  • 1. Data: 2011-03-26 14:49:59
    Temat: kody kreskowe
    Od: Paul <e...@e...com>

    Czy i jaka ustawa reguluje używanie kodów kreskowych na terenie RP?
    Czy mogę sobie nakleić na kartkę papieru w firmie kod kreskowy,
    identyczny z np. ISBN jakiejś książki, czy EAN13 jakiegokolwiek produktu?
    Czy jest jakiś spis, że na używanie np ISBN, EAN trzeba mieć pozwolenie
    i przydzielony prefiks, a z Code128 mogę robić co chcę, etc?

  • 2. Data: 2011-03-26 14:52:35
    Temat: Re: kody kreskowe
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Paul" <e...@e...com> napisał

    > Czy i jaka ustawa reguluje używanie kodów kreskowych na terenie RP?

    Na szczęście jeszcze nie wszystko jest regulowane ustawowo.

    > Czy mogę sobie nakleić na kartkę papieru w firmie kod kreskowy,
    > identyczny z np. ISBN jakiejś książki, czy EAN13 jakiegokolwiek
    > produktu?

    Nawet możesz sobie na tej kartce napisać cenę tej książki. Bezkarnie i
    bez tantiem.

  • 3. Data: 2011-03-26 17:41:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Mar 2011, Paul wrote:

    > Czy mogę sobie nakleić na kartkę papieru w firmie kod kreskowy,
    > identyczny z np. ISBN jakiejś książki, czy EAN13 jakiegokolwiek produktu?

    A możesz sobie bezkarnie tak okleić j.w. tylko nie kodem kreskowym
    lecz np. którymś z zestawów znaków chińskiech, japońskich czy koreańskich?
    IMVHO, skutek ten sam.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2011-03-26 18:17:03
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-26 15:52, Alek pisze:
    > Użytkownik "Paul" <e...@e...com> napisał

    > Na szczęście jeszcze nie wszystko jest regulowane ustawowo.
    Na nieszczęście, używanie kodów - jest normowane, bo to opatentowana
    technologia...

    Jeśli chciałbyś oznaczyć produkt, który wypuścisz na rynek (hurtowy lub
    detaliczny) to musisz jego kod zarejestrować, by nie było chaosu - gdyby
    nagle twój produkt trafił do sprzedaży w sklepie, w którym inny produkt
    ma taki sam kod.
    http://www.gs1pl.org/nasza-oferta/numery-i-kody-kres
    kowe-gs1

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-03-26 18:30:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał

    > Na nieszczęście, używanie kodów - jest normowane, bo to opatentowana
    > technologia...

    Oczywiście że unormowane, ale normy techniczne to nie są akty prawa
    a pytanie było o prawo.

> [...]
    > lub detaliczny) to musisz jego kod zarejestrować, by nie było
    > chaosu - gdyby nagle twój produkt trafił do sprzedaży w sklepie, w

    To oczywiste, ale nie tego dotyczyło pytanie.

  • 6. Data: 2011-03-26 20:02:32
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    >
    > Na szczęście jeszcze nie wszystko jest regulowane ustawowo.

    > Nawet możesz sobie na tej kartce napisać cenę tej książki. Bezkarnie i

    Ale wprowadzenie do obrotu towaru opatrzonego kodem, który zarejestrował
    ktoś inny, może być czynem nieuczciwej konkurencji. A na to ustawę mamy.

  • 7. Data: 2011-03-27 10:45:06
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-03-26 19:17, BartekK pisze:

    > Na nieszczęście, używanie kodów - jest normowane, bo to opatentowana
    > technologia...

    Ciekawa teza.
    Znaczy kto jest uprawnionym z patentu?