy o prawie autorskim ...

    Jakoś nie widzę pytania w Twojej wiadomości. Gdzie jest
    to pytanie???

    > Na grupie wideofilmowców spotkałem się z wypowiedzią, że wykonanie kopii
    > wypożyczonego z wypożyczalni filmu jest całkowicie legalne. Piszący
    > twierdził, że może to zrobić aby pokazać szwagrowi co oglądał.

    Piotr

  • 3. Data: 2006-03-01 05:14:31
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    > Jakoś nie widzę pytania w Twojej wiadomości. Gdzie jest
    > to pytanie???

    Pytanie: czy jest to zgodne z prawdą? Czy prawo zezwala na kopiowanie
    filmów z wypożyczalni na prywatny użytek?
    Agaton

  • 4. Data: 2006-03-01 10:28:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Agaton napisał(a):

    > Pytanie: czy jest to zgodne z prawdą? Czy prawo zezwala na kopiowanie
    > filmów z wypożyczalni na prywatny użytek?
    > Agaton

    tak , sciagniecie z sieci tez.

    P.

  • 5. Data: 2006-03-01 13:19:58
    Od: "ZauraK" <n...@n...none>

    > tak , sciagniecie z sieci tez.

    Ale juz pokazywanie szwagrowi, to chyba niekoniecznie zgodne z prawem
    (rozpowszechnianie ?)

    ZauraK

  • 6. Data: 2006-03-01 13:27:36
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ZauraK napisał(a):

    > Ale juz pokazywanie szwagrowi, to chyba niekoniecznie zgodne z prawem
    > (rozpowszechnianie ?)

    szwagrowi, najblizszej rodzinie, najblizszym przyjaciolom mozesz pokazac
    (rozpowszechnic - poza oprogramowaniem).

    P.

  • 7. Data: 2006-03-01 14:46:34
    Od: Agaton <gigsa@USUN_wp.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > tak , sciagniecie z sieci tez.

    Dzięki. A konkretny paragraf, który na to pozwala?
    Pozdrowienia. Agaton

  • 8. Data: 2006-03-01 14:56:35
    Od: macteanimo<a...@k...pl>

    A konkretny paragraf, który na to pozwala?

    Art.23 ust.o prawie autorkim i prawach pokrewnych:
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten nie upoważnia do
    budowania
    według cudzego utworu architektonicznego i architektonicznourbanistycznego
    oraz do korzystania z elektronicznych baz danych spełniających
    cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego niezwiązanego z
    celem zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje korzystanie z pojedynczych
    egzemplarzy
    utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności
    pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2006-03-01 15:00:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Agaton napisał(a):

    > Dzięki. A konkretny paragraf, który na to pozwala?
    > Pozdrowienia. Agaton

    nie chce mi sie teraz szukac, sciagnij sobie ustawe o prawie autorskim z
    isip.sejm.gov.pl i szukaj hasła 'użytek własny'

    P.

  • 10. Data: 2006-03-01 15:00:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    macteanimo napisał(a):
> [...]
    > utworów przez krąg osób pozostających w związku osobistym, w szczególności
    > pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.

    i nie dotyczy do programu komputerowego (o czym dalej) zeby nie bylo
    niespodzianek :)