  • 11. Data: 2009-05-25 11:06:27
    Temat: Re: komornik ma az tak duza swobode dzialania?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > No jest, ale od czego się odwoływać, skoro tutaj nic niezgodnego z
    > prawem nie ma? Bo to, że za 8 tysięcy chcą sprzedać dom, to nic złego
    > nie jest.

    A okazuje się że zdaniem sądu jest - co mnie mocno dziwi. O ile TVN24
    mówi prawdę to całkiem niedawno wskazali że sąd zakazał komornikowi tego
    sposobu egzekucji tj. sprzedaży nieruchomości.

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2009-05-25 11:07:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    > A okazuje się że zdaniem sądu jest - co mnie mocno dziwi. O ile TVN24
    > mówi prawdę to całkiem niedawno wskazali że sąd zakazał komornikowi tego
    > sposobu egzekucji tj. sprzedaży nieruchomości.

    http://www.tvn24.pl/-1,1601890,0,1,za-8-tys-dlugu-ch
    cial-mu-zlicytowac-dom,wiadomosc.html

    Żałosne.

    --
    @2009 Johnson

  • 13. Data: 2009-05-25 11:08:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > A okazuje się że zdaniem sądu jest - co mnie mocno dziwi. O ile TVN24
    > mówi prawdę to całkiem niedawno wskazali że sąd zakazał komornikowi tego
    > sposobu egzekucji tj. sprzedaży nieruchomości.

    Rozumiem, że jeśli są inne sposoby wyegzekwowania roszczenia. A jeśli
    nie? Można być paniskiem-dłużnikiem z willą i długiem 10 tysięcy nie do
    wyegzekwowania?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-05-25 11:11:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Rozumiem, że jeśli są inne sposoby wyegzekwowania roszczenia. A jeśli
    > nie? Można być paniskiem-dłużnikiem z willą i długiem 10 tysięcy nie do
    > wyegzekwowania?

    według mnie sposób egzekucji to wybór wierzyciela. nikt kto jest mądry
    nie będzie się pakował w egzekucję nieruchomości - to koszty [np. opisu
    i oszacowania] które trzeba wstępnie uiścić - gdy ma inny sposób egzekucji.

    --
    @2009 Johnson

  • 15. Data: 2009-05-25 11:13:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    Johnson pisze:

    > http://www.tvn24.pl/-1,1601890,0,1,za-8-tys-dlugu-ch
    cial-mu-zlicytowac-dom,wiadomosc.html

    > Żałosne.

    Dlaczego?

    Tutaj jest pies pogrzebany:

    "Przedsiębiorca się zawziął i powiedział, że nie zapłaci. "

    --
    spp

  • 16. Data: 2009-05-25 11:15:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > według mnie sposób egzekucji to wybór wierzyciela. nikt kto jest mądry
    > nie będzie się pakował w egzekucję nieruchomości - to koszty [np. opisu
    > i oszacowania] które trzeba wstępnie uiścić - gdy ma inny sposób egzekucji.

    Należy jednak pamiętać o art. 799kpc., zgodnie z którym wierzyciel
    powinien wybrać sposób egzekucji najmniej uciążliwy dla dłużnika.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-05-25 11:17:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > Dlaczego?
    >
    > Tutaj jest pies pogrzebany:
    >
    > "Przedsiębiorca się zawziął i powiedział, że nie zapłaci. "

    Żałosne jest postanowienie sądu. Całkiem nietrafne.

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2009-05-25 11:18:12
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> pisze:

    > A okazuje się że zdaniem sądu jest - co mnie mocno dziwi. O ile TVN24
    > mówi prawdę to całkiem niedawno wskazali że sąd zakazał komornikowi
    > tego sposobu egzekucji tj. sprzedaży nieruchomości.

    Dla mnie jest "nieco dziwne" że komornik nie był w stanie "wyłączyć" z
    domu o wartości ponad 900_000 PLN czegokolwiek o mniejszej wartości ale
    większej niż te 8_000 PLN. Albo wiec dłużnik był "sprytny i dość
    przewidujący" albo komornik się "nie wykazał" i nie troszczy się o
    uniknięcie sprawienia wrażenia że sprzedaż domu jest szykaną.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Z lwem bądź jak lew, z jagnięciem - jak jagnię,

  • 19. Data: 2009-05-25 11:22:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Należy jednak pamiętać o art. 799kpc., zgodnie z którym wierzyciel
    > powinien wybrać sposób egzekucji najmniej uciążliwy dla dłużnika.

    OK,
    ale moim zdaniem by uwzględnić skargę na komornika w tym trybie skarżący
    dłużnik musi wskazać inny sposób egzekucji który może być skuteczny.
    Czyli tym wypadku dłużnik wskazuje jakieś składniki majątkowe z których
    można wygzekować te 8k PLN, albo skargi nie uwzględniamy. Przy założeniu
    że dłużnik twierdzi "I tak nie zapłacę" to nie bardzo widzę możliwość
    uwzględnienia skargi.

    --
    @2009 Johnson

  • 20. Data: 2009-05-25 11:23:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Adam Filip pisze:

> [...]
    > przewidujący" albo komornik się "nie wykazał" i nie troszczy się o
    > uniknięcie sprawienia wrażenia że sprzedaż domu jest szykaną.

    A co miał wyłączyć? Bramę wjazdową czy podwórko :) ?

    --
    @2009 Johnson