  • 71. Data: 2005-10-02 16:37:07
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > Podstawowy problem, to brak uprawnień pracowników klubu do
    > sprawdzenia, ile lat ma osoba wchodząca. Samo zażądanie dowodu
    > osobistego jest już przestępstwem (art. 227 kk), a próba zatrzymania
    > przy drzwiach osoby posiadającej ważny bilet (którego ważność nie jest
    > uzależniona od okazania jakiegoś dokumentu) jest kolejnym (191 kk).
    > Dalej jest już z przysłowiowej górki, bo odmowa świadczenia usługi czy
    > sprzedaży, to tylko wykroczenie (135 i 138 kw).
    >
    > Jeśli bramkarze posiadają licencje, to dodatkowo popełniają
    > przestępstwo z ustawy o ochronie osób i mienia polegające na nadużyciu

    Chyba nie rozumiemy stanu faktycznego. Ty myślisz o czymś innym i ja myślę o
    czymś innym. Zazwyczaj w klubach jest w ten sposób, że nie kupujesz żadnego
    biletu. Na bramce stoją panowie i albo Cię wpuszczają albo mówią, że nie
    wejdziesz (wariant z wejściem za friko). Jest też druga opcja, w której za
    wejście się płaci i w praktyce wygląda ona tak, że na wejściu podchodzisz i
    płacisz, a następnie wchodzisz (jak już zapłacisz to generalnie bramkarz nie
    odmówi Ci wejścia) albo chcesz zapłacić, ale obsługa Cię informuje, że nie
    wejdziesz. Tak więc do transakcji nie dochodzi i w konsekwencji nie
    wchodzisz.

    Tak więc ja nie rozpatruję sytuacji kiedy to aby wejść do klubu kupuje się
    bilet, tak jak na koncert. Wyobrażam sobie to w taki sposób, że wejście jest
    darmowe (ewentualnie odpłatne jak wyżej napisałem, ale selekcja odbywa się
    przed zapłatą za wejście). Dlatego powinieneś zrewidować część Twoich
    wywodów.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 72. Data: 2005-10-02 16:39:00
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    witek wyskrobał(a):
    > Jak zrobisz imprezę zamkniętą, bo ktoś wynajął cały lokal to sobie rób.
    > Wówczas nie wjedzie nikt, kto na tą imprezę nie został zaproszony.
    > Natomiast jak mój kolega wejdzie, a ja nie, to nie jest to impreza
    > zamknięta tylko widzimisię bramkarza lub właściciela lokalu.
    > O tym też już było. Czytaj dokładnie.

    Jak jest impreza zamknięta firmy X i kolega z firmy X wchodzi, a ja nie to
    to też jest widzimisię właściciela lokalu. Bo dlaczego niby moje pieniądze,
    które w lokalu wydam, mają być gorsze niż ludzi z firmy X?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 73. Data: 2005-10-02 16:56:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Czy czegoś znów nie rozumiesz w tym pytaniu:
    > "Jak bramkarz/właściciel sklepu/klient ma odróżnić przyczynę
    > uzasadnioną od nieuzasadnionej?"

    ale dobrze napisał
    zdrowy rozsądek musi podpowiedzieć

    KG

  • 74. Data: 2005-10-02 16:58:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    > Tzn. zniżka w kinach wynika z ustawy?

    też mnie zaciekawiło...

    KG

  • 75. Data: 2005-10-02 17:05:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhp382$3km$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:

    > ale dobrze napisał
    > zdrowy rozsądek musi podpowiedzieć

    A jeśli mój zdrowy rozsądek rozmija się ze zdrowym rozsądkiem
    ochroniarza? Czyj rozsądek bierze górę?

    Weźmy te nieszczęsne plecaki w supermarketach: taki
    ochroniarz pracuje już parę lat w polskim supermarkecie, swoje się
    napatrzył i zdrowy rozsądek podpowiada mu, że jak wpuści z plecakiem,
    to mu sklep okradną. Mój rozsądek - jako, że nie mam pojęcia jak
    miałabym zacząć wpychać ten zjumaczony stuff do plecaka - mówi mi, że
    plecak nie jest uzasadnioną przyczyną niewpuszczenia mnie. No ale może
    jakbym popracowała w supermarkecie, albo pogadała dłużej z
    ochroniarzem to zmieniłabym zdanie.

    Renata

  • 76. Data: 2005-10-02 17:13:05
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> naskrobał/a w

    > Podałem na początku w tym wątku.
    > 1. Bo właściciel jest właścicielem i nie ma obowiązku wpuszczać
    > absolutnie wszystkich (prawo własności, art. 140 KC).
    > 2. Bo właściciel ma absolutną swobodę zawierania umów (art. 353^1
    > KC) i sam decyduje o tym czy ją zawrze (czy kogoś wpuści), z kim ją
    > zawrze (kogo wpuści) i na jakich warunkach ją zawrze (panienki za
    > darmo, panowie 10 zł wjazd, klubowicze 5 zł).
    > 3. Bo właściciel może ograniczyć wstęp niektórym osobom i tłumaczyć
    > to względami bezpieczeństwa (ustawa o ochronie osób i mienia).

    Art 135 kodeksu wykroczeń:

    Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru,
    podlega karze grzywny.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Outlook is a massive flaming horrid blatant security violation, which also happens to
    be a mail reader.

  • 77. Data: 2005-10-02 17:16:38
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w

    > Cel szczytny, ale brak mu podstawy prawnej.

    Art 202 par 2 kodeksu karnego.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    2+2=5, w tym 1 to podatek VAT.

  • 78. Data: 2005-10-02 17:31:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <m...@s...waw.pocoto.pl> napisał w
    wiadomości news:433fe610$0$5445$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Mimo "wykonywania czynności związanej z funkcją" ciężko m.z. uznać,
    że
    > przychodzący do klubu sądzi, iż koleś na bramce w jakikolwiek sposób
    > jest funkcjonariuszem publicznym.
    > Jakiś orzecznictwo?

    W sumie chyba masz rację. Zagalopowałem się trochę. No to pozostaje
    art. 50 Ustawy o ochronie osób i mienia. Zgodnie z art. 2 6) ma
    zastosowanie również do osób, które nie mają licencji, ale wykonują de
    facto wykonują zadania związane z ochroną. No a przekroczenie w tym
    wypadku uprawnień jest oczywiste.

  • 79. Data: 2005-10-02 17:34:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale może są jednak zobowiązani do sprzedaży tej karty każdemu?

    Już kiedyś się nad tym zastanawiałem. Ale w art. 135 kw mowa o
    "przedsiębiorstwie handlu detalicznego", a to jest hurtownia.

    > Jak to segregować?

    No, żądając ich okazania przy wejściu. Zazwyczaj się to tak realizuje.
    Masz jakiś inny pomysł?

  • 80. Data: 2005-10-02 17:36:47
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > A jeśli mój zdrowy rozsądek rozmija się ze zdrowym rozsądkiem
    > ochroniarza? Czyj rozsądek bierze górę?

    sądu...

> [...]
    > plecak nie jest uzasadnioną przyczyną niewpuszczenia mnie. No ale może
    > jakbym popracowała w supermarkecie, albo pogadała dłużej z

    nie widzę analogii między plecakiem a sprzedażą i małoletnim a klubem
    w ogóle posiadanie plecaka nie ma żadnego wpływu na uzasadnienie odmowy
    sprzedaży

    KG