  • 11. Data: 2005-08-10 19:59:46
    Temat: Re: komornik a mieszkanie wlasnosciowe spoldzielcze
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:ddd67d$p87$2@opal.futuro.pl,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Tak, ale pisałaś o działaniach komornika 'z ramienia' spółdzielni.

    Bo takie też są.

    > Teraz wyobraźmy sobie, że ktoś ma jakiś tam dług oraz mieszkanie
    > lokatorskie. Powiedzmy, że wyrok zapadł, tytuł wykonawczy jest, kwota
    > to niewielki ułamek wartości lokalu. Wierzycielem nie jest dana
    > spółdzielnia.
    > Co się wtedy dzieje? Komornik sobie 'zabiera' część wkładu
    > mieszkaniowego i lokator potem znowu spółdzielni go spłaca?

    Wierzyciel może wystepować w stosunku do dłużnika, żeby zapłacił. Jesli
    dłużnik nie ma z czego i wierzyciel żąda egzekucji z tego wkładu, to
    komornik wystawia mieszkanie na licytację, pobiera swoje koszty, oddaje
    wierzycielowi co jego, a dłużnik dostaje resztę kasy, o ile reszta
    występuje. Przy czym teraz, od około roku nie można podobno eksmitować na
    bruk, jednak i takie przypadki się zdarzają, ostatni około 2 miesięcy temu w
    bardzo bliskiej mi okolicy.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Należy zawsze być zakochanym
    - to powód dla którego nigdy nie powinno się brać ślubu

  • 12. Data: 2005-08-10 20:11:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Xena wrote:

> [...]
    > bruk, jednak i takie przypadki się zdarzają, ostatni około 2 miesięcy temu w

    Czy jest jakiś limit długu, powyżej którego mienie dużej wartości jest
    licytowane?

    Tak 'na chłopski rozum' wydaje mi się absurdalne, gdyby ktoś winny komuś
    500zł miał zlicytowane mieszkanie warte 200 razy więcej. Ale jakoś nie
    wpadły mi w oczy formalne przeciwwskazania a prawo bywa absurdalne ;)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 13. Data: 2005-08-10 20:38:23
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> naskrobał/a w

    > Czy jest jakiś limit długu, powyżej którego mienie dużej wartości
    > jest licytowane?

    Nie ma.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    JMS is god!

  • 14. Data: 2005-08-10 21:29:29
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dddn0j$vnb$1@opal.futuro.pl,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > Czy jest jakiś limit długu, powyżej którego mienie dużej wartości jest
    > licytowane?

    Nie ma. Wszystko zalezy od stopnia desperacji wierzyciela i jego żądań.
    Znaczy jest kwota poniżżej której sad nie zasądzi w dowolnym postępowaniu.
    Nie pamiętam na jakim jest poziomie, ale kilkuset PLN. Kiedyś było dwieście,
    bo pamiętam wysyłane z gazety monity o zapłatę za ogłoszenie, że poniżej 200
    nie dało się oddac sprawy do sądu. Ale to było prawie 10 lat temu.

> [...]
    > komuś 500zł miał zlicytowane mieszkanie warte 200 razy więcej. Ale
    > jakoś nie wpadły mi w oczy formalne przeciwwskazania a prawo bywa

    Dokładnie. Ale jesli dłużnik ma zapłacić 500 zł i ma realna wizje tego, że
    komornik zlicytuje mu mieszkanie, to zrobi wszystko, żeby do tego nie
    doszło. Wbrew pozorom zdarzają się ludzcy komornicy i komorki zaproponuje mu
    (dłużnikowi) napisanie prośby, że bedzie spłacał np po 100 zł miesięcznie i
    żeby mu nie licytowac, bo przedmiot licytacji znacznie przewyższa wartością
    dług.
    Poza tym, żeby sprzedac mieszkanie, to nalezy je wycenić, tego dokonuje
    powołany przez komornika biegły. Za biegłego musi zapłacić najpierw
    wierzyciel. Wycena mieszkania rzadko mieści się w kwocie 500 zł. Więc
    wierzyciel musi najpierw wyłożyc swoją kasę, żeby potem ewentualnie odzyskac
    dług i to co wyłożył. Dodatkowo, żeby sprawa trafiła do komornka, musi
    zasądzić sąd. To też sa koszty i czas.
    Zwykle, przy niskich kwotach wierzyciel odpuszcza albo wynajmuje kilku
    dobrze wyglądających bejsbolowców ;-)

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Inflacja jest jak ciąża: w legalny sposób nie można jej przerwać.
    /Leon Henderson/

  • 15. Data: 2005-08-10 21:35:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Xena wrote:

> [...]
    > bo pamiętam wysyłane z gazety monity o zapłatę za ogłoszenie, że poniżej 200
    > nie dało się oddac sprawy do sądu. Ale to było prawie 10 lat temu.

    To jest ustawowe, czy zwyczajowe? I czy ktoś wie, ile wynosi obecnie ten
    limit (jeśli w ogóle)?

    Telekomuna wisi mi jakieś 5 stów za 'automagicznie' uznaną reklamację z
    żądaniem odszkodowania za bezprawne wyłączenie i ciekaw jestem :)

> [...]
    > żeby mu nie licytowac, bo przedmiot licytacji znacznie przewyższa wartością

    Ech, gdyby takm i się udało zająć i zlicytować dla tych 5 stów siedzibę
    TPSA ;->

    Marzenia ;)

    OK, TPSA nie mieści się w lokatorskim mieszkaniu, więc nieco nie na
    temat, ale wizja piękna ;)

  • 16. Data: 2005-08-10 22:01:36
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > To jest ustawowe, czy zwyczajowe? I czy ktoś wie, ile wynosi obecnie
    > ten limit (jeśli w ogóle)?

    Nie ma.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Koniu polski bierz przykład z konia radzieckiego

  • 17. Data: 2005-08-10 22:06:08
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dddru8$1ua$1@opal.futuro.pl,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał/a:

    > To jest ustawowe, czy zwyczajowe? I czy ktoś wie, ile wynosi obecnie
    > ten limit (jeśli w ogóle)?

    Nie mam pojęcia, ani czy ustawowe, ani czy zwyczajowe. Ale jak pójdziesz do
    sądu złożyć pozew, że firma XXX jest winna Ci 15 zł na podstawie faktury,
    podpisanej, nie zapłaconej, to raczej sprawa zostanie odrzucona albo w ogóle
    nie przyjęta. Jesli bardzo Ci zalezy mogę spróbowac przy okazji zapytac
    znajomego radcę prawnego, może coś będzie wiedział na ten temat.

    > Telekomuna wisi mi jakieś 5 stów za 'automagicznie' uznaną reklamację
    > z żądaniem odszkodowania za bezprawne wyłączenie i ciekaw jestem :)

    marzyciel, niepoprawny do tego ;-)

    > Ech, gdyby takm i się udało zająć i zlicytować dla tych 5 stów
    > siedzibę TPSA ;->

    TPSA, jakbys miał wyrok w ręce, zapłaciłaby Ci szybciutko. A nam podniosła
    cenę impulsu ;-)

    > Marzenia ;)
    >
    > OK, TPSA nie mieści się w lokatorskim mieszkaniu, więc nieco nie na
    > temat, ale wizja piękna ;)

    Egzekucja z nieruchomości dotyczy wszelkich nieruchomości, TPSA ich trochę
    ma, więc teoretycznie masz szanse ;-)

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Żenić się jedynie ze względu na piękno, to tyle, co kupować ziemię ze
    względu na róże.

  • 18. Data: 2005-08-10 22:09:16
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    > komuś 500zł miał zlicytowane mieszkanie warte 200 razy więcej. Ale
    > jakoś nie wpadły mi w oczy formalne przeciwwskazania a prawo bywa

    Teraz mi się przypomniało: wierzyciel powinien wybrać takie sposoby
    egzekucji, które są najmniej uciążliwe dla dłużnika, więc licytacja
    siedziby TPSA nie przetrwałaby pierwszej skargi.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Programming is like sex: One mistake and you have to support for a lifetime.

  • 19. Data: 2005-08-10 22:10:27
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Xena" <t...@l...com.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > podstawie faktury, podpisanej, nie zapłaconej, to raczej sprawa
    > zostanie odrzucona albo w ogóle nie przyjęta.

    Nieprawda.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jeszcze raz pozdrawiam, co mi zalerzyna.

  • 20. Data: 2005-08-10 22:11:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Xena napisał(a):

> [...]
    > nie przyjęta. Jesli bardzo Ci zalezy mogę spróbowac przy okazji zapytac
    > znajomego radcę prawnego, może coś będzie wiedział na ten temat.

    Na grupie prawnej takie farmazony? ;) Oczywiście że nic nie stoi na
    przeszkodzie, aby się sądzić choćby o 5zł. Możesz zapytać radcę prawnego ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz