  • 171. Data: 2007-12-24 14:41:10
    Temat: Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Od: Seven <...@z...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in
    news:fkofoo$hvd$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > wysiade z samochodu zeby sie gdzies prejsc to juz pare razy tak bylo, ze
    >
    > I nie dalo Ci to nic do myslenia?

    mieszkalem troche za granica i zdarzylem sie odzwyczaic od CHAMSTWA polskich
    kierowcow

    --
    Seven

    Najlepsze rzeczy sa ZA DARMO - na przyklad MADROSC...

  • 172. Data: 2007-12-24 14:42:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 14:04:37 +0000 (UTC), Seven napisał(a):

    > i jeszcze "kierowcy" morda robili na mnie, ze im "paraduje przed zderzakiem"
    > (na przejsciu)!

    Dokladnie, ja kilka razy bylem otrabiony przez burakow, bo stalem na
    przejsciu w oczekiwaniu az przejedzie samochod na drugim pasie jezdni.
    I jasnie pan kierowca musial sie zatrzymac.

    --
    KRZYZAK

  • 173. Data: 2007-12-24 14:49:00
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@o...pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 15:22:22 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Moze rezejrzeli by się wokół.

    Moze to nic by nie dalo...
    Ja tez sie zawsze rozgladam i staram sie nawiazac jakos kontakt wzrokowy z
    kierowca, zeby upewnic sie, ze mnie widzi.
    A i tak zostalem potracony na przejsciu przez babe, ktora przez caly czas
    sie na mnie gapila.
    Po prostu kierowcy tak sie przyzwyczaili do olewania pierwszenstwa
    pieszych, ze sa czasem oburzeni, ze pieszy smial na to przejscie wejsc.

    --
    KRZYZAK

  • 174. Data: 2007-12-24 14:51:12
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 15:17:23 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale mowa o osobach dopiero wchodzących na przejście, a nie znajdujących
    > się tam. Bardzo trudno jest wejść na przejście będąc jednocześnie na
    > nim. Śmiem twierdzić, ze to nawet niemożliwe.

    Jakby było inaczej to przepis brzmiałby "kierowca ma obowiązek ustąpić
    pierwszeństwa pieszemu, który ma zamiar wejść na przejście dla pieszych".
    Ale tak nie brzmi.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 175. Data: 2007-12-24 14:53:42
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 14:13:32 +0000, Seven napisał(a):

    > Art 13. pkt 1 , Art. 26. pkt 1,2,6,7 Kodeks Drogowy Art 2. pkt 23 Prawo
    > o Ruchu Drogowym

    Pomijając, że nie umiesz nazwać jednostek redakcyjnych, to jeszcze nie
    rozumiesz tych norm.
    Wszystkie odnoszą się do pieszego na przejściu, a nie przed przejściem.

  • 176. Data: 2007-12-24 14:54:17
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 14:06:43 +0000, Seven napisał(a):

    > natomiast wyskakiwanie samochodem na idacego pieszego jest dozwolone?

    Oczywiście, że nie. Czy te zdania są ze sobą sprzeczne - Twoim zdaniem?

  • 177. Data: 2007-12-24 14:54:56
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 14:04:37 +0000, Seven napisał(a):

    > ja ciagle jezdze samochodem po Warszawie ale tez czesto z niego wysiadam
    > i chodze po chodnikach (szczegolnie po Warszawie nie da sie wszedzie
    > samochodem dotrzec, zwlaszcza w rozsadnym czasie)

    (...)

    > natomiast jak pojade gdzies w Polske do jakiejs mniejszej miesciny i
    > wysiade z samochodu zeby sie gdzies prejsc to juz pare razy tak bylo, ze
    > O MALO MNIE NA PRZEJSCIU NIE STRATOWANO!!!

    O, Warszawiak! ;-)

  • 178. Data: 2007-12-24 14:58:06
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    | Konwencja Wiedenska jest nadrzedna.

    Proszę o podstawę prawną nadrzędności konwencji wiedeńskiej nad PORD.
    Wprawdzie nakazuje ona dostosować do niej nasze prawo ale jak na razie fakt
    ze nie zostało ono dostosowane w całości do konwencji wiedeńskiej nie
    oznacza ze PORD w punktach sprzecznych z konwencją nie obowiązuje.

  • 179. Data: 2007-12-24 14:59:04
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 14:43:54 +0100, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Pierwszenstwo nie polega na zakazie omijania, tylko okresla (jak sama
    > nazwa wskazuje) kto pierwszy moze przejsc/przejechac.

    Definicja w art. 2 pkt 23 pord. Jednak stosowne przepisy mówią o
    pierwszeństwie *na przejściu*, nie zaś ustąpieniu pierwszeństwa pieszemu,
    który *chce wejść na przejście*.

  • 180. Data: 2007-12-24 15:00:16
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 13:37:35 +0000, Seven napisał(a):

    > Sadze, ze KULTURALNYM spoleczenstwie (czyt. nie w takim gdzie promuje
    > sie BURAKOW) to wystarcza...

    To przestań się wreszcie promować na grupie.