  • 1. Data: 2009-07-22 17:13:47
    Temat: komornik
    Od: "mc ruchacz" <7...@o...pl>

    Witam.
    W skrócie. Sąd zasądza podwyżkę alimentów dla mnie. Mam również zapłacić
    wyrównanie wstecz za 3 miesiące. Termin spłaty tego wyrównania 30 czerwca.
    29 czerwca otrzymuję list od komornika o zajęciu wynagrodzenia (chodzi o to
    wyrównanie). Powódka się pośpieszyła i nie poczekała do końca czerwca
    narażając mnie na koszty "obsługi" przez komornika. Co z tym fantem zrobić?
    Czy mogę od kogoś (powódka, komornik) rządać zwrotu tych kosztów?

  • 2. Data: 2009-07-22 23:20:45
    Temat: Re: komornik
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mc ruchacz" <7...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > końca czerwca narażając mnie na koszty "obsługi" przez komornika. Co z
    > tym fantem zrobić? Czy mogę od kogoś (powódka, komornik) rządać zwrotu

    Raczej komornika, który w tym wypadku nie miał tytułu wykonawczego.

  • 3. Data: 2009-07-23 02:18:47
    Od: "mc ruchacz" <7...@o...pl>

    > Raczej komornika, który w tym wypadku nie miał tytułu wykonawczego.
    Dzięki. Ale w jakiej formie to zrobić? Pierwszy raz mam takie coś.

  • 4. Data: 2009-07-23 06:33:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dzięki. Ale w jakiej formie to zrobić? Pierwszy raz mam takie coś.

    Najpierw na piśmie zażądał bym od komornika wyjaśnienia - bo może jest coś,
    o czym nie pomyślałeś. Potem, jeśli z wyjaśnienia nic konstruktywnego nie
    będzie wynikać, to zawiadomienie do organów ścigania w kierunku art. 231
    kk. Ale coś podejrzewam, że jednak komornik jakąś podstawę miał.

  • 5. Data: 2009-07-23 06:47:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > konstruktywnego nie będzie wynikać, to zawiadomienie do organów ścigania
    > w kierunku art. 231 kk. Ale coś podejrzewam, że jednak komornik jakąś

    Zamiast bawić się w pieniactwo, od razu radziłbym poczytać co to jest
    "powództwo przeciwegzekucyjne", tym bardziej, że terminy na to są
    króciutkie. I przede wszystkim sprawdzić w papierach, czy na pewno jest
    tak, jak się to przedstawia.

    Przydatne cytaty:

    Postanowienie Sądu Najwyższego - Izba Cywilna i Administracyjna
    z dnia 9 września 1987 r.

    III CRN 233/87

    OSNCP 1989/10 poz. 161

    Monitor Prawniczy - Zestawienie Tez 2000/7 str. 453

    Wierzyciel, który bez potrzeby powoduje wszczęcie egzekucji w sytuacji,
    gdy dłużnik zgodnie z tytułem wykonawczym dobrowolnie świadczy alimenty
    w wymaganej wysokości i ustalonym terminie, sam powinien ponieść
    wywołane tym postępowaniem koszty egzekucyjne, przysługujące organowi
    egzekucyjnemu. Zwolnienie wierzycielki, jako dochodzącej roszczeń
    alimentacyjnych, od uiszczenia kosztów sądowych (art. 111 § 1 pkt 2
    kpc), które rozciąga się także na postępowanie egzekucyjne (art. 771
    kpc), w tym wypadku dotyczy tylko kosztów niezbędnych do celowego
    przeprowadzenia egzekucji (art. 770 kpc).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-07-23 09:11:11
    Od: Maurycy Piec-Bocheński <m...@g...com>

    Cenne postanowienie, dziękuję również.
    Ale w praktyce wygląda to trochę inaczej. Sąd zwraca skargi na
    czynności komornika pod byle pozorem, osobom pozbawionym środków do
    życia, z zablokowanym kontem bankowym odmawia zwolnienia z kosztów, a
    komornicy nie odbierają pism z sądu.

    MP-B

  • 7. Data: 2009-07-23 09:14:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maurycy Piec-Bocheński pisze:
    > Cenne postanowienie, dziękuję również.
    > Ale w praktyce wygląda to trochę inaczej. Sąd zwraca skargi na
    > czynności komornika pod byle pozorem, osobom pozbawionym środków do

    Bo to nie ma być skarga, tylko powództwo przeciwegzekucyjne.

    --
    Liwiusz

    > komornicy nie odbierają pism z sądu.

    To raczej jakieś urban legend.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-07-23 10:12:05
    Od: " " <f...@g...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Bo to nie ma być skarga, tylko powództwo przeciwegzekucyjne.

    A mógłbyś napisać coś więcej na ten temat? Właśnie jestem w analogicznej
    sytuacji - mimo że płaciłem alimenty, komornik pobierał mi co miesiąc
    pieniądze. W końcu doszło do tego, że zablokował mi konto bankowe.

    > To raczej jakieś urban legend.

    Potwierdzę prawdziwość stwierdzenia. Wczoraj byłem w sądzie (Warszawa
    Praga-Północ) w swojej sprawie i na własne oczy widziałem zwrot pisma
    wysłanego przez sąd do komornika, który ukradł moje pieniądze. Odmówił
    odebrania, bo sąd nie podał w adresie jego nazwiska.

    Tak, ukradł, bo byłem wcześniej u tego komornika i potwierdził, że pieniądze z
    mojego konta pobierał bezzasadnie, ale jednocześnie stwierdził, że ich nie odda.

    Nie mówcie mi więc, że w tym kraju działa jakiekolwiek prawo :-( Od grudnia
    2008 r. usiłuję _prawnie_ załatwić sprawę, a efekt jest taki, że jestem
    pozbawiony możliwości zarobkowania (spróbujcie prowadzić działalność
    gospodarczą mając zablokowane konta bankowe), działalność musiałem zawiesić, a
    jak chcę zjeść w barze obiad za 7 zł, to chodzę po parkomatach i wybieram
    monety zapomniane przez bogatszych. A sąd odsyła mi żądania opłacenia skargi
    na czynności komornika, z uzasadnieniem, że jak występuję na drogę prawną, to
    powinienem zabezpieczyć środki na ten cel. Jeszcze kilka tygodni i
    _majestat_prawa_ doprowadzi do tego, że dam w łeb jakiemuś policjantowi,
    zabiorę mu gnata i sprawę rozwiążę definitywnie.

    Jeśli ktoś miałby ochotę bezinteresownie pomóc mi w tej sprawie, będę
    wdzięczny. Warszawa.

    Czarek

  • 9. Data: 2009-07-23 10:31:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    f...@g...pl pisze:

    > A mógłbyś napisać coś więcej na ten temat? Właśnie jestem w analogicznej
    > sytuacji - mimo że płaciłem alimenty, komornik pobierał mi co miesiąc
    > pieniądze. W końcu doszło do tego, że zablokował mi konto bankowe.

    art. 840 kpc. Jeśli egzekwowane jest spełnione świadczenie, to w
    szczególności paragraf 1 ust. 2.

    > Tak, ukradł, bo byłem wcześniej u tego komornika i potwierdził, że pieniądze z
    > mojego konta pobierał bezzasadnie, ale jednocześnie stwierdził, że ich nie odda.

    Z jakiej ulicy komornik?

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-07-23 10:37:12

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > art. 840 kpc. Jeśli egzekwowane jest spełnione świadczenie, to w
    > szczególności paragraf 1 ust. 2.

    Dzięki, zaraz poczytam.

    > Z jakiej ulicy komornik?

    Targowa 33, Krzysztof Kokoszko.