  • 121. Data: 2005-10-02 22:21:50
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:dhpjcs$f0o$1@news.onet.pl...

    > Ale właściciel lokalu ma "uzasadnione przyczyny", a więc nie
    spełniają się
    > przesłanki z art. 135 KW. Ludzie poniżej 18 lat mogą stwarzać
    potencjalne
    > niebezpieczeństwo, przestrzeganie przepisów ustawy o wychowaniu w
    trzeźwości
    > może być bardzo utrudnione, ludzie poniżej 18 lat mogą narazić
    właściciela
    > na straty, bo profil lokalu celuje w ludzi powyżej 18 lat
    (studentów,
    > pracujących, młodych ludzi, a nie małolatów z liceum i gimnazjów)
    itd.

    Po raz ostatni napiszę:

    1) nie ma jak legalnie sprawdzić, ile wchodzący ma lat - bo nie ma
    prawa go legitymować;

    2) to zagrożenie musi być realne, a nie wyimaginowane.

    Ma prawo legitymować przy podawaniu alkoholu i papierosów. Są na to
    odpowiednie ustawy. gdyby przyjąć Twoja wykładnię, to nikt by ekstra w
    ustawach nie pisał, ze ma prawo zażądać dowodu przy sprzedaży alkoholu
    i papierosów. Może to Cię przekona!

  • 122. Data: 2005-10-02 23:04:36
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A tak ogólnie, to Bartek nie przekonasz mnie w tym wypadku. Sprawa
    > zbyt wiele razy wałkowana. Poza wiekiem w dyskotekach, to masz na
    > przykład podobne problemy z garniturami w lokalach, plecakami w
    > supermarketach, fotografowaniem na PKP, pocztach, bankach itp.,
    > parkowaniem na parkingu supermarketu. Wszędzie tam właściciel czy

    [ciach]

    ja tak czytam co piszesz i ze wszystkim sie oczywiscie zgadzam :)

    Ale co w sytuacji kiedy podchodzimy do bramki a bramkarze prosza mnie np
    o karte klubowa (ktorych pewnie nikt nigdy na oczy nie widzial).
    Oczywiscie czesc ludzi wpuszcza bez, a czesc w ogole, nikt oczywiscie
    kart klubowych nie posiada :)

    Co w takim wypadku?? Nadal moge wejsc jesli rzada ode mnie jakiejs
    fikcyjnej karty klubowej?? Czy moze mnie zatrzymac np sila i odmowic
    wejscia :)

    Jacek

  • 123. Data: 2005-10-02 23:07:01
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Bartek Gliniecki napisał(a):

    > Dobra, ale tu w ogóle nie dochodzi to momentu sprzedaży towaru (rozumiem, że
    > chodzi o przypadek, gdy klient podchodzi do baru i chce coś kupić), bo
    > utknęliśmy na bramce :) Moment wejścia do klubu to zawarcie umowy o
    > świadczenie usług. Tak więc zły przepis, nieadekwatny do problemowej
    > sytuacji.

    Jesli wlasciciel otwiera drzwi lokalu, nie sprzedaje biletow, a wejscie
    jest za darmo to w tym wlasnie momencie oferuje swoje uslugi klientom,
    ty mozesz wejsc albo nie wejsc - jesli wejdziesz to zawierasz umowe z
    wlascicielem, jesli nie wejdziesz to nie zawierasz.

    Jesli uslugodawca nie chce zawierac umowy to lokalu powinien w ogole nie
    otwierac.

    Dokladnie tak samo jak ze sklepem :)

    Jacek

  • 124. Data: 2005-10-03 05:16:56
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    > Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w
    > wiadomości news:dhp2ev$5kq$1@news.onet.pl...

    > nie to
    > pieniądze,
    >
    > Jak impreza jest zamknięta, to po prostu w tym czasie lokal jest
    > zamknięty. Nie masz do niego prawa wejść z tego samego powodu, z
    > którego nie możesz tego zrobić w nocy po zamknięciu.

    czyli spokojnie mozna zaczac robic tak : impreza zamknieta dla wszystkich
    oprocz tych ktorzy moga udowodnic ze urodzili sie wiecej jak 18 lat temu ...
    czy do tego tez sie da doczepic ? Ci co niechca udowadniac dowodem odpadaja
    a reszta ktora spelnia warunek wchodzi ?

  • 125. Data: 2005-10-03 05:21:07
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
    > napisał w wiadomości
    waw.pl...

    > Nie, jeśli chcę wejść, to wchodzę i nikt nie ma prawa mnie zatrzymać,
    > chyba, ze w celu sprawdzenia posiadania przeze mnie biletu lub karty
    > klubowej. To wynika z ustawy o ochronie osób i mienia.

    no bez przesady ... w takim razie wlaze na zaplecza, wlaze do zakladow
    pracy, itp itp ... ooo moge wejsc na Policje nawet do np skladu amunicji ...
    przeciez moge wejsc gdzie chce ... no bez przesady ... cos mi sie zdaje ze
    tracimy w prawie zdrowy rozsadek jak amerykanie ... tutaj nie chodzi o prawo
    tylko o wlasnie zdrowy rozsadek.
    Wezmy np klub go-go itp ... niby wejsc moze kazdy, jednak tresci w srodku
    wyraznie sa powyzej 18 lat. Wpuszczam 16 latka bo przeciez kupil bilet i
    moze wlazic gdzie chce... w tym momencie wpada policja i co robi zamyka
    lokal z powodu rozpowszechniana pornografi wsrod nieletnich :) czy to
    normalne jest ? a moze sie myle i jest inaczej

  • 126. Data: 2005-10-03 05:21:45
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
    > napisał w wiadomości
    waw.pl...

    > W wypadku alkoholu i papierosów prawo do legitymowania wynika z
    > ustawy. Co do filmów, to nie wiem. Są jeszcze ograniczenia wiekowe?

    niby sa ale kasa wazniejsza i to bardzo olewaja ... a potem takie
    siusiumajtki siedza i brechaja z fimu mimo ze to dramat ...

  • 127. Data: 2005-10-03 05:32:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhp9ju$73$1@inews.gazeta.pl>, Przemek R... wrote:

> [...]
    > także wówczas nie można ustalić granicy wieku dla gości? Jeśli 14-latek
    > tam wejdzie to kto będzie odpowiadał za jego demoralizację?"
    > 2.
    > "Można, ale nie zarządzenie bramkarza, tylko ustawą. W Polsce takiej
    > ustawy nie ma. Może i powinna być, ale w chwili obecnej nie ma."
    > 3.
    > "przesadzasz, akurat w takiej sytuacji z pewnością będzie to uzasadniona
    > przyczyna odmowy"
    > 4.
    > "Jak bramkarz/właściciel sklepu/klient ma odróżnić przyczynę

    Dlaczego nie skorzystasz jednak z tego kursu, który proponowałam ci
    jakiś czas temu? A jeśli tak strasznie nie chcesz skorzystać, to może
    przynajmniej nie pisz w ilościach hurtowych. Wtedy więcej czasu
    zostanie ci na czytanie i myślenie. Jest jeszcze jedno
    połowiczne rozwiązanie: powstrzymaj się od komentowania przynajmniej
    moich postów, bo najwyraźniej niewiele z nich rozumiesz. EOT

    Renata

  • 128. Data: 2005-10-03 05:32:43
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
    > napisał w wiadomości
    waw.pl...

    > Oczywiście, ze nie ma. Taż już dawno piszę, że jedyny w miarę legalny
    > sposób rozwiązania tego, to właśnie owe zniżki. Czyli droga wejściówka
    > (załóżmy 1000 zł) i zniżka 99% dla osób pełnoletnich. W tym wypadku
    > przynajmniej nie popełniamy przestępstwa.
    >
    > Oczywiście ktoś może słusznie zauważyć, że cena nieadekwatna do usług.
    > Zastanawiam się, jakie to może spowodować skutki.

    hmm ale cos mi sie teraz nie zgadza ... jak mozna sprawdzic czy te osoby
    maja pelnolentosc ? przeciez nie mozna ich legitymowac ?

  • 129. Data: 2005-10-03 05:34:12
    Od: "flashi" <f...@e...pl>

    wiadomości news:dhncae$b99$3@opal.futuro.pl...

    > Być może. Nie chce mi się teraz sprawdzać.

    > Jeśli ktoś wynajłą cały lokal to co innego - ale wtedy wpuszczani są tylko
    > zaproszeni. Niezależnie od wieku.

    wlasciciel sobie wynajal caly lokal ... i wpuszcza tylko tych ktorzy mogla
    udowodnic ze maja 18 lat ...

  • 130. Data: 2005-10-03 05:34:16
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dhpaak$3b8$1@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > napisał w wiadomości
    waw.pl...

    > W wypadku alkoholu i papierosów prawo do legitymowania wynika z

    Serio? A rzucisz linkiem lub nazwą ustawy?

    >Co do filmów, to nie wiem. Są jeszcze ograniczenia wiekowe?

    Są są.

    Renata