  • 241. Data: 2007-12-26 00:06:30
    Temat: Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1r1gtz6bf6s75.1j31caczq9gcn.dlg@40tude.net...

    > Da sie:)

    Udowodnij. Pamiętaj, co wniósł do nauki niejaki Niuton. Już wiele lat temu.

  • 242. Data: 2007-12-26 00:11:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W ogole nie postawie przed samochodem, bo postawie poza torem jego ruchu.

    Jeśli postawisz stopę na przejściu dla pieszych w momencie, gdy samochód
    będzie na tyle blisko, że bez ostrego hamowania zatrzymać się nie może, to
    popełnisz wykroczenie niezależnie od miejsca postawienia tej stopy. Co
    więcej śmiem twierdzić, że podobne wykroczenie popełniają osoby wchodzące
    na przejście w momencie, gdy samochód stoi przed nim, albowiem pomimo tego,
    ze się on nie rusza, to znajduje się w ruchu w rozumieniu przepisów i bez
    wątpienia jest bezpośrednio przed przejściem.

    To powinno działać tak. Samochody sobie jadą, a piesi stoją. jest większa
    luka między samochodami, więc piesi wchodzą. Samochody sie zatrzymują by
    umożliwić pieszym przejście, ale już nowi wchodzić na przejście nie mogą.
    Piesi będący na pasach przechodzą i samochody ruszają aż do następnej luki.
    To tyle teorii. Praktykę wszyscy znamy z ulic. :-)

  • 243. Data: 2007-12-26 01:03:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > pomimo tego, ze się on nie rusza, to znajduje się w ruchu w rozumieniu
    > przepisów i bez wątpienia jest bezpośrednio przed przejściem.

    Przeginasz.

  • 244. Data: 2007-12-26 01:50:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:com845-nva.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Przeginasz.

    A uzasadnisz jakoś swój pogląd?

  • 245. Data: 2007-12-26 03:26:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:
    > w wiadomości news:com845-nva.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > A uzasadnisz jakoś swój pogląd?

    "Uczestniczy w ruchu" a "znajdujący się w ruchu".

    Uczestniczy - owszem. Ale nie porusza się - gdyby przejechał obok niego
    inny pojazd, to by go omijał (i podpadł pod inny paragraf).

  • 246. Data: 2007-12-26 04:23:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek Krzyzanowski pisze:

    > Da sie:)

    Hmmm... Nieskończenie wielkie przyśpieszenie/opóźnienie? Opowiedz coś
    jeszcze ;->

  • 247. Data: 2007-12-26 04:24:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie! Fizyk by sobie zdawał sprawę z tego, że w miejscu się ciała
    > materialnego o określonej różnej od zera masie nie da zatrzymać, bo siła
    > potrzebna do tego jest nieskończenie wielka. Oficer Wojska? Nie sądzę.

    Niezależnie od masy - jak będzie miało masę równą zero, to się nie da w
    ogóle zatrzymać.

  • 248. Data: 2007-12-26 07:14:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Seven" <...@z...com> napisał w wiadomości

    > Daj mu szansę i chociaż napisz, cóż to wysoko specjalistyczna dziedzina.
    > :-) Z twardego uporu przy odmiennej rzeczywistości typuję na filozofię
    > lub inną oderwaną od realiów dziedzinę.

    Stawiam na śwarnestykę. Zapewne uczeń słynnego Dońdy.

  • 249. Data: 2007-12-26 08:00:54
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2007 01:11:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli postawisz stopę na przejściu dla pieszych w momencie, gdy samochód
    > będzie na tyle blisko, że bez ostrego hamowania zatrzymać się nie może, to
    > popełnisz wykroczenie niezależnie od miejsca postawienia tej stopy.

    Na jakiej podstawie? Obok to nie przed.

> [...]
    > ze się on nie rusza, to znajduje się w ruchu w rozumieniu przepisów i bez
    > wątpienia jest bezpośrednio przed przejściem.

    W rozumieniu Art.14 pojazd ma jechac. Pojazd ustepujacy pierwszenstwa
    pieszemu tez znajduje sie w ruchu, ale nie jedzie.

    --
    KRZYZAK

  • 250. Data: 2007-12-26 08:13:11
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Dec 2007 01:06:30 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Udowodnij. Pamiętaj, co wniósł do nauki niejaki Niuton.

    Wlasnie jego mialem na mysli. Zasada zachowania pedu mowi tylko, ze suma
    wektorowa wszystkich pedow ma pozostac taka sama. Czyli zatrzymanie w
    miejscu jednego elementu ukladu jest jak najbardziej mozliwe.

    Mam nawet na biurku zabawke, w ktorej tak sie dzieje. Nazywa sie hustawka
    Newtona:)

    --
    KRZYZAK