  • 221. Data: 2010-05-07 11:43:21
    Temat: Re: kolizja, jak sie broniae
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hs0rjd$7lb$...@n...onet.pl...

    > piszesz... Jak dla mnie, przy braku dodatkowych danych i przy domniemaniu
    > niewinnosci, winny jest policjant,

    tak, ale tylko zlamania przepisu dotyczacego lini ciaglych

  • 222. Data: 2010-05-07 11:47:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > tak, ale tylko zlamania przepisu dotyczacego lini ciaglych

    Ale złamanie tego przepisu było przynajmniej jednym (jeśli nie jedynym)
    z powodów kolizji. O innych powodach właśnie nie możemy za dużo
    powiedzieć (możemy co najwyżej dywagować), ze względu na brak bardziej
    szczegółowej wiedzy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 223. Data: 2010-05-07 11:53:26
    Temat: Re: kolizja, jak się bronić
    Od: Smok Eustachy <s...@e...pl>

    Dnia Fri, 07 May 2010 10:43:27 +0200, szerszen napisał(a):

    > zacznijmy od poczatku,
    > jada dwa auta jedno za drugim,
    Nieudowodnione. Jest powazna luka na pół kilometra

    > to z tylu jedzie
    > szybciej, chce wyprzedzic to z przodu, jesli to skrecajacy wykonuje
    > manewr pierwszy, to tezn za nim bedzie raczej staral sie pozostac

    Nieupoważnione.W sumie to urojenie.

    na
    > swoim pasie i hamowac, a nie kontynuowac jego zmiane, bo tam sie nie
    > zmiesci napewno, co oznacza, ze nawet jesli by sie nie wyrobil z
    > predkoscia, walilby bardziej w tyl auta, lub nawet zmiescil sie za juz
    > skrecajacym

    A różnica prędkości jaka była? Ten przejechał 2 m a tamten 80.

    > nikmomu niczego nie przypisuje i nie odmawiam, wznioskuje jedynie na
    > podstawie pelnoletniego doswiadczenia za kierownica oraz przepisow

    Przypisujesz.

    --
    Smok Eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 224. Data: 2010-05-07 12:22:52
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości

> [...]
    > powodów kolizji. O innych powodach właśnie nie możemy za dużo powiedzieć
    > (możemy co najwyżej dywagować), ze względu na brak bardziej szczegółowej

    Cieszę się bardzo, że doszliście Panowie do porozumienia ;-). Czyli jest
    przepis "dotyczący linii ciągłych" który został złamany. Czy któryś z Was
    potrafi go wskazać, czy tak sobie gadamy? Albo inaczej: jak wg. Szanownych
    Panów Prawników powinien wyglądać zarzut postawiony wyprzedzającemu?

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 225. Data: 2010-05-07 12:40:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Gray pisze:

> [...]
    > Was potrafi go wskazać, czy tak sobie gadamy? Albo inaczej: jak wg.
    > Szanownych Panów Prawników powinien wyglądać zarzut postawiony

    Nie jestem prawnikiem, ale złamany zostal przepis z rozporządzenia
    Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia
    31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. § 86 punkt 5:
    "5. Znak P-4 "linia podwójna ciągła" rozdziela pasy ruchu o kierunkach
    przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania
    na nią.", co było przyczyną kolizji (a przynajmniej jedną z przyczyn).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 226. Data: 2010-05-07 12:43:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hs0ujl$fqi$...@n...onet.pl...

    > Ale złamanie tego przepisu było przynajmniej jednym (jeśli nie jedynym) z
    > powodów kolizji.

    otoz wlasnie nie

    gdyby tamten nie skrecil, nie doszloby do kolizji

    za linie nalezy mu sie mandat wg taryfikatora i tyle

  • 227. Data: 2010-05-07 12:47:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > otoz wlasnie nie
    >
    > gdyby tamten nie skrecil, nie doszloby do kolizji
    >
    > za linie nalezy mu sie mandat wg taryfikatora i tyle

    Cały czas - nie mając większej ilości danych przyjmujesz pewne
    założenie, które może być prawdziwe, ale niekoniecznie....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 228. Data: 2010-05-07 12:54:29
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 7 May 2010 14:43:02 +0200, szerszen napisał(a):

    > otoz wlasnie nie
    >
    > gdyby tamten nie skrecil, nie doszloby do kolizji

    Zmiana kierunku ruchu nie jest zabroniona.
    Przekraczanie linii ciągłej tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 229. Data: 2010-05-07 13:03:49
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hs11ok$pad$1@news.onet.pl...

> [...]
    > przeciwnych i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na
    > nią.", co było przyczyną kolizji (a przynajmniej jedną z przyczyn).

    Bardzo dobrze. Dziękuję, nie spodziewałem się ;-). Dotarłeś do przepisów
    szczegółowych. Aby postawić zarzut powinieneś odnieść się do przepisów KW
    oraz odpowiednio Pord (tips no tricks), czyli bardziej ogólnych bo to jest
    podstawą. Graj dalej ;-). Wybacz kolokwialną formę ;-).

    Pzdr.
    --
    Gray

  • 230. Data: 2010-05-07 13:10:01
    Temat: Re: kolizja, jak sie bronia
    Od: "Gray" <n...@a...com>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Zmiana kierunku ruchu nie jest zabroniona.
    > Przekraczanie linii ciągłej tak.

    No i tak byłoby wszystko jasne. Wszystko w prawie umocowane. Ale kogo to
    obchodzi ;-). Sponsor jest potrzebny ;-)

    Pzdr.
    --
    Gray