  • 41. Data: 2007-12-23 12:20:32
    Temat: Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Od: "jaQbek" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
    news:fkl590$d2p$1@news.onet.pl...
    > samochody też miały zieloną strzałkę...
    Tak się składa, że ten kodeks drogowy, na który się tak powołujecie, mówi
    jasno i wyraźnie: jeśli chce skręcić w prawo i mam zieloną strzałkę (nie
    mylić ze światłami kierunkowymi), to mam ZASRANY OBOWIĄZEK zatrzymać się, i
    dopiero gdy upewnię się, że mogę wjechać w drogę z pierwszeństwem, skręcam.
    Pokażcie mi, ilu kierowców się do tej zasady stosuje, a ilu traktuje zielona
    strzałkę przy czerwonym świetle, jak zieloną strzałkę kierunkową.

  • 42. Data: 2007-12-23 12:20:35
    Od: PSYLO <p...@o...pl>

    jaQbek pisze:
    > Przejścia dla pieszych są zazwyczaj
    > tworzone w miejscach, które widać przynajmniej z odległości drogi hamowania.

    Mało widziałeś...

    --
    _PSYLO_ | http://www.cafepc.pl
    GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

  • 43. Data: 2007-12-23 12:21:48
    Od: "jaQbek" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@o...p> napisał w wiadomości
    > To forum o prawie, wiec chcialem zapytac o przepisy. Co w opisanej
    > sytuacji mu grozi? Jaka odpowiedzialnosc karna?
    Nieumyślne spowodowanie śmierci.

  • 44. Data: 2007-12-23 12:28:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek pisze:

    [ciach ...]

    Nie bredź.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 45. Data: 2007-12-23 13:16:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 23 Dec 2007 09:12:18 +0100, Dykus napisał(a):

    > Zgadza się, ale i kierujący pojazdem ma obowiązek zatrzymania się, gdy
    > widzi kogoś czekającego przed przejściem dla pieszych.

    Nie ma takiego obowiązku. Pieszy może wejść na jezdnię dopiero wtedy, kiedy
    nic nie jedzie, a jeśli jedzie - to jego wejście nie utrudni ruchu tym
    pojazdom i nie zmusi ich do nagłego hamowania.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 46. Data: 2007-12-23 13:21:35
    Od: "Piotr" <p...@o...p>

    Użytkownik "jaQbek" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Piotr" <p...@o...p> napisał w wiadomości
    > Nieumyślne spowodowanie śmierci.

    Ile za to grozi?
    Rozumiem w jakiej sytuacji znalazla sie rodzina ofiary i absolutnie tego nie
    neguje. Nie wazne czy miala 20 czy 70 lat, to jest czlowiek i ma takie samo
    prawo zyc jak kazdy inny. Przykro mi ze zaistniala taka sytuacja. Kolega
    strasznie to przezywa. Nie wiemy do konca co i jak, bo nie mamy z nim
    kontaktu. Wszystko co wiemy to z jednego telefonu zaraz po wypadku.

    Myslalem, ze ktos powie cos konkretnego, cos prawnego, a wy jak zawsze
    sprowadzanie dyskusje na inny tor i zaczynacie sie przepychac kto ma racje i
    jak to jest. Nie rozumiem tego.

    Pozdrawiam.

  • 47. Data: 2007-12-23 14:22:55
    Od: Seven <...@z...com>

    "jaQbek" <a...@s...pl> wrote in news:fklj6j$oqf$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > w Czechach pieszy ma zawsze pierwszeństwo na
    > przejściu, o ikle nie ma czerwonego światła

    W Szwecji pieszy ma ZAWSZE pierwszenstwo NAWET NA CZERWONYM (kiedy przechodzi
    na swoim czerwonym to i tak ma pierwszenstwo).
    Bylem - widzialem!!!

    --
    Seven

    Najlepsze rzeczy sa ZA DARMO - na przyklad MADROSC...

  • 48. Data: 2007-12-23 14:24:39
    Od: Seven <...@z...com>

    Dykus <d...@S...pl> wrote in news:fkl590$d2p$1@news.onet.pl:

    > A, ze miala zielone... samochody tez mialy zielona
    > strzalkę...

    ale pomimo strzalki PIERWSZENSTWO maja ci ktorzy maja REGULARNE zielone!!!

    Tak samo jak PIERWSZENTWO ZAWSZE MA PIESZY NA PASACH!!!

  • 49. Data: 2007-12-23 14:29:06
    Od: Seven <...@z...com>

    Tomasz Motyliński <m...@w...eu> wrote in
    :

    > A powazniej, jak widzisz czlowieka z laska dla niewidomych
    > reagujesz inaczej niz jak widzisz pieszego "zdrowego".

    a czy jest OBOWIAZEK NOSZENIA LASKI???

    a moze rowniez OPASKI Z GWIAZDA DAWIDA, he?!?

    > A jak nie widzisz w
    > ogóle pieszego a ten nagle pojawia się przed maska (zza stojacego autobusu,
    > zywoplotu, drzewa) to juz w ogóle nie ma o czym mówic. Przepis ma o tyle
    > racje bytu, ze samochodu nie da się zatrzymaz wciskajac pauze.

    Jak jedziesz 50km/h to zahamujesz!
    Tym bardziej, ze przepis wymaga takiego zachowania kiedy jest znak
    ostrzegawczy o przejsciu dla pieszych.
    Tym bardziej, ze tam gdzie sa przejscia dla pieszych zwykle OBOWIAZUJE
    OGRANICZENIE DO 50km/h - ale i tak WSZYSCY JADA >100 km/h !!!

  • 50. Data: 2007-12-23 14:33:02
    Od: Seven <...@z...com>

    "Piotr" <p...@o...p> wrote in news:fkk0b8$a9i$1@news.onet.pl:

    > kolega jechal autem, na przejsciu dla pieszych potracil kobiete, zginela
    > na miejscu
    > nie pil alkoholu, nigdy nie byl karany, jest jedynym zywicielem rodziny,
    > ma male dziecko 3 letnie..
    >
    > co mu moze grozic???
    > prosze o jakas odpowiedz!!!

    do konca sowich dni nie przestawac myslec JAK ZADOSC-UCZYNIC RODZINIE OFIARY
    w nastepstwie TRAGEDII jaka SPRAWIL komus...