  • 31. Data: 2008-05-31 14:02:11
    Temat: Re: konsekwencje dla kierowcy po potrąceniu pieszego
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Jacek_P napisał:

    > Tak arcygenialny Mikusiu :)
    >
    > Uznalem, ze wdawanie sie z toba w pyskowke

    No to moze z Tristanem podyskutujesz?

  • 32. Data: 2008-05-31 15:45:23
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Mikaichi <m...@v...pl> napisal:
    > No to moze z Tristanem podyskutujesz?

    Nie, nie chodzi o ciebie personalnie, ale ogolnie o zbyt pokojowe
    nastawienie w swietle weekendu, zbyt malo ognia do pyskowki.
    Teraz to raczej kosiarka w dlon i scinanie zagajnika, ktory jeszcze
    niedawno byl trawnikiem, a tu cholera prawie australijski scrub.

    Do pyskowki trzeba miec nastroj :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 33. Data: 2008-06-02 09:37:03
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Dnia Sat, 31 May 2008 00:47:17 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Co do kary dla kierującego, to ominięcie pojazdu, który zatrzymał się w
    > celu przepuszczenia pieszych jest jednym z najcięższych przewinień.
    > Bodaj 11 pkt karnych i 500 zł mandatu. Co do odszkodowania, to zależy od
    > szkody. Ale w mojej ocenie należało bezsprzecznie wezwać Policję, bo
    > idiota następnym razem kogoś zabije.

    <offtopic on>

    Chyba że łamiącym przepisy jest sama policja. Nie tak dawno sam byłem
    świadkiem bardzo podobnej sytuacji, z tym że ja kierowałem pojazdem który
    przepuszczał pieszych na przejściu, a obok przemknął sobie radiowóz - i
    nie, nie był na sygnale, ale widać było że się panom spieszyło. Dobrze że
    pieszy nie zdążył dojść do połowy jezdni.

    <offtopic off>

    R.

  • 34. Data: 2008-06-02 12:27:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > Bodaj 11 pkt karnych i 500 zł mandatu. Co do odszkodowania, to zależy
    > od szkody. Ale w mojej ocenie należało bezsprzecznie wezwać Policję,

    Ale tyle to sie dostaje, jak sie nikogo nie potrąciło.

    Natomiast za spowodowanie wypadku, w którym ktoś doznał obrażeń,
    powodujących naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój
    zdrowia trwający dłużej niż 7 dni, to się do 3 lat należy.

    MJ
    PS. Przy czym, o ile sie orientuję, samo 7-dniowe zwolnienie jeszcze
    nie wystarcza jako dowód, że ten rozstrój tyle trwał. Prawnika lepiej
    zapytać.

  • 35. Data: 2008-06-02 14:10:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Natomiast za spowodowanie wypadku, w którym ktoś doznał obrażeń,
    > powodujących naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój
    > zdrowia trwający dłużej niż 7 dni, to się do 3 lat należy.

    Nasz pytający obrażeń nie doznał.

  • 36. Data: 2008-06-02 14:32:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Nasz pytający obrażeń nie doznał.

    A ta wiedza skąd?

    MJ

  • 37. Data: 2008-06-02 14:54:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A ta wiedza skąd?

    W pierwszym poście napisał: (...) Przewiózł mnie dwa-trzy metry na masce,
    po czym zsunąłem się na trawę. Nic mi nie połamał, trochę obtarć naskórka,
    stłuczenie jednego i drugiego podudzia.(...) . Żadne z tych obrażeń nie
    kwalifikuje się na 7 dni niezdolności.

  • 38. Data: 2008-06-02 15:19:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > obtarć naskórka, stłuczenie jednego i drugiego podudzia.(...) . Żadne
    > z tych obrażeń nie kwalifikuje się na 7 dni niezdolności.

    Jesteś biegłym sądowym w tych sprawach? 8-)

    MJ

  • 39. Data: 2008-06-02 18:04:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 02 czerwiec 2008 11:37
    (autor Radoslaw Korzeniewski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g20evv$2ne$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > Chyba że łamiącym przepisy jest sama policja.

    U nas sobie narysowali pod komendą kopertę na chodniku i piesi muszą latać
    100 metrów wokoło, przez dwa przejścia i dwa skrzyżowania, bo im się nie
    chce łazić 30 metrów do parkingu obok, więc zatarasowali chodnik przed
    samym wejściem.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 40. Data: 2008-06-02 19:18:01
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Jesteś biegłym sądowym w tych sprawach? 8-)
    >
    > MJ
    Mam jeszcze dwie wątpliwości.

    Jak wygląda teraz procedura, tzn. czy policja dowiaduje się jakoś (ze
    szpitala?) o moim stanie? Z tego, co piszecie, od tego zależy kara, jaką
    kierujący jest zagrożony. Czy oni będą się kontaktowali ze mną, czy to
    ja mam do nich dzwonić w sprawie ewentualnej sprawy (karnej?)? W jakiej
    roli miałbym ewentualnie brać udział? Jako świadek?

    I druga sprawa: jaka jest Wasza opinia na temat firm zajmujących się
    odszkodowaniami? Warto zdawać się na ich usługi, czy dochodzić samemu
    odszkodowań od PZU?

    pozdrawiam
    piotr.