  • 131. Data: 2007-12-24 09:43:57
    Temat: Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 23 Gru, 22:24, "pawelj" <pawel_jajko. antyspam ....@poczta.onet.pl>
    wrote:

    > jak go zobaczyć. Jedyny sposób, żeby uniknąć tego wypadku to dla kierowcy
    > byłoby się zatrzymać przed przejściem

    I tak wlasnie powinien zrobic, a nie radosnie wjechac sobie na
    przejscie nie majac zadnego rozeznania w sytuacji.
    Myslacy kierowca w takiej sytuacji zwolnilby do predkosci patrolowej,
    nawet jak przejscia by nie bylo.
    Mam nadzieje, ze wyzej opisany dostanie solidna nauczke w sadzie.

  • 132. Data: 2007-12-24 09:48:37
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 01:36:26 -0800, KRZYZAK napisał(a):

    > Co to znaczy "tuż przed nadjeżdżającym pojazdem"? Kierowca samochodu ma
    > psi obowiazek ustapic pierwszenstwa pieszemu znajdujacemu sie na
    > przejsciu.

    Na przejściu tak. Rozsądek każe także ściągać nogę z gazu przed
    przejściem, ponieważ każda koza skacze na pochyłe drzewo.
    Ale nie masz obowiązku dumać czy pieszy raczy za chwilkę wpaść na pasy
    czy nie. Pieszy nie ma pierwszeństwa przed przejściem!

    > A jak nie ustapi, to powinien za to beknac i nie ma co kombinowac.

    Jak nie ustąpi na przejściu to i owszem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 133. Data: 2007-12-24 09:49:22
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 23 Gru, 14:16, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Nie ma takiego obowiązku. Pieszy może wejść na jezdnię dopiero wtedy, kiedy
    > nic nie jedzie, a jeśli jedzie - to jego wejście nie utrudni ruchu tym
    > pojazdom i nie zmusi ich do nagłego hamowania.

    ROTFL :DDDD
    Pierwszenstwo pieszego na przejsciu polega na ty, ze moze na nie wejsc
    jak jest pusta droga?
    Buhahahaha:)))

  • 134. Data: 2007-12-24 09:59:35
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Dec 2007 01:49:22 -0800, KRZYZAK napisał(a):

    > ROTFL :DDDD
    > Pierwszenstwo pieszego na przejsciu polega na ty, ze moze na nie wejsc
    > jak jest pusta droga?

    Pierwszeństwo polega na tym, że nie wolno omijać pieszego na przejściu.
    Natomiast wskakiwanie pod nadjeżdżający samochód jest zakazane.

  • 135. Data: 2007-12-24 09:59:43
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 23 Gru, 20:02, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > A gdzie w tym czasie byli jej rodzice? I co to ma wspólnego z naszą
    > dyskusją.

    A co maja wspolnego rodzice? Zakrzywiliby przestren?

  • 136. Data: 2007-12-24 13:22:23
    Temat: [OT]Re: kolega wlasnie zabil kobiete... pomocy..
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kapsel wrote:

    > Czy ktoś jest trupem to orzeka lekarz. W zasadzie jeśli ktoś nie wykazuje
    > ewidentnych cech trupa (gnicie, dekapitacja), to zwykłemu człowiekowi
    > trudno ocenić, czy on już martwy, czy jeszcze nie.
    > Większy jednak problem w tym, że ludzie najczęściej nie mają pojęcia jak
    > się do tego zabrać...

    Swoja droga, mozecie polecic w internecie jakies przystepne materialy
    pierwszej pomocy?

    Na PO (przysposobienie obronne zeby nie bylo watpliwosci) nas maglowali
    ostro z pierszej pomocy, tyle ze jakos sie skupili na przypadkach "nad
    woda". Wiec jakbym mial ratowac topielca to bym umial, w sytuacjach
    drogowych nie bardzo.

    p. m.

  • 137. Data: 2007-12-24 13:30:46
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 23 Dec 2007 23:32:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > To napisz więcej, jak to funkcjonuje w praktyce. Bo w Polsce nie dało by
    > się przejechać przez miasto. No chyba, że w nocy.

    Niestety nie wiem jak to funkcjonuje w praktyce, to taka jednostkowa
    obserwacja podczas wycieczki kilkudniowej do Szwecji. Bardzo mnie zresztą
    zdziwiła, bo ulica była pusta, w zasięgu wzroku tylko ten jeden samochód,
    nie była to ulica główna, a nazwijmy ją boczną i po prostu oceniłem, ze nie
    stworzę żadnego zagrożenia w ruchu więc postanowiłem przejść, tak jak to
    też w Polsce przechodzę.

    Najprawdopodobniej przepisu jako takiego nie ma, tylko taki obyczaj,
    kultura skandynawska, w końcu przejścia dla pieszych nie było w tym
    miejscu.

    Latem byłem świadkiem jak grupka turystów nie wiem z jakiego kraju, ot tak
    stanęli sobie na krawędzi chodnika ulicy Świętokrzyskiej między Jasną a
    Marszałkowską (w Warszawie), gdzie do jednego lub drugiego przejścia z
    sygnalizacją świetlną jest kilkadziesiąt metrów i przeszli śmigając między
    samochodami, które akurat miały zielone światło.
    Innym razem widziałem jak para turystów z Azji chcąc przejść weszli na
    rondo Dmowskiego (w Warszawie) absolutnie nie przejmując się tym, że
    odbywał się ruch.
    W jednym i drugim przypadku kierowcy owszem zachowywali ostrożność, ale
    towarzyszył temu klakson, żaden jednak nie zatrzymał się umożliwiając
    pieszym zejście z jedni.
    W Szwecji zapewne wszyscy by się zatrzymali i z uśmiechem i pozdrowieniem
    poczekali, aż piesi zejdą z jezdni.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 138. Data: 2007-12-24 13:33:50
    Od: Seven <...@z...com>

    "Michał K." <k...@w...pl> wrote in news:b65b27bf-8557-4c95-b89e-
    b...@f...googlegroups.com:

    > znam dwa przypadki udowodnienia winy
    > pieszego, a nie kierowcy

    no, jak mial bogatych wplywowych rodzicow...

    ale i tak przy odwolaniu do nastepnej instancji juz by to nie przeszlo!

    --
    Seven

    Najlepsze rzeczy sa ZA DARMO - na przyklad MADROSC...

  • 139. Data: 2007-12-24 13:37:35
    Od: Seven <...@z...com>

    "Nostradamus" <l...@p...fm> wrote in news:fkm5br$2akf$1@opal.icpnet.pl:

    > Taaak, A swiatla sa do ozdoby ;))))

    Sadze, ze nie sa do ozdoby, jest to taka porzadkowa ale sugestia!

    Sadze, ze KULTURALNYM spoleczenstwie (czyt. nie w takim gdzie promuje sie
    BURAKOW) to wystarcza...

  • 140. Data: 2007-12-24 13:39:24
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sun, 23 Dec 2007 00:59:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jak jest niedowidzący, to niesie w widoczny sposób białą odblaskową laskę.
    > Ale i tak jeśli jego wada wzroku jest tak poważna, to nie powinien
    > samodzielnie poruszać się po drogach.

    może i nie powinien, ale niestety się poruszaja bo nie ma innego wyjścia,
    to tak z własnych obserwacji na przystanku autobusowym niedaleko zakładu
    gdzie pracuje duzo niewidomych o 100% ślepocie