  • 1. Data: 2004-08-11 10:29:57
    Temat: konflikt z pracodawcą
    Od: b...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam taki problem:

    Pracuję na umowę-zlecenie w pewnej firmie. W ramach tej umowy wykonuję prace
    związane z administrację siecią. W umowie nie jest określone, ile godzin w
    miesiecu mam przebywać w siedzibie. Nie było też takich uzgodnień w formie
    ustnej. Jedynie uzgodniliśmy, że będę przychodził do firmy po godzinach pracy
    pracowników (czyli po 16), a jeżeli będą problemy w działaniu komputerów to
    także w ciągu dnia w celu usunięcia awarii. Od lutego dodatkowo uzgodniliśmy,
    że będę miał zdalny nadzór nad działaniem serwerów (czyli sprawdzał będę czy i
    jak działają serwery łącząc sie z firmą za pomocą sieci Internet).
    Wszystko było dobrze, sieć i komputery działają dobrze (od roku czasu). Problem
    powstał gby chciałem przyjechac w tym miesiącu po wypłatę. Pracodawca obecnie
    zarządał abym przyjeżdzał do firmy przynajmniej 2-3 razy w tygodniu i przebywał
    w niej po ok. 3 godziny w godzinach między 10 a 15. Gdy odmówiłem pracodawca
    powiedział, że nie wypłaci mi pensji bo byłem tylko dwa razy w lipcu (nie
    licząc zdalnego nadzoru).

    Czy ma prawo mi nie wypłacić pensji?

    makos

  • 2. Data: 2004-08-11 10:35:31
    Temat: Re: konflikt z pracodawcą
    Od: el@<e...@i...pl>

    konflikt ze zleceniodawcą.... tak apropos.
    On nie jest pracodawcą jeśli nie masz podpisanej umowy o prace.
    Za wykonane zlecenie ustalone w umowie MUSI ci zapłacić. Jeśli nie
    miałes w umowie określonych godzin (ilości) ani czasu wykonywania
    zlecenia (np. od... do...) nie może od ciebie oczekiwać, że będziesz
    siedział w jego firmie i sooorrryyy plaszczył d... na jego zachcianki. To
    co później ustalicie bedzie później płacone. Jeśli wyrazisz oczywiście
    zgodę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-11 10:53:55
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    b...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > powiedział, że nie wypłaci mi pensji bo byłem tylko dwa razy w lipcu (nie

    Twojemu pracodawcy wydaje sie chyba ze umowa zlecenie jest _tylko_
    tansza wersja umowy o prace. W umowie zlecenie moze byc zawarty punkt
    ktory okresla miejsce i czas wykonywanej pracy. Jezeli go brak, Twoj
    pracodawca moze tylko i jedynie zerwac obowiazujaca umowe - co nie
    zwalnia go z obowiazku uregulowania zobowiazan finansowych - i
    renegocjowac ja na nowych warunkach. Pamietaj jednak ze umowa o dzielo
    opiewa na wykonywanie okreslonych czynnosci (pracy) a nie na ich efekt
    jak to ma miejsce w umowie o dzielo. Wszystko w Twoim wypadku zalezy od
    tego jak zostala sformulowana umowa i czy byl okreslone miejsce i czas
    pracy oraz (wazne) czy praca, ktora Ci zleconono, moze byc wykonywana
    "zdalnie". Pytanie nasuwa sie tez takie czy w ramach tych kilku godzin
    tygodniowo pracodawca nie bedzie od Ciebie wymagal wykonywania
    obowiazkow wykraczajacych poza umowe, typu "Panie X, zobacz Pan czy sie
    Pani Y tusz w drukrce nie konczy bo faktury cosw nam blado w tym
    miesiacu wypadaja" ;>

    napisal co pomyslal i pozdrowil
    ag

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...

  • 4. Data: 2004-08-11 11:08:12
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    el@ napisał(a):

    > konflikt ze zleceniodawcą.... tak apropos.
    > On nie jest pracodawcą jeśli nie masz podpisanej umowy o prace.

    formalnie masz racje, jest zleceniodawca, praktycznie jednak jest
    pracodawca, ktory w ten sposob dazy do obnizenia kosztow pracy ale to juz OT

  • 5. Data: 2004-08-11 21:37:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "adhan diWhizZ" <a...@...sygnaturze.net> napisał w
    wiadomości news:cfctor$sot$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > obowiazkow wykraczajacych poza umowe, typu "Panie X, zobacz Pan czy sie
    > Pani Y tusz w drukrce nie konczy bo faktury cosw nam blado w tym

    Wiesz, ale jak pracodawca określi w umowie godziny i miejsce pracy to już
    bardzo, ale to bardzo niebezpiecznie zbliży się do umowy o pracę. I pewnie
    dla tego nie chce tego czynić jawnie.

  • 6. Data: 2004-08-12 07:50:26
    Od: adhan diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Wiesz, ale jak pracodawca określi w umowie godziny i miejsce pracy to już
    > bardzo, ale to bardzo niebezpiecznie zbliży się do umowy o pracę. I pewnie
    > dla tego nie chce tego czynić jawnie.

    wiem... wiem ... zblizy sie jej sens praktyczny co wcale nie znaczy ze
    automatycznie stanie sie nia ... pewnie pracodawca by tego nie chcial
    (zus itd). Najlepiej jakby autor postu podal czy umowa zawiera taki
    zapis czy tez nie, inaczej mozemy sobie tylko dywagowac.

    pozdr./ag