  • 1. Data: 2006-08-24 02:13:29
    Temat: kolizja i brak dokumentow
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Slyszalem nastepujaca historie...

    Znajomy wyjechal do pracy samochodem i chwile pozniej mial kolizje -
    ewidentnie nie z jego winy. Przyjechala policja - wezwana pro forma -
    bo uszkodzenia dosc znaczne, okazalo sie ze nie wzial ze soba
    dokumentow. Ani prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego. Niczego. Chwile po
    zazadaniu przez Policje dokumentow - i przyznaniu sie do "ich
    zapomnienia" przybyla kawaleria z dokumentami. Mimo ze z papierami
    wszystko bylo ok, policjant wypisal slony mandat za jazde bez
    dokumentow, argumentujac ze w czasie kolizji kierowca tych dokumentow
    nie posiadal.

    Czy takie postepowanie policjanta drogowki ma uzasadnienie?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2006-08-24 03:50:35
    Temat: Re: kolizja i brak dokumentow
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasek wrote:

> [...]
    > nie posiadal.
    >
    > Czy takie postepowanie policjanta drogowki ma uzasadnienie?

    Nie miał przy sobie dokumentów? Nie miał. Kierował pojazdem? Kierował.
    Dostał mandat za kierowanie pojazdem bez właściwych dokumentów? Dostał.

    Czego nie rozumiesz?

  • 3. Data: 2006-08-24 04:10:23
    Od: "drill" <a...@b...cc>

    dostal mandat bo nie mial.... to ze mu je dostarczono sprawilo tylko ze auta
    mu nie sciagneli na lawecie na parking policyjny...

    pzdr
    drill

  • 4. Data: 2006-08-24 04:18:27
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasek wrote:
> [...]
    > nie posiadal.
    >
    > Czy takie postepowanie policjanta drogowki ma uzasadnienie?

    zdaje się, że słony mandat "za niemanie" dokumentów to chyba 50 zł góra.

  • 5. Data: 2006-08-24 05:56:50
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu witek porozsypywal nastepujace haczki:
    > zdaje się, że słony mandat "za niemanie" dokumentów to chyba 50 zł góra.
    To jest za nieposiadanie przy sobie prawka. Nie wiem jak jest za
    nieposiadanie dowodu rejestracyjnego. A za nieposiadanie OC jest chyba
    wiekszy
    --
    badzio

  • 6. Data: 2006-08-24 06:10:39
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 24-08-2006 o 05:50:35 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Nie miał przy sobie dokumentów? Nie miał. Kierował pojazdem? Kierował.
    > Dostał mandat za kierowanie pojazdem bez właściwych dokumentów? Dostał.
    > Czego nie rozumiesz?

    W pewnym sensie, jest cos czego mozna by sie przyczepic. Fakt posiadania
    ... nigdy nie moglem dojsc czym sie rozni posiadanie dokumentu a np.
    posiadanie samochodu czy mieszkania. Jesli policjant mnie zapyta czy mam
    mieszkanie, to nie musze go miec przy sobie zeby mu pokazac. Dlaczego
    mialbym miec przy sobie dokumenty. Policjant przeciez moze sam sprawdzic
    czy te dokumenty faktycznie posiadam, czy mam prawko, wazne OC ...

    Oczywiscie, jak zawsze, fantazjuje ... ale jaka jest definicja
    'posiadania'?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2006-08-24 07:08:10
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]
    > czy te dokumenty faktycznie posiadam, czy mam prawko, wazne OC ...
    >
    > Oczywiscie, jak zawsze, fantazjuje ... ale jaka jest definicja

    są różne
    ale są całkowicie nieistotne, bo art.95 kw wcale nie posługuje się
    pojęciem posiadania

    KG

  • 8. Data: 2006-08-24 07:37:56
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > nieposiadanie dowodu rejestracyjnego. A za nieposiadanie OC jest chyba
    > wiekszy

    Jest, ale to chyba za nieposiadanie w senie nie wykupienia a nie
    niepokazania polisy policjantowi

  • 9. Data: 2006-08-24 08:22:23
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > zdaje się, że słony mandat "za niemanie" dokumentów to chyba 50 zł góra.

    za brak dokumentow (przy sobie)
    bodajze od 50 do 100 zł za kazdy, nie wiecej niz 250
    czytalem o tym na poczatku lipca , jak znajde to podam dokladnie co i jak

  • 10. Data: 2006-08-24 11:46:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jasko Bartnik wrote:

    > mieszkanie, to nie musze go miec przy sobie zeby mu pokazac. Dlaczego
    > mialbym miec przy sobie dokumenty.

    Bo tak nakazują przepisy.