  • 1. Data: 2007-09-29 11:25:51
    Temat: komornik
    Od: "Małgorzata" <g...@v...pl>

    Witam,

    Mama przegrala sprawe o zaplate, splacila calosc oprocz odsetek w wysokosci
    1600, zwrocala sie kilkakrotnie z pismem do wierzyciela z prosba i o
    rozlozenie na raty kwoty zadluzenia i o umorzenie odsetek ze wzgledu na
    trudna sytuacje materialna i klopoty zdrowotne (nie moze wykonywac zadnej
    dodatkowej pracy, ma emeryture) do dnia dzisiejszego nie otrzymala zadnej
    odpowiedzi, ale za to dostala pismo od komornika, ktory ma postanowienie
    sadu o egzekucje odsetek w wysokosci 1600 zl i dolicza sobie oplate w
    wysokosci 1300. I tutaj pojawia sie moje pytanie, czy w zwiazku z tym,ze
    komornik nigdy nie byl u mmay w domu, nie otrzymywala tez zadnych pism z tym
    zwiazanych, probowala dogadac sie z wierzyciem - brak odpowiedzi z jego
    strony. Czy mozna zlozyc skarge na czynnosci wykonywane przez komornika? Czy
    ma prawo zarzadac tak wysokiej kwoty oplaty egzekucyjnej w porownaniu z
    wysokoscia odsetek? Czy skladajac skarge na czynnosci do sadu bede musiala
    poniesc koszty w wysokosci ok 100 zl, czy mozna sie uchylic od tej zaplaty?
    Gosia

  • 2. Data: 2007-09-29 13:49:18
    Temat: Re: komornik
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Małgorzata wrote:

> [...]
    > dodatkowej pracy, ma emeryture) do dnia dzisiejszego nie otrzymala zadnej

    A niby dlaczego miałaby dostać? Wyrok zapadł i jest prawomocny.

> [...]
    > zwiazanych, probowala dogadac sie z wierzyciem - brak odpowiedzi z jego

    A co to komornika obchodzi? Czas na dogadywanie się z wierzycielem jest
    PRZED sprawą sądową.

    > strony. Czy mozna zlozyc skarge na czynnosci wykonywane przez komornika? Czy

    Niby dlaczego? Sama piszesz, że twoja mama zignorowała wyrok i nie
    zapłaciła zasądzonych odsetek. Teraz zapłaci jeszcze koszta egzekucji...

    Trzeba było pożyczyć matce na odsetki.

  • 3. Data: 2007-09-29 14:25:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Małgorzata wrote:
> [...]
    > zwiazanych, probowala dogadac sie z wierzyciem - brak odpowiedzi z jego
    > strony. Czy mozna zlozyc skarge na czynnosci wykonywane przez komornika?

    Nie.
    Brak odpowiedzi wierzyciela nie oznacza zgody.

    > Czy
    > ma prawo zarzadac tak wysokiej kwoty oplaty egzekucyjnej w porownaniu z
    > wysokoscia odsetek?

    A to już akiś fachowiec mający w głowie stawki komornika musiałby ci
    odpowiedzieć. Pewnie się taki znajdzie.

  • 4. Data: 2007-09-29 18:58:00
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Małgorzata napisał(a):
> [...]
    > poniesc koszty w wysokosci ok 100 zl, czy mozna sie uchylic od tej zaplaty?

    Wszystko w opisywanej sytuacji jest w porządku - brak spłaty
    wierzytelności umożliwia wierzycielowi skierowanie wniosku do komornika.
    Komornik wszczyna egzekucję i już w tym momencie nalicza sobie jej
    ustawowe koszty. Zazwyczaj pierwszą czynnością jest kontakt z dłużnikiem
    (jeśli wierzyciel nie wskazał dokładnie co ma komornik robić, bo jeśli
    wskazał, to komornik przystępuje do egzekucji od razu i dłużnik dowie
    się na przykład o zajętym koncie bankowym w momencie jego zajęcia albo
    nawet później). Tak więc skarga na czynności komornika jest nie na
    miejscu, ponieważ z opisu nie wynika, aby łamał prawo.

    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz. Koszt egzekucji komorniczej
    zależy między innymi od kwoty egzekwowanego świadczenia. Zazwyczaj jest
    to około 15% zadłużenia (nie mniej niż 1/10 minimalnego wynagrodzenia -
    art. 49 ustawy o komornikach sądowych i egzekucji). Tak więc od
    egzekwowanej kwoty 1600zł komornik powinien naliczyć około 240zł
    kosztów. Być może od tej zasady są wyjątki, ale najpierw przede
    wszystkim sprawdziłbym dokładnie skąd u komornika wzięła się kwota 1300
    tytułem kosztów egzekucyjnych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-09-29 19:14:00
    Od: "K. M" <d...@o...pl>

    Małgorzata pisze:
> [...]
    > poniesc koszty w wysokosci ok 100 zl, czy mozna sie uchylic od tej zaplaty?

    Wyrok jest, odsetki dla wierzyciela sie naleza jak psu zupa
    a co do kosztów to od kwoty 1600 zł to jest to okolo 200 zł, te 1300 zl
    to wg mnie bardzo watpliwa sprawa chyba ze sa to koszty adwokacke w
    procesie + adwokata w egzekucji + koszty klauzolowe + jakies koszty
    wezwań na co wierzyciel dostal postanowienie + oplata za przelew +
    koszty ewentualnych zaliczek o ktore wezwal komornik w celu znalezenia
    majtaku dluznika tj. zapytania do zus, zapytania o samochod, dojazd,
    zapytania o nieruchomość itp. wiekszosc kosztow powinna byc
    wyszegolniona na zawiadomieniu od komornika

  • 6. Data: 2007-09-30 17:32:01
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Sp ata nale no ci zaliczana jest najpierw na odsetki pó niej na
    nale no g ówn . Mo e by to tez przyczyn innej kwoty ni by si
    wydawa o Twojej mamie. W aktach komorniczych znajdziesz pe n
    informacje, o egzekwowanych nale no ciach.