  • 131. Data: 2015-04-06 22:15:42
    Temat: Re: kolejna kontrola policyjna
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Piotr Kosewski"

    ..
    Meldunek "zachodnioeuropejski" to po prostu informacja dla
    administracji, gdzie można się Ciebie spodziewać, czyli gdzie np.
    odbierasz pocztę. Mówimy o zupełnie innych ideach, choć w PL
    nazywamy je podobnie.
    ---
    A w Polsce to miejsce do którego jesteś uwiązany by odbierać pocztę. Hasło:
    doręczenie zastępcze

  • 132. Data: 2015-04-06 22:58:38
    Od: Piotr Rogoza <i...@w...eu>

    Dnia Thu, 02 Apr 2015 02:37:11 +0200, Titus_Atomicus napisał(a):

    > Witam,
    > Znowu - wracalem sobie do domu - godzina 2:00 w nocy, uliczka o ruchu
    > uspokojonym 30km/h, ja na holendrze.
    > Doscignal mnie patrol policji zmotoryzowany.
    > Znowu sprawdzanie trzezwosci alkomatem, wylegitymowanie i pytanie co mam
    > w plecaku. Wszytsko w miare kulturalnie, ale dlaczego wobec mnie akurat
    > powzieli podejrzenia ('mogl pan byc zlodziejem')? Bylem jedynym
    > rowerzysta w okolicach. Samochodziarzy tak czesto nie sprawdzaja. Mowili
    > ze realizuja polecenie przelozonych.
    > Jakie to polecenie? Sprawdzanie rowerzystow w powanym wieku w srodku
> [...]
    Nie wiem czy było bo wątek się trochę rozrósł a nie śledzę go już:
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,36474,title,Odchodzacy-f
    unkcjonariusz-ujawnia-
    jak-naprawde-wyglada-praca-w-policji,wid,17410338,wi
    adomosc.html?
    ticaid=114a46

    --
    piecia aka dracorp

  • 133. Data: 2015-04-06 23:08:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-04-15 o 22:15, re pisze:

> [...]
    > nazywamy je podobnie.
    > ---
    > A w Polsce to miejsce do którego jesteś uwiązany by odbierać pocztę.

    W niektórych wypadkach, jak nie podajesz adresu, to za doręczone uważa
    się pismo pozostawione w katach sprawy. Ostrożnie bym do tych rewelacji
    podchodził.

  • 134. Data: 2015-04-06 23:25:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-04-15 o 22:58, Piotr Rogoza pisze:

> [...]
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,36474,title,Odchodzacy-f
    unkcjonariusz-ujawnia-
    > jak-naprawde-wyglada-praca-w-policji,wid,17410338,wi

    Bzdurzy i konfabuluje silnie. Jakoś ci policjanci rozliczani być muszą.
    Nikt nie twierdzi, że obecny system jest doskonały, choć wiele się
    zmieniło za ostatnie kilkadziesiąt lat - moim zdaniem na lepsze. Zgoda,
    że rozliczanie po ilości wręczonych mandatów, czy legitymowaniach nie
    jest doskonałe, ale nie zapominajmy, że cały czas to rozliczanie jest
    względem innych kolegów w danej jednostce. A zatem skoro facet noc
    wcześniej mógł wylegitymować 10 podejrzanych, to następnej nocy powinno
    się osiągnąć podobny poziom.

    Oczywiście praktyka zna tu rożne odstępstwa. W deszczową noc
    przechodniów mało. Jak siarczysty mróz, to też. Za to w letnią ciepłą
    noc szwenda się ludzi masa, tak,że trudno tego bardziej podejrzanego
    wybrać. Ale nikt tych policjantów nie rozlicza po każdej nocy. Te
    tabelki są robione w zestawieniach miesięcznych.

    I na koniec - w Policji pod tym względem nie jest źle. Popatrzcie co się
    stało ze Strażami Miejskimi / Gminnymi gdy dochód z mandatów zaczął
    spływać bezpośrednio do kas gmin.

  • 135. Data: 2015-04-07 01:42:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > jest doskonałe, ale nie zapominajmy, że cały czas to rozliczanie jest
    > względem innych kolegów w danej jednostce. A zatem skoro facet noc

    Tudzież względem narzuconych norm do wyrobienia.

    Wydaje mi się, że problemem jest wciskanie do policji na siłę
    najbardziej idiotycznych norm i procedur z korporacji. I tak oto
    powstają takie idiotyczne pomysły jak z góry narzucone normy ilościowe
    "do wyrobienia", likwidowanie komisariatów tam, gdzie przestępczość
    spadła - tylko dzięki "zbyt dobrej" pracy policjantów albo komisariaty
    czynne od 8 do 20 i w pozostałych godzinach kompletnie puste.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 136. Data: 2015-04-07 02:01:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07-04-15 o 01:42, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > spadła - tylko dzięki "zbyt dobrej" pracy policjantów albo komisariaty
    > czynne od 8 do 20 i w pozostałych godzinach kompletnie puste.

    Wiele prawdy w tym jest, co piszesz. Choć dziś, gdy niemal każdy ma
    samochód, a jak nie ma, to może przyjechać autobusem albo taksówka, to
    znaczenie tych rozsianych po terenie małych jednostek jakby trochę
    zmalało. Policjanci powinni działać w terenie. A ci, co siedzą za
    biurkiem, to nie ma większego znaczenia, gdzie siedzą. W Czechach mają
    jedno stanowisko kierowania na cały kraj - fakt, że mniejszy, niż
    Polska, ale jednak. Policjant przychodząc do służby melduje jej
    rozpoczęcie i wyjeżdża w teren. Da się? Takie rozwiązanie ma kilka
    zalet. Przykładowo rozwiązanie problemów językowych. Na tym stanowisku
    jest kilku policjantów władających rożnymi językami. Po prostu przełącza
    się na tego,który włada Twoim.

  • 137. Data: 2015-04-07 02:32:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > zmalało. Policjanci powinni działać w terenie. A ci, co siedzą za
    > biurkiem, to nie ma większego znaczenia, gdzie siedzą. W Czechach mają

    W terenie - zgoda.

    Ale lokalne komisariaty też muszą być. Nie każdy jest młody, sprawny,
    zdrowy i zmotoryzowany żeby dotrzeć na komendę 100km dalej.

  • 138. Data: 2015-04-07 08:45:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-07 o 02:32, Andrzej Lawa pisze:

    > W terenie - zgoda.
    >
    > Ale lokalne komisariaty też muszą być. Nie każdy jest młody, sprawny,
    > zdrowy i zmotoryzowany żeby dotrzeć na komendę 100km dalej.

    Może tam niczego nie trzeba załatwiać "na komendzie"?

    --
    Liwiusz

  • 139. Data: 2015-04-07 10:54:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Apr 2015, Robert Tomasik wrote:

    > W niektórych wypadkach, jak nie podajesz adresu, to za doręczone uważa się
    > pismo pozostawione w katach sprawy.

    Dotąd jasne.

    > Ostrożnie bym do tych rewelacji podchodził.

    O jakie niby "rewelacje" chodzi, bo się zgubiłem?

    pzdr, Gotfryd

  • 140. Data: 2015-04-07 11:00:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Apr 2015, re wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    <...tu kto inny, ale wrotki brak:...>
    > --- Po jezdni ?
    >
    > A jest obowiązek teleportowania się przez jezdnię przy
    > przekroczeniu 0,8 promila?
    > ---
    > Jest, nazywa się to przejście dla pieszych

    Trzeba Cię koniecznie z Cavallino (na .samochody) skontaktować.
    Masz szansę dowiedzenia się, że przejście dla pieszych to
    jezdnia, i to (dowiedzenia się) dobitnie :P, bo wersja odesłania
    (Ciebie) do PoRD jest mało efektowna ;)

    Oczywistą oczywistość w postaci kilometrów dróg na których przejść
    nie ma (bo i sensu nie ma) pomijam.

    pzdr, Gotfryd