  • 121. Data: 2013-03-17 21:02:50
    Temat: Re: komornik i nie moje konto
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-17 20:58, Mr. Misio pisze:

    > Ale w swojej dzialalnosci istnieje ryzyko zajecia czegos, czego nie
    > powinien. Jesli wiec, nawet nieumyslnie, doprowadzi do czyichs problemow
    > to nie widze powodu, dlaczego nie mialby byc od tego ubezpieczony i po
    > prostu placic z ubezpieczenia.

    Równie dobrze odszkodowanie może płacić dłużnik, który nie płacąc za
    swoje długi doprowadza do zajęcia władanych przez siebie rzeczy, a
    należących do innych osób. To byłoby nawet bardziej sensowne rozwiązanie.

    > I wyjasnij - dlaczego takie rozwiazanie jest bez sensu. Kryje
    > wszystkich. ZWLASZCZA prawowitego wlasciciela, ktory to musi podjac
    > jakiekolwiek dzialania, zeby udowodnic, iz nie jest wielbladem.

    Nie można z jednej strony nakazywać komornikowi zajmować wszystko bez
    badania, a potem go za to karać.

    > Ubezpieczenie zas pozwala zaplacic nie z wlasnej kieszeni.

    Naiwny? :)

    > Shit happens.
    >
    > Ale jak sie zdarzy, to trza gowienko do kosza wyrzucic a nie zostawic,
    > az sie muchy zlecą.

    jw. - do szkody doprowadził dłużnik.

    --
    Liwiusz

  • 122. Data: 2013-03-17 21:05:37
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Duch Święty ;) Komornicy muszą Cię brać na zajęcia, abyś im przewidywał,
    > do kogo należy zajęta dłużnikowi rzecz :)

    No ale teraz zaslaniasz sie niewidzą.

    Komornik wie, ze zgodnie z prawem, nie moze zajac cudzej rzeczy (nie
    dluznika) bo predzej lub pozniej bedzie musial oddac.

    Niech wie, lub jak nie wie, to placi odszkodowanie.

    JA z kolei wiem, ze nie sika sie z balkonu na głowy przechodniow, choc
    sikanie wlasciwie nie jest zabronione. I jak sikam do WC to nikomu
    krzywda sie nie dzieje.

    > Idea wypłacania odszkodowań przez komornika za zachowanie zgodne z
    > prawem jest dla mnie niezrozumiała.

    Bo nie rozumiesz, ze ja nie chce za zachowanie zgodne z prawem, tylko za
    szkody wynikle z tego zachowania zgodnie z prawem.

    Czas to pieniadz.

    JEsli komornik marnuje czyjs czas, to powinien za to zaplacic.

    Moze placic etatowej wrozce i wtedy uniknie wyplat odszkodowań ;)

    Innymi słowy - daze do tego - skoro ja ponisze szkode, bo musze marnowac
    swoj czas, angazowac sie tylko po to, zeby wykazac, to co jest stanem
    oczywistym dla mnie, ze to jest moja rzecz, to mnie to wkurza :)

  • 123. Data: 2013-03-17 21:09:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-17 21:05, Mr. Misio pisze:

    > No ale teraz zaslaniasz sie niewidzą.
    >
    > Komornik wie, ze zgodnie z prawem, nie moze zajac cudzej rzeczy (nie
    > dluznika) bo predzej lub pozniej bedzie musial oddac.

    Dwie nieprawdy:

    - komornik może zająć cudzą rzecz, jeśli znajduje się we władaniu
    dłużnika - jest to zgodne z prawem

    - komornik podczas zajęcia nie ma możliwości przeprowadzenia
    postępowania dowodowego ustalającego faktycznego właściciela rzeczy

    Ponadto:

    - w sytuacjach oczywistych często odstępuje od zajęcia z własnej inicjatywy.

    > Bo nie rozumiesz, ze ja nie chce za zachowanie zgodne z prawem, tylko za
    > szkody wynikle z tego zachowania zgodnie z prawem.

    Dlaczego od komornika? RP pozwij.

    > Innymi słowy - daze do tego - skoro ja ponisze szkode, bo musze marnowac
    > swoj czas, angazowac sie tylko po to, zeby wykazac, to co jest stanem
    > oczywistym dla mnie, ze to jest moja rzecz, to mnie to wkurza :)

    Generalnie nikogo nie interesuje twój czas.

    --
    Liwiusz

  • 124. Data: 2013-03-17 21:11:16
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Równie dobrze odszkodowanie może płacić dłużnik, który nie płacąc za
    > swoje długi doprowadza do zajęcia władanych przez siebie rzeczy, a
    > należących do innych osób. To byłoby nawet bardziej sensowne rozwiązanie.

    To juz ubezpieczyciel komornika zrobi regres i znow na dluznika najdzie
    komornik z drugiej sprawy.

    Nie utrudniaj, upraszczaj. Sprawa jesr na lini Komornik-dluznik, oraz
    koornik-wlasciciel-rzeczy-swojej

    Chcesz dodac powiazanie dluznik-wlascicielrzeczy

    > Nie można z jednej strony nakazywać komornikowi zajmować wszystko bez
    > badania, a potem go za to karać.

    Wyplata odszkodowania z ubezpieczenia to nie kara dla komornika. Po to
    ma wlasnie ubezpieczenie, zeby nie poczul.

    Idac po twojemu:

    Nie wolno karac wlasciciela rzeczy za to, ze jego rzecz zostala zajeta
    przez komornika. Kara jest - udowadnienie ze to jego rzecz.

    > Naiwny? :)

    Komornik koszt ubezpieczenia i zwiazane z tym sprawy finansowe rozlozy
    sobie w kosztach dzialalnosci (wyzszych). Po prostu bedzie ciut drozszy
    niz byl bez ubezpieczenia. Zaplaci dluznik. Motywujące jeszcze bardziej
    do nie bycia dluznikiem ;)

    > jw. - do szkody doprowadził dłużnik.

    Nie. Dluznik nie zajal mojej rzeczy. To przed komornikiem mam
    udowadniac, ze rzecz jest moja. DLUZNIK wie ze rzecz jest moja i nie ma
    problemu z odzyskaniem jej od niego. Ale to komornik mi nie pozwala
    "uzywac" moejj rzeczy, az nie wykarze przed komornikiem, ze MOJE jest
    MOJE (ja to wiem, dluznik to wie, komornik mnie zmusza do marnowania
    mojego czasu).

  • 125. Data: 2013-03-17 21:14:39
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Dwie nieprawdy:
    >
    > - komornik może zająć cudzą rzecz, jeśli znajduje się we władaniu
    > dłużnika - jest to zgodne z prawem

    i tak zostaje. ja jednak posuluje, ze gdy cos takiego sie zdarzy i ja
    musze udowadniac, ze rzecz jest moja, to nalezy mi sie za to odszkodowanie.

    > - komornik podczas zajęcia nie ma możliwości przeprowadzenia
    > postępowania dowodowego ustalającego faktycznego właściciela rzeczy

    ale to nie moja wina. rzecz jest moja. bez wzgledu co moze a czego nie
    moze komornik. ja musze udowadniac, ze rzecz jest moja, to nalezy mi sie
    za to odszkodowanie.

    > Dlaczego od komornika? RP pozwij.

    pisalem - jak najkrotsza sciezka komoirnik zajmuje, komornik placi, jak
    chce, to regres.

    > Generalnie nikogo nie interesuje twój czas.

    Ano wlasnie.

    A powinien.

    Jesli prawo ma byc dla ludzi, to ma chronic GLOWNIE tych, co nie maja
    nic na sumieniu.

  • 126. Data: 2013-03-17 23:05:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-17 18:46, Marek Dyjor pisze:

    > komornik działający w imieniu państwa. czy przypadkiem to nie
    > pańśtwo powinno wesprzeć pomocą prawną takiego obywatela? IMHO
    > powienien to zrobic ten komornik lub pracownik sądu.

    Jeśli chcesz by normę wyznaczał margines, a nie ogół wzorowo
    prowadzonych postępowań egzekucyjnych - odpowiadam: tak,
    komornik lub sąd powinien mieć dodatkową brochę jaką jest
    edukowanie kretynów, dla których 30 dni to za mało na ogarnięcie
    co jest w jego interesie.

    > Mam wrażenie że w Polsce włąsnie rządzi zasada łapania w
    > pułapkę...

    I tu się z tobą zgodzę - masz wrażenie. A ja mam wrażenie, że
    myślenie sprawia ci ból.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 127. Data: 2013-03-17 23:07:24
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-17 19:39, Mr. Misio pisze:

    > A potem zgodnie z prawem ma ją oddać.

    Zgoda.

    > Komornik zajmuje rzecz ale potem ja oddaje - niestety na tym
    > traci prawowity wlasciciel rzeczy (nie dłużnik!), i za to nalezy
    > mu sie odszkodowanie!

    Ale co traci, skoro komornik oddaje ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 128. Data: 2013-03-17 23:09:06
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-03-17 19:51, Mr. Misio pisze:

    > PRawowity wlasciciel, dajmy na to przedmiotu, ktorego uzywa do
    > suszenia wlosow. Przez czas zajecia komorniczego nie moze
    > uzywac... traci na tym.

    Nie uwierzysz - zgodnie z prawem - może dalej suszyć włosy.
    Zapłaci za to ten, który popełnił błąd. Boli ?

    > No ale wtedy nie ma dyskusji - bo jest i zgodnie z prawem i nikt
    > na tym nie traci - nie trzeba sie przepychac.

    Ponownie pytam - dlaczego niby ktoś traci ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 129. Data: 2013-03-17 23:24:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale co traci, skoro komornik oddaje ?

    Rzekomo właściciel nie może używać rzeczy w trakcie jej zajęcia. Rzadko
    to się zdarza, ale zdarza ;)

    --
    Liwiusz

  • 130. Data: 2013-03-17 23:27:53
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał \"SP\" Gil" napisał:

    > Nie uwierzysz - zgodnie z prawem - może dalej suszyć włosy. Zapłaci za
    > to ten, który popełnił błąd. Boli ?

    > Ponownie pytam - dlaczego niby ktoś traci ?

    Zanikla umiejetnosc czytania ze zrozumieniem?