  • 1. Data: 2009-02-24 10:11:52
    Temat: kontrola biletów
    Od: zzzz <c...@c...cc>

    chce kupić bilet u kierowcy, ale ten nie ma wydać, wpadają
    kontrolerzy... czy mogę jakoś uchronić się od kary w takiej sytuacji?

  • 2. Data: 2009-02-24 10:16:31
    Temat: Re: kontrola biletów
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Nie wiem jak w twoim mieście/przedsiębiorstwie autobusowym, ale u nas w
    Sz-nie widnieje informacja "Opłatę uiszczać tylko wyliczoną kwotą". W takim
    przypadku ułaskawienie chyba nie wchodzi w grę :)

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 3. Data: 2009-02-24 10:41:42
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Lut, 11:11, zzzz <c...@c...cc> wrote:
    > chce kupić bilet u kierowcy, ale ten nie ma wydać, wpadają
    > kontrolerzy... czy mogę jakoś uchronić się od kary w takiej sytuacji?

    "Kierowca sprzedaje bilety tylko za odliczona kwote"?

  • 4. Data: 2009-02-24 10:51:16
    Od: Piotr <...@...c>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > "Kierowca sprzedaje bilety tylko za odliczona kwote"?

    a jeżeli nie ma nigdzie widocznej takiej informacji??

  • 5. Data: 2009-02-24 11:08:09
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > a jeżeli nie ma nigdzie widocznej takiej informacji??

    To jedziesz za friko. Podobnie w sytuacji którą sam kiedyś przeżyłem, gdy
    kierowca poprostu nie miał biletów.

    *

  • 6. Data: 2009-02-24 11:08:58
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

> [...]
    takim
    > przypadku ułaskawienie chyba nie wchodzi w grę :)

    U nas w Olsztynie jest napisane w autobusie cos takiego (nie pamietam
    dokladnie formulki):
    "Opłatę uiszczać tylko kwotą odliczoną zgodnie z ceną na bilecie".
    No to przygotowalem sobie 2.40zł (bilet normalny) a kierowca mowi do mnie
    2.80zl gdyz dochodzi oplata manipulacyjna :)
    Skoro zgodna z cena na bilecie, to jaka oplata? Slowa o tym nie ma
    i to jest nie w porządku wg mnie.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2009-02-24 11:35:54
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 24 Lut, 12:08, "Darek." <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > 2.80zl gdyz dochodzi oplata manipulacyjna :)
    > Skoro zgodna z cena na bilecie, to jaka oplata? Slowa o tym nie ma

    W KZK GOP zlikwidowali oplate manipulacyjna po interwencji UOKiK jako
    niezgodna z prawem. W regulaminie zas pisze ze spredaz tylko za
    odliczona (choc to pewnie wlasnie na wypadek braku drobnych do wydania
    z 50) oraz ze brak biletu u kierowcy nie uprawnia do jazdy bez niego.

  • 8. Data: 2009-02-24 12:39:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    *piotr'ek* pisze:

    > To jedziesz za friko. Podobnie w sytuacji którą sam kiedyś przeżyłem,
    > gdy kierowca poprostu nie miał biletów.

    "U nas w Warszawie" jest zapis w regulaminie, że nawet jak kierowca
    nie ma biletu na sprzedaż, to nie zwalnia to pasażera przed
    odpowiedzialnością za jazdę bez ważnego biletu. IMHO zapis bardzo
    kontrowersyjny, ale przypuszczam, że jeszcze nikt nie próbował bronić
    się przed karą w sądzie, a byłaby spora szansa wygrania.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-02-24 12:39:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > To jedziesz za friko.
    raczej na gapę,
    widzę, że tryb pisania bzdur uaktywnia się u ciebie okresowo.

  • 10. Data: 2009-02-24 12:42:33
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 24 Feb 2009 12:08:09 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > To jedziesz za friko. Podobnie w sytuacji którą sam kiedyś przeżyłem, gdy
    > kierowca poprostu nie miał biletów.

    W KZKGOP jest informacja, że brak biletów u kierowcy nie zwalnia Cię z
    obowiązku posiadania tegoż :]

    Czyli generalnie rydzyk-fizyk, trafisz że ma to kupisz, trafisz że nie ma,
    za to będą kanary to kupisz mandat...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net