  • 1. Data: 2009-12-09 08:01:05
    Temat: klopot z sąsiadem
    Od: "anka" <a...@g...pl>

    witam. mam problem z uciażliwym sąsaidem, który ma na swojej posesji zakład
    piaskujacy samochody. hałasuje od rana do nocy i kurzy na cała okolicę.
    gdzie mogę sie udać z prośbą o interwencję i na jakie przepisy się powołac?
    dodam ze skarga do WIOŚ nic nie dała bo podczas kontroli facet pracuje z
    minimalnym natężeniem i nie można mu nic udowodnić.

  • 2. Data: 2009-12-09 08:10:00
    Temat: Re: klopot z sąsiadem
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    betonowy płot (lity) na wysokosc odpowiednia zbey zaslonic okna i nie bedzie
    tak bardzo slychac - zrobic bariere akustyczna.

    jesli w planie zagospodarowania przestrzennego nie ma informacji ze mozna
    prowadzic dzialalnosc uslugowa nieuciazliwa to nic nie zrobisz. jesli
    natomiast masz taka informacje to juz masz punkt podparcia (chociaz nie wiem
    jak z tego punktu podparcia wybic sie dalej).

  • 3. Data: 2009-12-09 08:25:24
    Od: " anka" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Stawianie płotu czy jakiejś bariry akustycznej to chyba powinność sąsiada a
    nie moja. w końcu to on oddziałuje szkodliwie (chodzi o hałas) na teren
    mojej działki. i to chodzi głównie o "nakłonienie" go do postawienia takiej
    bariery, tylko nie wiem jak to zrobić. dodam,że rozmowa nic tu nie da
    niestety.

  • 4. Data: 2009-12-09 08:38:04
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    anka pisze:
> [...]
    > mojej działki. i to chodzi głównie o "nakłonienie" go do postawienia takiej
    > bariery, tylko nie wiem jak to zrobić. dodam,że rozmowa nic tu nie da

    Nie ma obowiązku prawnego zmuszającego go do postawienia ogrodzenia.
    Miałem podobnie ale nie z hałasem. Postawiłem płot i spokój.

  • 5. Data: 2009-12-09 08:48:57
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "WaskiDiver" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma obowiązku prawnego zmuszającego go do postawienia ogrodzenia.
    > Miałem podobnie ale nie z hałasem. Postawiłem płot i spokój.

    tyle o ile - na plot graniczacy sasiedzi zrzucaja sie po polowie - a jak
    sie dogadac nie moga to stawiaja kazdy swoj:)

  • 6. Data: 2009-12-09 10:38:16
    Od: WaskiDiver <w...@p...onet.pl>

    > tyle o ile - na plot graniczacy sasiedzi zrzucaja sie po polowie - a jak
    > sie dogadac nie moga to stawiaja kazdy swoj:)

    lub zgodnie z KC:
    - jeden stawia na swój koszt wspólny płot - konseracja i naprawy po
    połowie. Jak drugi nie chce płacić to do sądu.
    - jeden stawia na swój koszt, a drugi musi mu udostępnić swoją działkę
    celem konserwacji płotu od jego strony.

    Ps.Ja postawiłem swój płot. Od swojej ładnie wymalowałem. Od strony
    znienawidzonego sąsiada same zacieki od farby. W przyszłym roku planuję
    dysperbitem wysmarować jego stronę...:-)