  • 11. Data: 2007-11-14 21:19:04
    Temat: Re: kontrola biletów - wręczenie dokumentów
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhfo4s$2c$1@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Gdybym chciał się tak umówić, to zadbałbym o to aby moja umowa
    > przewidywała karę umowną. Uważasz, że nie wygrałbym w sądzie zapłaty tej
    > kary, zakładając że potrafiłbym udowodnić że ja przewiozłem, ale
    > przewożony się nie pokłonił?
    Sprawdź epirycznie.
    Nie prorokuję wyroków sądów - bywają one czasem równie niedorzeczne jak
    twoje pomysły o karze umownej za brak pokłonów.

    Aha - nie zapomnij zawrzeć w umowie dokładnej specyfikacji procedury pokłonu
    i jego technicznej realizacji. Druga strona bowiem mogłaby zrealizować
    umowny warunek kłaniając się stojąc do ciebie tyłem.

    --
    Jotte

  • 12. Data: 2007-11-14 22:11:32
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    castrol pisze:

    > wreczyc = okazac? No tak :) Logiczne :)

    Może źle określili to sobie w ichniejszym MPK ale z grubsza myślę, że
    tak to należy rozumieć:)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 13. Data: 2007-11-15 16:19:55
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > A legitymacja nie jest identyfikatorem?

    Nie, nie jest.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 14. Data: 2007-11-15 16:22:00
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości

    > Nie jest. Ustawa nie zabrania żądać wręczania.

    Nie rozumiesz podstawowej zasady prawnej, że akt niższego rzędu (regulamin)
    nie może rozszerzać uprawnień aktu wyższego rzędu - ustawowych.

  • 15. Data: 2007-11-15 16:35:03
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Nie jest. Ustawa nie zabrania żądać wręczania.

    prosic

    --
    http://wynagrodzenie.info - forum pracownikow i pracodawcow ...
    http://Profesor.NiesfornaZyta.pl - doradza w sprawach technicznych ...

  • 16. Data: 2007-11-15 16:48:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Le5zek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fhfbov$7d6$5@inews.gazeta.pl...

    > Nie, nie jest.

    A czym sie rózni identyfikator od legitymacji, po za kształtem.

  • 17. Data: 2007-11-15 17:32:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2007, Piotr Kubiak wrote:

    > Nie jest. Ustawa nie zabrania żądać wręczania.

    Nie zabrania.
    Nie zabrania również zaproponować wypchaniem się na drzewo temu, kto
    żąda, prawda?
    Słyszałeś kiedy hasło "a contrario"?

    Jeśli ustawa daje prawo do żądania okazania, to znaczy że NIE DAJE
    prawa do żądań które owo żądanie przewyższają.

    > Oczywiście że można żądać. Mamy wolny kraj - wolno mi się z Tobą umówić, że
    > przewiozę Cię samochodem tylko jeżeli mi dasz do ręki np. swoje prawo jazdy.

    Możecie.
    Głównie dlatego, że ów przewóz *nie* będzie podlegał pod ustawę PP :>
    I bardzo skutecznie ją wyegzekwujesz przez to, że masz możliwość
    wstrzymania realizacji umowy PRZED jej rozpoczęciem - ten przykład
    jest malo adekwatny, zaproponuj wymóg dania tego PJ na potrzymanie
    PO przewiezieniu pasażera, nawet jak już dalszej jazdy odmówisz!

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2007-11-15 17:34:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Nov 2007, Waldemar Fras' wrote:

    > Może źle określili to sobie w ichniejszym MPK ale z grubsza myślę, że tak to
    > należy rozumieć:)

    Kiedy owa drobna różnica bywa powodem pyskówek z kontrolerami i flejmów
    na pspp. To jest *istotne*, bo kontrolerzy *okazują* swoje dokumenty
    a nie wiedzieć czemu niektórzy z nich żądają WRĘCZENIA dokumentów
    pasażera.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-11-15 17:56:24
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 15-11-2007 o 17:48:16 witek <w...@g...pl.invalid>
    napisał(a):

    > A czym sie rózni identyfikator od legitymacji, po za kształtem.

    legitymacje mozessz nosic w kieszeni, identyfikator nosisz na ubraniu

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 20. Data: 2007-11-15 18:01:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    leon wrote:

    > legitymacje mozessz nosic w kieszeni, identyfikator nosisz na ubraniu

    Czy identyfikator schowany do kieszeni przestaje być identyfikatorem?

    p. m.