  • 111. Data: 2013-03-17 19:40:01
    Temat: Re: komornik i nie moje konto
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Bez znaczenia, dochodzenie odszkodowania z OC też by "trwało i trwało",
    > a poza tym byłoby trudniejsze.

    Ale efektem jest odszkodowanie za... Potrwa to potrwa, ale ktos dostanie
    odszkodowanie za to, ze zostal pokrzywdzony.

  • 112. Data: 2013-03-17 19:48:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-17 19:39, Mr. Misio pisze:

    > A potem zgodnie z prawem ma ją oddać.

    Zgodnie z prawem - tylko po podjęciu odpowiedniej obrony przez właściciela.

    > Komornik zajmuje rzecz ale potem ja oddaje - niestety na tym traci
    > prawowity wlasciciel rzeczy (nie dłużnik!), i za to nalezy mu sie
    > odszkodowanie!

    Kto traci i dlaczego?

    > Komornik, mimo, ze moze zgodnie z prawem zajac ta rzecz, nie zajmuje
    > jej, w zwiazku z czym prawowitemu wlascicielowi (nie dłużnik!) oszczedza
    > problemow.

    Tak też się często zdarza w praktyce.

    --
    Liwiusz

  • 113. Data: 2013-03-17 19:49:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-17 19:40, Mr. Misio pisze:

    > Ale efektem jest odszkodowanie za... Potrwa to potrwa, ale ktos dostanie
    > odszkodowanie za to, ze zostal pokrzywdzony.

    Nie bardzo rozumiem toku myślenia. Ktoś jest zbyt mało bystry, aby
    wytoczyć powództwo przeciwegzekucyjne, a ma być na tyle bystry, aby
    wytoczyć powództwo o odszkodowanie?

    Poza tym nie pisz, że "ktoś dostanie odszkodowanie", bo rozmawiamy o
    aktualnym stanie prawnym, a nie o tym, "co kto chce, żeby było".

    --
    Liwiusz

  • 114. Data: 2013-03-17 19:51:51
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Zgodnie z prawem - tylko po podjęciu odpowiedniej obrony przez właściciela.

    Tylko po co wlasciciel ma bronic sie z oczywistosci. Ze to jego osioł :)

    > Kto traci i dlaczego?

    PRawowity wlasciciel, dajmy na to przedmiotu, ktorego uzywa do suszenia
    wlosow. Przez czas zajecia komorniczego nie moze uzywac... traci na tym.

    > Tak też się często zdarza w praktyce.

    No ale wtedy nie ma dyskusji - bo jest i zgodnie z prawem i nikt na tym
    nie traci - nie trzeba sie przepychac.

  • 115. Data: 2013-03-17 19:55:34
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie bardzo rozumiem toku myślenia. Ktoś jest zbyt mało bystry, aby
    > wytoczyć powództwo przeciwegzekucyjne, a ma być na tyle bystry, aby
    > wytoczyć powództwo o odszkodowanie?

    Moze przez 31 dni sie nauczył po prostu?

    Ale nie... Ty nie rozumiesz.

    15 marca zajmuje komornik moja rzecz, choc to nie ja jestem dluznikiem.
    Nie moge korzystac zmojej rzeczy 16 marca, to moje narzedzia pracy, wiec
    trace dniowke, pisz epismo, ile to trwa az mi oddadza moje narzedzia
    pracy? KAzdego dnia trace dniowke.

    Rozumiesz, dlaczego nalezy mi si eodszkodowanie NAWET JESLI wytocze
    powodztwo przeciwegzekucyjne i nawet jesli potrwwa to tytlko 3 dni?

    > Poza tym nie pisz, że "ktoś dostanie odszkodowanie", bo rozmawiamy o
    > aktualnym stanie prawnym, a nie o tym, "co kto chce, żeby było".

    Rozmawiamy o tym jak jest i jakie sa bolesci tego jak jest i rozmawiamy
    o tym jakby bylo gdyby bylo lepiej.

  • 116. Data: 2013-03-17 20:16:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-17 19:51, Mr. Misio pisze:
    > Zgodnie z prawem - tylko po podjęciu odpowiedniej obrony przez
    >
    > Tylko po co wlasciciel ma bronic sie z oczywistosci. Ze to jego osioł :)

    Bo chce zwolnić rzecz od zajęcia.

    > PRawowity wlasciciel, dajmy na to przedmiotu, ktorego uzywa do suszenia
    > wlosow. Przez czas zajecia komorniczego nie moze uzywac... traci na tym.

    Rzadko kiedy zajęcie rzeczy uniemożliwia jej użytkowanie.

    --
    Liwiusz

  • 117. Data: 2013-03-17 20:18:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-17 19:55, Mr. Misio pisze:

    > Moze przez 31 dni sie nauczył po prostu?

    Trudno, jest wiele zawitych terminów w procedurze cywilnej.

> [...]
    > powodztwo przeciwegzekucyjne i nawet jesli potrwwa to tytlko 3 dni?

    > Rozmawiamy o tym jak jest i jakie sa bolesci tego jak jest i rozmawiamy

    Sensownych rozwiązań nie proponujesz. Istotą problemu jest to, że
    komornik zajmując ruchomości *będące we władaniu dłużnika* nie może (nie
    jest w stanie i nie ma na to czasu) badać, kto jest faktycznym
    właścicielem. Inaczej zajęcia ruchomości byłyby fikcją.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2013-03-17 20:54:00
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Bo chce zwolnić rzecz od zajęcia.

    No ale to wlasnie jest oczywistosc "to jest jego rzecz".

    > Rzadko kiedy zajęcie rzeczy uniemożliwia jej użytkowanie.

    Dlatego odszkodowania nie beda towarzyszyly kazdej takiej sytuacji. Wiec
    i komornik syty i prawowity wlasciciel caly.

  • 119. Data: 2013-03-17 20:57:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-17 20:54, Mr. Misio pisze:

    > No ale to wlasnie jest oczywistosc "to jest jego rzecz".

    Duch Święty ;) Komornicy muszą Cię brać na zajęcia, abyś im przewidywał,
    do kogo należy zajęta dłużnikowi rzecz :)

    > Dlatego odszkodowania nie beda towarzyszyly kazdej takiej sytuacji. Wiec
    > i komornik syty i prawowity wlasciciel caly.

    Idea wypłacania odszkodowań przez komornika za zachowanie zgodne z
    prawem jest dla mnie niezrozumiała.

    --
    Liwiusz

  • 120. Data: 2013-03-17 20:58:28
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]

    > jest w stanie i nie ma na to czasu) badać, kto jest faktycznym
    > właścicielem. Inaczej zajęcia ruchomości byłyby fikcją.

    Ale w swojej dzialalnosci istnieje ryzyko zajecia czegos, czego nie
    powinien. Jesli wiec, nawet nieumyslnie, doprowadzi do czyichs problemow
    to nie widze powodu, dlaczego nie mialby byc od tego ubezpieczony i po
    prostu placic z ubezpieczenia.

    I wyjasnij - dlaczego takie rozwiazanie jest bez sensu. Kryje
    wszystkich. ZWLASZCZA prawowitego wlasciciela, ktory to musi podjac
    jakiekolwiek dzialania, zeby udowodnic, iz nie jest wielbladem.

    Czas to pieniadz.

    Zabierajac mu czas (potrzebny na odzyskanie rzeczy) trzeba mu za to
    zaplacic.

    Ubezpieczenie zas pozwala zaplacic nie z wlasnej kieszeni.

    Shit happens.

    Ale jak sie zdarzy, to trza gowienko do kosza wyrzucic a nie zostawic,
    az sie muchy zlecą.