  • 21. Data: 2005-10-05 19:35:12
    Temat: Re: kobieta w ciąży pobita przez pracodawcę
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marek wrote:
    > W jaki jeszcze sposób możemy razem z żoną walczyć o ukaranie jej
    > pracodawcy? Jakie instytucje i organizacje mogłyby pomóc naw w tej
    > sytuacji?

    Możesz zainteresować sprawą media. Zależnie od branży może też okazać się
    dotkliwym poinformowanie kontrahentów o prowadzonym przed sądem
    postępowaniu.

    Sprawdź jeszcze czy możesz zastosować art. 191 §1 kodeksu karnego.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 22. Data: 2005-10-05 19:47:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Obdukcja stwierdza obrażenia trwające poniżej 7 dni, dlatego policja
    nie
    > przekazała sprawy do prokuratury, a jedynie do Sądu Grodzkiego.
    > Potłuczenia głowy i rozcięta górna warga.

    Ależ w tym wypadku charakter obrażeń nie ma żadnego znaczenia. To
    klasyczny przykład zmuszania do określonego zachowania - art. 191 kk.
    Nie widzę w ogóle możliwości potraktowania tego jako wykroczenie. Ale
    teraz sądy grodzkie zajmują się również przestępstwami. Jesteś pewien,
    że zakwalifikowano to jako wykroczenie?

  • 23. Data: 2005-10-05 22:03:32
    Od: none <""szamcent\"@(none)">

    Marek wrote:
    > Moja żona będąca w 14 tygodniu ciąży została pobita przez pracodawcę tuż po
    > tym
    > jak odmówiła podpisania zwolnienia z pracy za wypowiedzeniem.

    Tak poza wszystkim nawet jakby podpisała to wypowiedzenie (w końcu tylko
    podpisałaby odbiór) to nie miałoby to żadnego znaczenia.

  • 24. Data: 2005-10-05 23:42:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz zainteresować sprawą media. Zależnie od branży może też okazać się
    > dotkliwym poinformowanie kontrahentów o prowadzonym przed sądem
    > postępowaniu.

    Media to już zainteresował - było o tym w teleekspresie.

  • 25. Data: 2005-10-06 14:33:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    none napisał(a):

    > Tak poza wszystkim nawet jakby podpisała to wypowiedzenie (w końcu tylko
    > podpisałaby odbiór) to nie miałoby to żadnego znaczenia.

    W druga stronę tez nie miałoby znaczenia. Jeśli baba się nie odwoła to
    wypowiedzenie będzie skuteczne niezależnie czy je przyjąła, czy
    odmówiła podpisania.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 26. Data: 2005-10-06 14:34:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Media to już zainteresował - było o tym w teleekspresie.

    To jest właśnie dziwne. Sprawy z TV trafiają tutaj - nie poraz pierwszy.
    Ja myślę że ktoś sobie robi jaja po obejrzeniu TV i podszywa się pod
    kogos innego.

  • 27. Data: 2005-10-06 15:14:16
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Johnson napisał(a):

    > To jest właśnie dziwne. Sprawy z TV trafiają tutaj - nie poraz
    > pierwszy. Ja myślę że ktoś sobie robi jaja po obejrzeniu TV i podszywa
    > się pod kogos innego.

    Teleekspres jest o 17. Post był wcześniej.
    Justyna
    "I Polska też jest państwem prawa. Jakieś prawo tutaj obowiązuje."
    Johnson

  • 28. Data: 2005-10-06 15:54:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    krys napisał(a):

    > Teleekspres jest o 17. Post był wcześniej.

    Ja chyba widziałem to na Polsacie, ale nie bede sie upierał.

  • 29. Data: 2005-10-07 01:30:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

> [...]

    To było wypowiedzenie za porozumieniem stron.
    Czy uważasz, że kobieta w ciąży nie ma prawa złożyć wypowiedzenia z własnej,
    nieprzymusowej woli,
    a pracodawca nie ma prawa zgodzić się, na to co zaproponowałpracownik?

    Jedyny kant, to fakt, że pracodawca chciał zmusić pracownika do
    podpisania niekorzystnego dla pracownika wypowiedzenia.

  • 30. Data: 2005-10-07 04:00:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > To było wypowiedzenie za porozumieniem stron.

    Jak pracodawca daje mi wypowiedzenie i ja je podpisuje (kwituje odbiór)
    to nie zmienia sie to w porozumienie stron.

    > Czy uważasz, że kobieta w ciąży nie ma prawa złożyć wypowiedzenia z
    > własnej, nieprzymusowej woli,
    > a pracodawca nie ma prawa zgodzić się, na to co zaproponowałpracownik?

    A gdzie tak napisałem geniuszu?

    Ta "druga strona" to sytuacja - to sytuacja w której kobieta odmawia
    podpisania wypowiedzenia, czyli jego przyjęcia - dla pracodawcy to nie
    ma znaczenia, gdyż bieg terminu wypowiedzenia i tak zaczyna biec. Nie ma
    sensu zmuszać pracownika do podpisania potwierdzenia odbioru. Trzeba
    tylko zapewnić inne środki dowodowe na okoliczność usiłowania wręczenia
    wypowiedzenia. I tyle.