  • 161. Data: 2013-03-18 19:54:33
    Temat: Re: komornik i nie moje konto
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-18 19:48, Mr. Misio pisze:

    > Czyli na takim rawie jak jest, korzysta glownie komornik i fiskus.

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 162. Data: 2013-03-18 20:13:23
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Nie.

    tak.

  • 163. Data: 2013-03-18 20:14:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-18 20:13, Mr. Misio pisze:

    > tak.

    Najbardziej zyskuje wierzyciel, który może okazać się niewypłacalny.
    Komornik koszty zwraca. Jak fiskus może skorzystać - nie wiem.

    --
    Liwiusz

  • 164. Data: 2013-03-18 21:38:02
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 17.03.2013 23:05, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > Jeśli chcesz by normę wyznaczał margines, a nie ogół wzorowo
    > prowadzonych postępowań egzekucyjnych - odpowiadam: tak, komornik lub
    > sąd powinien mieć dodatkową brochę jaką jest edukowanie kretynów, dla
    > których 30 dni to za mało na ogarnięcie co jest w jego interesie.

    Wydaje się, że to jest jedyny przypadek, że można coś wartościowego
    komuś zgodnie z prawem zajumać i uprawomocni się to po 30 dniach.
    Ciekawe, czemu w innych przypadkach "legalizacja" trwa jakby ździebko
    dłużej.
    Pytanie podstawowe, czy komornikowi ma być wygodnie, czy poszkodowanemu
    obywatelowi?

    Pozdr.!
    (D)

  • 165. Data: 2013-03-18 21:47:04
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 18.03.2013 06:42, Tomasz Myrdin pisze:
    > Po czwarte. Gdyby komornik mial brac pod uwage kazde stwierdzenie "to nie moje" to
    nigdy nikt by niczego nie zajal poniewaz tylko dluznik idiota przyznalby sie ze cos
    jest jego.

    Nie przeginaj... Komornik zajmując 200 laptopów w serwisie chyba nie
    jest idiotą i raczej domyśla się, że nie wszystkie są własnością
    serwisu? Ale co tam, może ktoś nie złoży w terminie protestu, kasa
    przyjmie...
    A skoro liczy się z tym, że zajmuje rzecz, której dłużnik nie jest
    właścicielem, to już nie przekonasz mnie łatwo, że nie powinien bulić z
    polisy.

    Pozdr.!
    (D)

  • 166. Data: 2013-03-18 21:53:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-18 21:47, Daniel Pyra pisze:

> [...]
    > A skoro liczy się z tym, że zajmuje rzecz, której dłużnik nie jest
    > właścicielem, to już nie przekonasz mnie łatwo, że nie powinien bulić z

    Wprowadzenie relatywizmu

    - że jak ma 5 laptopów to można zająć, a jak 10 to już nie -

    prowadzi do jeszcze większego burdelu.

    Obecne rozwiązanie nie jest złe. Każdy posiadacz musi być powiadomiony i
    od terminu powiadomienia ma czas na odwołanie.

    Dlaczego 30 dni? Bo kiedyś trzeba te laptopy sprzedać, przecież nie
    można na to czekać latami.

    --
    Liwiusz

  • 167. Data: 2013-03-18 21:57:26
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 18.03.2013 19:45, Liwiusz pisze:

    > Wierzyciel staje się wówczas dłużnikiem.

    A może je wcześniej (zanim zostanie dłużnikiem) wydać w dobrej wierze?

    Pozdr.!
    (D)

  • 168. Data: 2013-03-18 22:03:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-18 21:57, Daniel Pyra pisze:

    > A może je wcześniej (zanim zostanie dłużnikiem) wydać w dobrej wierze?

    Może. Sam się dziwię, dlaczego takich ukartowanych egzekucji na słupa
    (ukartowanych przez wierzycieli) jest tak mało. Procedura jest w tej
    kwestii "dziurawa". Nie jest to jednak wina komornika.

    --
    Liwiusz

  • 169. Data: 2013-03-19 03:02:22
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 18/03/13 19:04, Liwiusz wrote:

    > Bank nie zrealizuje zajęcia, jak się nie będą zgadzać numerki
    > identyfikacyjne (np. pesel).

    A to spoko. Myślałem, że głupi jestem. Ale nie. Jest nas więcej w tym
    kraju. Postępowanie egzekucyjne przeciwko niedłużnikowi. Szukam
    tego w kpc i znaleźć nie mogę.

  • 170. Data: 2013-03-19 06:27:55
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    To wyglada nieco inaczej.
    Dluznik zajmuje sie serwisem i sprzedaza laptopow. Przychodzi komornik i pyta ktore
    laptopy naleza do dluznika (ani jeden panie komorniku, wszystko to serwis, zaden nie
    jest na sprzedaz a te ceny przy nich to jeszcze stare z innych laptopow ktore juz
    sprzedalem). Komornik prosi wiec o jakies dokumenty potwierdzajace twierdzenie
    dluznika (np podpisane przez wlasciciela zlecenie dokonania naprawy) - oczywiscie ani
    jednego dluznik nie ma.
    W takiej sytuacji, nie mogac ustalic co jest czyje, zgodnie z przepisami komornik
    zajmuje wszystkie 200 laptopow i informuje o tym osoby ktore dluznik wskazal jako
    wlascicieli.
    Rozumiem ze na miejscu komornika oczywiscie dalbys wiare dluznikowi.
    Rozumiem ze zajmujac rachunek bankowy rowniez dalbys wiare ze pieniadze ktore tam sa
    nie sa dluznika tylko jego znajomego ktory sam nie ma rachunku i dlatego czasami
    korzysta z rachunku dluznika.
    Uwierzylbys we wszystko a ostatecznie zaplacil odszkodowanie wierzycielowi.
    Mam propozycje, zostan komornikiem a ja bede Cie polecal wszystkim znajomym, w
    krotkim czasie pozbedziesz sie calego majatku a i dla spoleczenstwa to bedzie radocha
    ze wreszcie ktos dokopal komornikowi.