  • 51. Data: 2018-04-21 11:00:40
    Temat: Re: kolejna gwiazda youtuba
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-04-18 o 07:14, Shrek pisze:

    > Ale co to obchodzi kierowcę co i gdzie ma pieszy od swojej strony?

    Pozostaje mi mieć nadzieję, że nie jesteś kierowcą.

  • 52. Data: 2018-04-21 11:06:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-04-18 o 08:44, Marcin Debowski pisze:

    > Ok, ale stamtąd nie ma za specjalnie możliwości obserwowania policjanta.
    > Co w takiej sytuacji?

    Stając na końcu tej wysepki przy pojeździe serwisowym chyba dało się.
    Moim zdaniem intencją ustawienia tej serwisówki w ten sposób było
    uniemożliwienie przejścia pieszym. Na ile nieudolnie to uczyniono, to
    już inna sprawa.

    > Tak? I jest to wiedza powszechna? Serio pytam.

    Trudno mi powiedzieć, ale w każdym razie powinna być.

    > MZ nie powinien, bo powstała sytuacja, w której nie da się tego
    > policjanta obserwować.

    Kierujący widzą. Kwestią otwartą jest legalność przechodzenia przez
    pieszych.

    > A jaki jest formalny wymóg (np. oznaczenia - dla pieszych) wyłączenia
    > przejścia z ruchu i czy w tej konkretnej styuacji pieszy powinien
    > domniemywac, że przejscie jest wyłączone?

    Z poziomu kamery pojazdu nie widzimy, co tam było od strony pieszego.
    Odnoszę wrażenie, że tam była sytuacja kryzysowa. Awaria sygnalizacji na
    ruchliwym skrzyżowaniu. Remont organizowany ad hoc. Moze były jakieś
    niedociągnięcia.

    Filmujący nieświadomie chcąc pomóc wygenerował bardzo niebezpieczną
    sytuację, a policjanta poniosły nerwy, bo miał tego świadomość.

  • 53. Data: 2018-04-21 11:10:28
    Od: Kviat

    W dniu 2018-04-21 o 07:47, Shrek pisze:

    > Raczej nie dostaniesz.

    To była ironia.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 54. Data: 2018-04-21 11:10:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-04-18 o 07:36, Shrek pisze:

    > Ok - to może mieć sens, jednocześnei obok twierziłeś, że przejścia nie
    > ma bo stoi na nim samochód serwisowy. Czyli tak naprawdę nie wiadomo co
    > ustawiacz miał na myśli, skoro my nie jesteśmy do tego zgodni a czasu
    > mamy w bród i dostęp do netu. Kierowca miał nietypową sytuację i kilka
    > sekund na podjęcie decyzji. Czyli oznakowanie jest do dupy,

    Na filmie nie widzimy tego oznakowania, więc twierdzenie, że jest "do
    dupy" jest twierdzeniem "od czapy". Ja bym uznał, ze przejście jest
    wyłączone z ruchu, skoro serwisówka go blokuje. Powinien być znak B-41,
    co by ostatecznie wyąłczało wątpliwości, ale z poziomu kamery nie da się
    stwierdzić, czy był.

    > Ciekawe jak skoro jest oni niewidowczny?

    Po pierwsze nie powinna tam leźć, bo idąc generowała zagrożenie. Jak
    oznakowanie jest niejednoznaczne, to nie pchasz się z dzieckiem w wózku.
    Kierowca ratował, jak umiał najlepiej, ale niechcący wygenerował bardzo
    niebezpieczną sytuację.

  • 55. Data: 2018-04-21 11:23:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Moim zdaniem intencją ustawienia tej serwisówki w ten sposób było
    > uniemożliwienie przejścia pieszym. Na ile nieudolnie to uczyniono, to

    Raczej nie. Zobacz jak idzie ta cała gondola, jest w sumie w dość
    dziwnej pozycji bo od tyłu sygnalizatora przechodząc pod jego spodem,
    ale jakby ustawili ją odwrotnie to wóż znalazłby się w obrębie zjazdu ze
    skrzyżowania.

> [...]
    >
    > Filmujący nieświadomie chcąc pomóc wygenerował bardzo niebezpieczną
    > sytuację, a policjanta poniosły nerwy, bo miał tego świadomość.

    Wiem do czego pijesz i zgadzam się, że pewne ryzyko istniało, ale w
    sumie to inne pojazdy, po pierwsze miały obowiązek się dostosowac,
    widząc że ktoś przepuszcza pieszych, a po drugie lewy skrajny jest do
    skrętu w lewo dodatkowo z policjantem od frontu. Nikt w takiej sytuacji
    nie zaszaleje.

    --
    Marcin

  • 56. Data: 2018-04-21 11:23:18
    Od: Kviat

    > Stosując tę zasadę gość wygenerował o wiele niebezpieczniejszą sytuacje,
    > w której piesza mogła po prostu zginąć potrącona przez kolejny samochód.

    Sugerujesz, że jak z lewej strony (lewej nagrywającego) wyskoczyłby
    samochód i potrącił kobietę z wózkiem na przejściu dla pieszych, to
    winny byłby nagrywający, bo stworzył niebezpieczną sytuację, poprzez
    zastosowanie zasady szczególnej ostrożności?
    Tylko się upewniam, czy dobrze zrozumiałem, to co napisałeś.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 57. Data: 2018-04-21 12:33:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pozostaje mi mieć nadzieję, że nie jesteś kierowcą.

    Rozwiniesz? Kierowca patrzy na swoje znaki a nie zatrzymuje się, wsiada,
    obchodzi skrzyżowanie i już wie. Dla kierowcy widać przejście, więc jest
    to dla niego przejście.

    Mam nadzieję, że nie kierujesz ruchem z takim podejściem, że kierowca ma
    brać pod uwagę, znaki których nie widzi i nie są przeznaczone dla niego.

    Shrek

  • 58. Data: 2018-04-21 12:35:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak? I jest to wiedza powszechna? Serio pytam.

    Wiedza nie jest powszechana może, ale jak policjant prawidłowo kieruje
    ruchem, to jest to tak intuicyjne, że nie trzeba się tego specjalnie uczyć.

    Shrek

  • 59. Data: 2018-04-21 12:41:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Moim zdaniem intencją ustawienia tej serwisówki w ten sposób było
    > uniemożliwienie przejścia pieszym. Na ile nieudolnie to uczyniono, to

    Mogę się mylić, ale intencją ustawienie serwisówki akurat tam było, że
    dosięgną zwyżką do sygnalizatora:P Koniec teorii.

    > Kierujący widzą. Kwestią otwartą jest legalność przechodzenia przez
    > pieszych.

    Znów idziesz w kierunku śmieszności.

    > Filmujący nieświadomie chcąc pomóc wygenerował bardzo niebezpieczną
    > sytuację, a policjanta poniosły nerwy, bo miał tego świadomość.

    Jak policjant miał tego świadomość, to tworzy niebezpieczne sytuacje, to
    niech ma pretensje do siebie a nie tych co ich na niebezpieczeństwo naraża.

    Shrek

  • 60. Data: 2018-04-21 12:54:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na filmie nie widzimy tego oznakowania, więc twierdzenie, że jest "do
    > dupy" jest twierdzeniem "od czapy".

    Na filmie widzimy dokladnie to, co widzi uczestnik ruchu przejeżdzając
    przez to skrzyżowanie. Komplet dostępych informacji. Wszystko. Nic
    więcej nie ma specjalnie znaczenia. Uściślając - widzimy przejście dla
    pieszych. Teorie, że może przejście dla pieszych nie jest przejściem dla
    pieszych są z palca wyssane.

    > Ja bym uznał, ze przejście jest
    > wyłączone z ruchu, skoro serwisówka go blokuje. Powinien być znak B-41,
    > co by ostatecznie wyąłczało wątpliwości, ale z poziomu kamery nie da się
    > stwierdzić, czy był.

    Skoro z poziomu kamery go nie było, to dla kierowcy nie ma on żadnego
    znaczenia. Nawet gdyby istniał.

    > Po pierwsze nie powinna tam leźć, bo idąc generowała zagrożenie.

    A na jakiej podstawie ma stwierdzić, że generuje zagrożenie, bo kulson
    postanowił kierować ruchem w miejscu niewidocznym dla uczestników tego
    ruchu. Czep się kulsona co nieudolnie robi swoją robotę, a nie tych
    których wystawia na zagrożenie.

    > Jak
    > oznakowanie jest niejednoznaczne, to nie pchasz się z dzieckiem w wózku.

    Onakowanie jest jednoznaczne - tam jest przejście dla pieszych. To że
    ktoś na nim zaparkował tego nie zmienia.

    > Kierowca ratował, jak umiał najlepiej, ale niechcący wygenerował bardzo
    > niebezpieczną sytuację.

    Niebezpieczną sytuację wygenerował kulson kierując ruchem, którego nei
    był w stanie ogarnąć. Bez kulsona nie byłoby problemu.

    Shrek.