  • 31. Data: 2016-08-29 22:53:46
    Temat: Re: komornicy kradna dane
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Gdybanie. Prawiłowy tunel VPN uniemozliwia jakiekolwiek włamania.

    Zakladanie VPN zaklada tez podlaczenie do publicznej sieci.

    Owszem, mozna przez wydzielony router.
    ---
    Zależy jakie atrybuty VPN wykorzystać

  • 32. Data: 2016-08-29 22:57:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    >https://niebezpiecznik.pl/post/wyciek-danych-milion
    ow-polakow-z-bazy-pesel/#a5
    >Ale jakiś czas temu pewien biznesmen - zwany najbogatszym komorniki w

    Czekaj czekaj - rzeczywisty komornik, czy tylko zwany ?

    >Polsce zwietrzył miliardowy interes... Co do tego było potrzebne?
    >Wspomniany już system Pesel, oraz dwa narzędzia, które komornikom
    >spadły
    >z nieba. Pierwszy to "Centralna informacja o rachunkach" (nowelizacja
    >prawa bankowego z 1 lipca 2016). Dzięki niej - jedno zapytanie do
    >bazy i
    >mamy kompletną listę rachunków bankowych dłużnika - obojętnie w jakim
    >banku, skoku, czy banku spółdzielczym - nic się nie ukryje, w
    >systemie

    To chyba nawet starsze, system Ognivo. Moze kiedys nie obejmowal
    wszystkich bankow, ale i tak mogl trafic.

> [...]
    >ruszy
    >jesienią. A potem już eldorado...
    >Kancelaria komornicza bierze dane milionów spraw z firmy inkaso -
    >nawet
    >z przed 20 lat... Pierwszy skrypt ustala aktualny adres. Potem jest
    >drukowane wezwanie do zapłaty (bez żadnych danych wierzyciela,
    >wyliczeń
    >itp. "maksymalny hardkor"). Jak nie zapłaci - to odpytanie o rachunek
    >bankowy, a następnie elektroniczne zajęcie. I nikt nie sprawdza i nie
    >weryfikuje czy należność nie jest przeterminowana, jak są naliczane

    Zaraz zaraz - a owa kancelaria komornicza nie potrzebuje papieru z
    sadu ?
    Tak od sobie zadziala na podstawie wniosku z firmy windykacyjnej ?

    >Tytuł wykonawczy raczej muszą najpierw uzyskać i wtedy sądy powinny
    >badać, ale jak tego nie robiły tak pewnie dalej nie będą.

    No wlasnie - czyli sprawa przez sad musi przejsc.
    Tam sie spotka z protestem - chyba, ze ktos mieszka pod innym adresem
    niz zameldowania i pism nie odbiera.

    A patrzac na pogrozki Ziobry - jedna zbyt ambitna egzekucja i komornik
    moze skonczyc na bruku.
    Co akurat popieram :-)

    J.

  • 33. Data: 2016-08-30 01:18:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-08-29 o 19:46, witek pisze:

    > to ma sens.

    Po co wykradać dane, skoro to samo mógłby zrobić sam wierzyciel w ramach
    normalnej procedury postępowania egzekucyjnego?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2016-08-30 01:28:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-16 o 01:18, Liwiusz pisze:

    > Po co wykradać dane, skoro to samo mógłby zrobić sam wierzyciel w ramach
    > normalnej procedury postępowania egzekucyjnego?

    Toteż sądzę, że "wykradanie danych" jest wymyłem dziennikarzy. Osobną
    ciekawostką stanowi, po co im takie masowe dane. Pół biedy,jeśli po
    prostu postanowili sobie robić jakieś analizy w celu odnajdowania mienia
    mogącego podlegać egzekucji. Ale możliwości może być sporo.

  • 35. Data: 2016-08-30 01:42:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > prostu postanowili sobie robić jakieś analizy w celu odnajdowania mienia
    > mogącego podlegać egzekucji. Ale możliwości może być sporo.

    I czy to w ogóle jest niebezpieczne. Są państwa (w EU), gdzie takie dane
    są jawne. Ba, nawet można się dowiedzieć ile zarabia nasz sąsiad. I nic.
    IMHO mamy zbytnie zafiksowanie w temacie ochrony danych osobowych.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2016-08-30 04:07:50
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2016-08-29 o 09:27, J.F. pisze:

    > Z wirusami nie wygrasz :-)
    >
    > J.

    Dzisiaj przeczytałam, ale wkleić tekstu się normalnie nie da:
    http://www.o2.pl/hot/dane-pesel-sa-bezpieczne-to-nie
    -byla-kradziez-6031358292755073a

    --
    animka

  • 37. Data: 2016-08-30 07:12:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-16 o 01:42, Liwiusz pisze:

    > I czy to w ogóle jest niebezpieczne. Są państwa (w EU), gdzie takie dane
    > są jawne. Ba, nawet można się dowiedzieć ile zarabia nasz sąsiad. I nic.
    > IMHO mamy zbytnie zafiksowanie w temacie ochrony danych osobowych.

    Moim zdaniem mamy.

  • 38. Data: 2016-08-30 07:47:21
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Moim zdaniem mamy.

    A przegięcie w którą stronę jest groźniejsze?

    --
    A. Filip
    Dobra rada nigdy nie jest za późną. (Przysłowie polskie)

  • 39. Data: 2016-08-30 09:07:45
    Od: Donkey Kong <d...@k...com>

    Sebastian Biały wrote:

    > Ale one nie zostały zhackowane w celu wyciagnięcia danych. Mialy tylko
    > zniszczyć wirowki. To zupełnie inny i znacznie bardziej skomplikowany
    > problem jak *wydobyć* dane z takiego komputera. W Iranie mial się tylko
    > dostać na komputer.

    Zniszczyć wirówki czy uzyskać dostęp do danych - co za róznica ;)

    O to to to!

    --

    Mr Kong, Donkey Kong.

  • 40. Data: 2016-08-30 09:15:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak?
    To napisz krok po kroku:
    Uzyskanie przez wierzyciela numeru Pesel dłużnika oraz wszelkich adresów dłużnika
    ujawnionych w bazie Pesel.

    -----