  • 21. Data: 2009-05-30 17:07:32
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Rafal M pisze:

    > Do tego NIP i pesel - konieczne przy wypelnianiu PITow i zgloszen do
    > ZUS.

    No i zwlaszcza ze wzgledu na ten NIP pracodawcy potrzebne jest ksero
    dowodu? :D

    Ja proponuje isc dalej i zadac od pracownika, oczywiscie procz ksera
    dowodu, ksero PJ, ksero nadania nr NIP, ksero nadania nr PESEL itd itp.
    Po co to spisywac jak mozna wszystko miec skserowane? :D

    Jacek Kustra

  • 22. Data: 2009-05-30 19:06:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Jakkolwiek by na to patrzeć nie masz podstawy prawnej do gromadzenia i
    > przetwarzania takich danych. Patrząc w przepis nawet (domyślna -- bo na
    > piśmie tego nie odbierasz?) zgoda pracownika nie będzie wystarczająca do
    > zbierania kserokopii dowodu osobistego.

    A zakaz mam? ;)

    --
    spp

  • 23. Data: 2009-05-30 20:12:15
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Ale jakie dane? Imię i nazwisko oraz adres? To i tak pracodawca musi mieć
    > w aktach, ksero dowodu tego nie zastąpi.

    Numer dowodu i organ wydający. Choćby do wypisania upoważnienia, do
    przepustki do zakładu, gdzie jedzie się na serwis. I pewnie do paru innych
    rzeczy. Jasne, że to można przepisać, ale z drugiej strony czy to taki
    wielki problem zrobić ksero dowodu?

  • 24. Data: 2009-05-30 20:15:10
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Ktore dane sa potrzebne w wielu przypadkach podczas pracy? Imie, nazwisko
    > i adres zameldowania itp i tak nalezy przepisach, chociazby po to aby
    > sporzadzic umowe z pracownikiem. Wiec nadal nie rozumiem, po co to ksero
    > w aktach, skoro sa tam i inne dokumenty z tymi samymi danymi, ktore
    > wczesniej ktos musial przepisac i sie nie pomylil ;)

    Pisałem wyżej do Olgierda.

  • 25. Data: 2009-05-30 20:15:36
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > No i zwlaszcza ze wzgledu na ten NIP pracodawcy potrzebne jest ksero
    > dowodu? :D

    Posłuchaj :) To wszystko oczywiście da się przepisać z dowodu, wydrukować i
    włożyć do akt. Ale po co? Łatwiej jest skserować. A teraz Ty mi podaj
    konkretny powód, dla którego nie chciałbyś dać dowodu do skserowania? :)
    Czego się obawiasz?

    > Ja proponuje isc dalej i zadac od pracownika, oczywiscie procz ksera
    > dowodu, ksero PJ, ksero nadania nr NIP, ksero nadania nr PESEL itd itp.
    > Po co to spisywac jak mozna wszystko miec skserowane? :D

    Jeśli jest to faktycznie potrzebne, to jak najbardziej. Prościej zrobić
    ksero niż pieprzyć się z przepisywaniem.

  • 26. Data: 2009-05-30 20:16:42
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:gvrbt6$bl6$3@atlantis.news.neostrada.pl...

    > jak to po co, zawsze to pare groszy skubnie na handlu danymi osobowymi
    > pracowników, ot i cały pracodawca pełną gębą, nic tylko takiemu mordę
    > obić już na samej rozmowie kwalifikacyjnej (pewnie dlatego tak często
    > szefowie na te rozmowy wysyłają sekretarki:O)

    Ech matołku. "Skubnąć" dane możne i bez kserowania dowodu osobistego :>

  • 27. Data: 2009-05-30 20:18:02
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > I oczywiście jesteś w pełni świadomy, że przy pierwszej kontroli
    > inspekcji pracy, która w aktach pracowniczych znajdzie to ksero możesz
    > zapłacić mandat?

    Za co konkretnie? I rozumiem, że jak sobie przepiszę te dane, to już
    mandatu nie dostanę?

  • 28. Data: 2009-05-30 20:51:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 30 May 2009 22:12:15 +0200, Baloo napisał(a):

    > Numer dowodu i organ wydający. Choćby do wypisania upoważnienia, do
    > przepustki do zakładu, gdzie jedzie się na serwis. I pewnie do paru
    > innych rzeczy.

    No tak, bez ksera ani rusz ;-)

    > Jasne, że to można przepisać, ale z drugiej strony czy to
    > taki wielki problem zrobić ksero dowodu?

    No nie problem. Chyba że zrobi się problem.
    Ale co to za problem porządnie przepisać? ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 29. Data: 2009-05-30 20:59:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 30 May 2009 22:18:02 +0200, Baloo napisał(a):

    > Za co konkretnie?

    Za nieprawidłowo prowadzoną dokumentację pracowniczą.

    > I rozumiem, że jak sobie przepiszę te dane, to już
    > mandatu nie dostanę?

    A tego nikt nie może Ci obiecać ;-)

  • 30. Data: 2009-05-30 21:00:59
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > No nie problem. Chyba że zrobi się problem.
    > Ale co to za problem porządnie przepisać? ;-)

    Otóż to.

    Te dane przepisywane są kilka razy dla różnych potrzeb. Jeżeli popełni
    się jakiś błąd (najgorzej oczywiście na początku) to później trzeba
    poprosić pracownika o powtórne przyniesienie dowodu. Oczywiście łatwo
    się domyślić, że natychmiast tutaj pokaże się pytanie czy jest jakiś
    przepis który upoważnia pracodawcę do żądania aby powtórnie ten dowód
    przynosić pokazywać. I choćby dlatego wygodniejsze jest ksero. :):)

    --
    spp